close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בית המשפט בארה"ב: נולדו בירושלים - "אבל לא בישראל"

מערכת שורשיז אב, תשעג24/07/2013

בית המשפט הפדרלי לערעורים בוושינגטון שלל אמש (שלישי) את תוקפו של חוק שנועד לקבוע כי אזרחי ארה"ב שנולדו בירושלים יירשמו כמי שנולדו בישראל בדרכונם האמריקני

בית המשפט הפדרלי לערעורים בוושינגטון שלל אמש (שלישי) את תוקפו של חוק שנועד לקבוע כי אזרחי ארה"ב שנולדו בירושלים יירשמו כמי שנולדו בישראל בדרכונם האמריקני.

את ההחלטה סיפק בית המשפט לערעורים של מחוז קולומביה שבו שוכנת וושינגטון הבירה. פסק הדין, שהתקבל פה אחד על ידי שלושת השופטים, קבע כי חוק שהעביר הקונגרס בשנת 2002 ואשר נועד לאפשר את רישום ישראל כמקום הולדתם של ילידי ירושלים, פוגע בזכותו של הממשל לקבוע את מדיניות החוץ שלו.

ארי ונעמי זיבוטופסקי, שבנם מנחם נולד בירושלים ונחשב גם לאזרח ארה"ב, הגישו בשנת 2003 עתירה בדרישה לאכוף חוק שעבר שנה

קודם בקונגרס שקבע כי יש להכיר בילידי ירושלים כילידי ישראל.

הנשיא אובאמה וקודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש הבן, סירבו ליישם את החוק בטענה שהוא מנוגד למדיניות האמריקנית רבת השנים ולפיה ארה"ב אינה מכירה בריבונות של איש על ירושלים - עד אשר יוכרע הנושא בהסכם שלום בין ישראל לערבים. "הבקשה לרשום את ישראל כמקום הולדתם של ילידי ירושלים מתנגשת עם מדיניות הממשל המתואמת וארוכת השנים של ניטרליות כלפי ירושלים", כתבו השופטים.

הוועד היהודי-אמריקני הביע הלילה צער על החלטת בית המשפט. "הקביעה כי החוק אינו חוקתי מצערת, כיוון שהיא מערערת על האיזון הקיים בין כוחו של הקונגרס לזה של הרשות המבצעת", אמר היועץ המשפטי של הארגון היהודי, מארק סטרן. "דרכון אמריקני, לא הסטטוס הנוכחי או העתידי של ירושלים, הוא לב העניין של התיק הנוכחי. אף אחד לא צריך להיות מופתע אם משפחת זיבוטופסקי תפנה לבית המשפט העליון שיבחן את תיקם שוב".

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה