close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

די לפסטיבל המסכנות שמנהלים ארגונים העוסקים בגיוס כספים לנכים

שלמה נקווהיט שבט, תשעא24/01/2011

מופעי ההתרמה למען ילדים ובוגרים נכים הם לא יותר מקרקס, פסטיבל של מסכנות, המתרחש על גבם של ילדים אומללים, שנאלצים להשתתף בו בעל כורחם.

"מופעי ההתרמה למען ילדים ובוגרים נכים הם לא יותר מקרקס, פסטיבל של מסכנות, המתרחש על גבם של ילדים אומללים, שנאלצים להשתתף בו בעל כורחם. הנזק שנגרם לילדים הנוטלים חלק במופעי הקרקס האלה הוא בלתי הפיך. מעלים אותם לבמה,(גם לי עשו את זה) ממש כמו בעלי חיים, מציגים לראווה את מוגבלותם ומצוקתם, גורמים להם חוסר נוחות משווע והכול על מנת לרכך את ליבם של הצופים, כדי שיזדרזו להכניס את היד לכיס ולתרום".
כך קובל יו"ר ארגון נכי ישראל, שלמה (מומו) נקוה, המוכר גם כלוחם למען זכויות הנכים, בהתייחסו למופעי ההתרמה שערכו לאחרונה מספר ארגונים ועמותות הפועלות בקרב ציבור האנשים עם מוגבלות ולקראת עוד מופע התרמה כזה שעומד להתרחש מחר בערוץ 2.. נקווה יצא בקריאה נרגשת לציבור האנשים עם מוגבלות, שלא לקחת חלק יותר במה שהוא רואה כ"מופע מסכנות קרקסי".
"הגיע הזמן שכל ילדה וילד עם מוגבלות במדינה ידעו שמדינת ישראל מספקת וחייבת לספק כל ציוד רפואי, לכל מי שזקוק לכך. הגיע הזמן שכל ילדה וילד בעלי מוגבלות בישראל, ידעו שהם לא צריכים לעלות לבמה, כמו איזה ליצן עצוב בקרקס, בתקווה שציבור הצופים ירחם עליהם ויתרום כמה שקלים", אומר נקווה.
אצבע מאשימה מפנה נקווה לא רק כלפי הארגונים והעמותות המנצלים את הילדים המוגבלים, אלא גם מול רשויות הרווחה והארגונים למען הילד, המאפשרים את התופעה. "יש כאן קשר של שתיקה מצד הארגונים ההתנדבותיים והרשויות הציבוריות, המתנהל על גב הילדים והילדות שהגורל לא היטיב עימם", אומר נקוה, "אין במופעים האלה שום דבר שהוא בגדר טובת הילד - ההיפך הוא הנכון, יש נזק לילדים והבוגרים לאחר הצילום בתקשורת".
נקוה מכיר ומוקיר את פעילותם של הארגונים והעמותות, אך לדעתו עליהם למצוא דרכים אחרות כדי לגייס לפעילותם השוטפת. "אין לי דבר נגד הארגונים והעמותות, הם עושים עבודה מבורכת, אבל הם גורמים עוול משווע לילדים בכך שהם משלבים אותם במופעי ההתרמה שלהם. ילד נכה לא צריך להופיע בפני אצטדיון מלא צופים כדי לקבל כדור חתום כי הוא נכה", הוא אומר, "אפשר וצריך לעשות את זה אחרת, מבלי לחשוף את הילדים האלה לרגעים מביכים, משפילים ומבזים".
" חבל שמדינת ישראל שותפה בשתיקה לפסטיבלים האלה, במקום שתצא חוצץ נגד התופעה הזו. אם מדינת ישראל לא תפעל למיגור התופעה המכוערת הזו, נעשה זאת אנחנו – ציבור הנכים. חשוב שכולם ידעו: לא נהסס להפגין בכל מקום בו יתקיים פסטיבל של מסכנות"!
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה