close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוף התסריט – תגובה למאמרו החשוב של ב. מיכאל "יה בירכען"

יוסף רוסו/ עולם קטןכז אדר, תשסו27/03/2006

ב. מיכאל נזעק כולו ומזהיר מפני ההשלטות של הציבור הדתי-לאומי על מדינת ישראל וזאת בגלל השאננות שבקרב מחנהו – מחנה השמאל, לאור הצלחת ההתנתקות. הוא קורא לכל מי שהדמוקרטיה חשובה לו להחזיק עוד קצת מעמד, לכנס כוחות אחרונים ולשבור (כן, במילים אלו) את הישות הנוראית הציונות-דתית,

במאמר שפורסם לא מכבר בידיעות אחרונות על פני שני עמודים, באופן בולט, כראוי למאמר של איש שמאל מין השורה, ב"עיתון של המדינה", תאר ב. מיכאל בצורה טובה הרבה יותר ממה שאוכל אני לתאר, את התסריט של מה שהולך לקרות כאן בשנים הקרובות מאוד. את התסריט הזה, לצערי גם אנשי הציבור הדתי-לאומי אינם מפנימים עדיין. ב. מיכאל נזעק כולו ומזהיר מפני ההשלטות של הציבור הדתי-לאומי על מדינת ישראל וזאת בגלל השאננות שבקרב מחנהו – מחנה השמאל, לאור הצלחת ההתנתקות. הוא קורא לכל מי שהדמוקרטיה חשובה לו להחזיק עוד קצת מעמד, לכנס כוחות אחרונים ולשבור (כן, במילים אלו) את הישות הנוראית
הציונות-דתית, או החרד"ל כדבריו.
אז כן, מיכאל היקר, אתה צודק בהחלט. בשנים הבאות הולך הציבור הדתי-לאומי להציל את מדינת ישראל, מהחורבן הערכי והמדיני שהבאת אתה ושכמותך על אהבותינו – הארץ והמדינה הקדושות שאלוקים הגדול שהזכרת, הוא היחיד ולא אחר, נתן לנו.
אני דתי וזאת האמונה שלי: את המילה 'ישראל', ואת המילים 'ארץ ישראל' לא המציא ב. מיכאל ולא אריק שרון, גם לא בן גוריון וגם לא הרב עובדיה יוסף, המילה ישראל נמצאת במקום אחד – בתנ''ך שרק בזכותו אנחנו כאן אחרי 2000 שנה ולא באוגנדה (כפי ש'החליט' הקונגרס הציוני). רק בזכות האלוקים שאתה מזכיר בכזה זלזול, שרדנו כעם אחרי כל התיאוריות המוזרות שרבים כמותך ניסו להחדיר לעם השונה – כן, תקשיב טוב – העם השונה שלנו. זו עובדה. אתה ואני נמצאים כבר 2000 שנה ב- 20% מחדשות ה-CNN בכל הדורות. ואני כבר מכיר את התשובות שמאשימות אותנו בהכל, אז תחסוך את זה לכולנו.
מאז יציאת מצרים, גלות יהוייכין, וזו שאחריה, מתייוונים ועוד ועוד עד היום הזה – היחידים שנשארים על הבמה הישראלית הם רק אלה ששומרים על המסורת הישראלית העתיקה השמרנית והמדהימה שלנו.
אני מאחל לילדך שיגדלו בערכים ובשמירה על החוק, במוטיבציה לשירות צבאי, אחוז פשיעה אפסי ואחוז שירות מילואים גבוה כל-כך, כמו שמייצרים ה'פאנטים הקיצוניים הדתיים אויבי הדמוקרטיה'.

את מי אתה מזהיר בדיוק? את הרוב הימני שהצביע בבחירות לשמור על נצרים, ושאתה ברגלך הדורסנית מתעלם ממנו? איך אתה מעלה טענה על כך שהדמוקרטיה צריכה להשכיל לשמור על עצמה במקרים מסוימים, ובאותה משיכה של העט, מרגיש בעצמך שזו בדיוק הטענה שהעלה הציבור הנרמס, אבל בוחר להתעלם מהסתירה שייצרת?
אתה מפחד ובצדק, כי אתה חש שהעם התייאש לגמרי מהתיאוריות הנוראיות שלך ושל כמותך, תיאוריות שבזוֹת למסורת הישראלית, תיאוריות שמביאות חורבן לאידאלים, לפרט, למשפחה, ולמדינה. תיאוריות שמייצרות צביעות שמלטפת אויבים ומכפישה ומשפילה אחים. אתה מייצר מוסר מעוות שאינו יודע להבדיל בין רוצח לבין משפחה שומרת חוק כמו שאתה רק יכול לחלום ולקוות שילדיך ישמרו.
אתה ושכמותך מנותקים מהעם, ולכן אינכם ראויים להישאר עוד במגדל השן שבו אתם נמצאים.
אתה צודק – ב. מיכאל, הציבור הדתי-לאומי הולך להוריד אותך ממגדל השן שלך, יש לך בהחלט ממה לחשוש. אנחנו נחזיר למדינתנו האהובה ערכים, אהבת הארץ, משפחה, חוק, סדר, מסורת. וגם את הדמוקרטיה האומללה שכל-כך עיוותתם ורמסתם וכופפתם למרותכם, ננסה להציל.
העם מחכה לזה בקוצר רוח.
הלוט הוסר – כמו שאמרת – המלחמה לא הייתה ולא תהיה על חלק זה או אחר של הארץ, וזה בטח לא ויכוח על ביטחון, זו מלחמת דעות. זו מלחמת אמונה באלוקים.
גירוש הישראלים מגוש קטיף – הוא מערכה של ניסיון נואש לשבור את הרוח של הציבור המדהים שלא מפסיק לפרוח ולהפריח איתו כל שממה שיצרה האליטה השמאלנית המנותקת והמתנשאת. מערכה נגד הפלא של השממה הנוראית ששררה במקום מאוס כל-כך בעייני כולם, ההופכת לשגשוג חקלאי, תעשייתי וחברתי אשר קשה להסבירו בכלים הדלים שעומדים ברשותכם – ב. מיכאל וחבריך, ואשר עומד כפסל המחלל את היכל התיאוריות השקריות שיצרתם. מערכה נגד הציבור שכל כך מאיים על ההגמוניה השמאלנית ההולכת ומתמוססת. מערכה נגד ציבור שמחדיר לכאן בעקשנות ובהתמדה – אהבה אמיתית למדינה, אהבה אמיתית לארץ, אהבה אמיתית למסורת, אהבה אמיתית לאלוקים שכל-כך מפחיד אותך, זה ציבור שיחליף את הציניות והדיכאון של האליטה השמאלנית בשמחת חיים בריאה, פשוטה ואמיתית.
כן, ב. מיכאל, גילית סוף סוף את סופו של התסריט האלוקי ההולך ומתממש לנו מול העיניים...
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה