close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הערות מיהודה

יהודהכב סיוון, תשסח25/06/2008

פינה חדשה במדור דעות... דייויד כותב את דעתו (הנשכנית לעיתים) על מאורעות השעה, הרע והטוב.

* לאחרונה עולות טענות מטופשות על "ברית היסטורית" דמיונית בין המפד"ל למפלגות השמאל. טענות אלו מתבססות על הרעיון שעל המפלגה הדתית לאומית להיות חלק מכל ממשלה, ולי זה מזכיר מאד את ה"קישואים, והאבטיחים".

אין פלג כיום בציונות הדתית החל מחרדלי"ם ועד לקטשופים ומיונזים שלא נהנה מפריחה של מוסדות. בזמן הברית ההיסטורית הנהדרת לא היה גוון למוסדות, מעניין להשוות נתונים מימים "נפלאים" אלו לימינו: כמה ישיבות הסדר היו אז? מכינות קד"ץ?

ומלבד זאת, השקר הזה שכולנו עסוקים בא"י ולא מתייחסים לשום דבר אחר מבוסס על דמגוגיה של כרסתנים או אנשים שבוהים מול
הטלוויזיה ומזילים דמעות תנין מול דו"ח העוני האחרון, ותוך כדי נשנוש בפיצה מפטירים לעצמם אך אילו נציגינו לא היו עסוקים כל היום בא"י, והיו יושבים בקואליציה העוני היה נמוג, ונעלם מהעולם, חיקוי עלוב לתושב בן גדרה לחדרה שסיסמתו הצבועה שילכו לנגב.

ולך אדוני הזוכר את הברית ההיסטוריות אני מציע שתלך להתפלל על קברי אבות בשדה בוקר.

** הערה מדייויד לאורי אורבך- אנא ממך קבל את התנצלותי אבל אתה גם חרדלני"ק רק בלי זקן (שפם יש) ( בעקבות מאמרו http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3558519,00.html )

*** ונקודה טיפה יותר רצינית- אני מתלבט בשאלה מדוע לא עושים כיום גטים של חיילות דוד, הרי כל ילד לומד את הגמרא הנ"ל שמספרת שכל חייל של בית דוד היה כותב לאשתו גט על תנאי, ליתר ביטחון וכדי שהאישה לא תישאר עגונה כל חייה. מדוע לא עושים את אותו הגט גם בימינו, אם יש פתרונות הלכתיים, מדוע לא משתמשים בהם. בנוסף לכך, גם הסכמים קדם לקידושין יכולים לפתור בעיות אחרות שהם לאו דווקא כמו הטרגדיה של קרנית גולדווסר, מה בעניין אדם שנכנס לקומה, צמח וכו'?
אשמח לקבל תשובה על הדברים הנ"ל.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה