close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למרות ההתנגדות בליכוד ובבית היהודי - נתניהו יחליט לשחרר 104 מחבלים רוצחים

מערכת שורשכא אב, תשעג28/07/2013

ישיבת הממשלה הבוקר (א') צפויה להיות טעונה באופן מיוחד. על סדר היום: החלטה רגישה שתעניק סמכות לראש הממשלה בנימין להורות על שחרור מחבלים רוצחים.

צילום: מסך
ישיבת הממשלה הבוקר (א') צפויה להיות טעונה באופן מיוחד. על סדר היום: החלטה רגישה שתעניק סמכות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים ציפי לבני, יצחק אהרונוביץ' ומשה (בוגי) יעלון להורות על שחרור מחבלים, במטרה לאפשר את חידוש המו"מ המדיני. על אף התנגדות חזקה מצד הליכוד והבית יהיהודי,  גורמים בממשלה מעריכים כי ההחלטה תעבור.

אמש (שבת) הגיבו חברי כנסת ושרים, להחלטה של רה"מ לשחרר מחבלים רוצחים עם דם על הידיים. ח"כ מירי רגב כתבה בדף הפייסבוק שלה כי על הליכוד להצביע נגד: "לקראת ישיבת הממשלה מחר שתדון בשחרור האסירים עם דם על הידיים כתנאי למשא ומתן מדיני,
אני קוראת לשרי הליכוד להתנגד להצעה זו ולשכנע את ראש-הממשלה כי אין מתנות חינם. לא יכול להיות שנשחרר אסירים, רוצחים, טרוריסטים שרצחו אזרחים ישראלים חפים מפשע, עוד לפני שישבנו למשא ומתן. כידוע לכולנו, ראש הממשלה נתניהו כבר נתן מתנות בחינם לפלשתינים- עשרה חודשים של הקפאה, שלא נדבר על המהלך המוטעה שבראשו עמד שרון- ההתנתקות, שקירבה את חמאס והטרור לישראל. אני קוראת לראש הממשלה לבקש מנשיא ארה"ב לשחרר את פולארד, שלא רצח ועדיין מרצה עונש כבד בכלא. כפי שהאמריקאים שומרים על הכבוד שלהם, כך אנחנו צריכים לשמור על הכבוד הלאומי שלנו ולכבד את משפחות הקורבנות שסובלות יום יום את הכאב הנורא של מעשי הטרור של אותם אסירים". כתבה רגב.

גם יו"ר מועצת יש"ע דני דיין הגיב בדף הפייסבוק שלו, וביקש להצביע נגד: "מחר (א') תצביע הממשלה על שחרור מחבלים. ייתכן שכדי להמתיק את הגלולה המרה, רה״מ יביא את ההחלטה יחד עם הטבות שונות להתיישבות. אני קורא לשרי הממשלה להצביע נגד גם אם זה יכשיל החלטות על בניה".

גם סגן שר הביטחון דני דנון קורא לשרי הליכוד לבלום לאלתר את שחרור המחבלים "המטורף", כלשונו:
"הערב (שבת) שיגרתי מכתב דחוף לשרי הליכוד בו אני קורא להם להצביע בעד משא ומתן ללא תנאים מוקדמים, אך להתנגד בכל תוקף כנגד שחרור מטורף של מחבלים שרצחו עשרות ישראלים. כל שכן שמדובר בשחרור שמהווה פרס לפלסטינים רק על עצם הסכמתם להיכנס למשא ומתן. ומגדיר בעתיד לישראל סטנדרטים של פשרות מרחיקות לכת אל מול דרישות מגוחכות מהצד השני". כתב דנון בדף הפייסבוק.

שר הכלכלה נפתלי בנט הגיב גם הוא לשחרור המחבלים וכתב בדף הפייסבוק שלו כי: "מחבלים צריך להרוג, לא לשחרר".

כאמור למרות ההתנגדות להחלטה לשחרר מחבלים, כנראה שיהיה רוב בעד השחרור, לאחר ששרי "יש עתיד" וה"תנועה" החליטו להצביע בעד, לצד כמה שרים מהליכוד, כמו השר יובל שטייניץ, שר הביטחון יעלון, וככל הנראה השרים לימור לבנת, וגדעון סער. צפוים להתנגד: השר לנדאו (ישראל ביתנו) ושר התחבורה ישראל כץ (הליכוד).
הוסף תגובה
צילום: מסך
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה