close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ישיבות?

דבורה עקביובב חשוון, תשעא10/10/2010

דבורה סבורה שישיבה היא מקום שבו צריך ללמוד תורה ושום דבר אחר. מי שרוצה ללמוד מקצועות חול, שיחפש מוסד מתאים!

במהלך החגים יצא לי לקרוא ראיון עם רב שהקים ישיבת הסדר חדשה בירושלים, ישיבה שעניינה לימוד תואר תוך כדי הישיבה (שילוב של כמה קורסים אקדמיים במהלך הלימודים), ככה שהתלמידים יוצאים כבר עם תחילת תואר. 
החידוש הזה, בלי להתייחס לישיבות המסויימות, כמובן, נראה לי מצחיק, ומשתלב עם מגמות של הפיכת הישיבות הימינו למוסדות שבהם לומדים הכל, בתנאי שהתלמידים ישארו דתיים. יש לי ישיבות שיש בהם לימודי מוסיקה, ישיבות של טיפול בבעלי חיים, ישיבות עם חקלאות, ישיבות עם עבודה סוציאלית... ועוד כמה וכמה דברים כאלה.

אני לא חושבת שזו ישיבה. ישיבה היא מקום שבו לומדים תורה, וזהו. כל שאר הנסיונות להשאיר את התלמידים במסגרת הישיבה על ידי הוספת כל מיני דברים משונים, למה זה חייב להיות "ישיבה"? אפשר אולי לפתוח אוניברסיטה שבה לומדים תורה, אבל ישיבה תפקידה ללמוד תורה, זה התפקיד וזו המסורת ואין שום עניין ללמד בישיבה מוסיקה... מה זה נותן שהתלמידים נשארים דתיים? תפקידה של ישיבה לא להשאיר אנשים דתיים, אלא ללמד תורה. המירוף אחרי התלמידים הוא טפשי ולא תורם לאף אחד, להיפך. מה שצריך זה להפוך את היוצרות- בישיבה לומדי תורה. מצד שני, אם יש דתיים שרוצים ללמוד פוליטיקה, יחסי עמים או משהו כזה, שיקימו מוסדות בשבילם...
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה