close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תכירו- מר אלול

איתמר ליברמן/ מהגולשיםל אב, תשסו24/08/2006

רקע: עם ישראל נתון כל העת בהתעסקות יתר בוועדות חקירה, האשמות על פשעים ומחדלים מהמלחמה, הרבה לשון הרע ומיני נתינת אזהרות, חשש להעמדות דין של בכירי ציבור על מעשים שאינם ראויים אחרי הכל שכחנו את חודש אלול שבא להזכיר לנו לעשות תשובה וחשבון נפש לאומי

רקע: עם ישראל נתון כל העת בהתעסקות יתר בוועדות חקירה, האשמות על פשעים ומחדלים מהמלחמה, הרבה לשון הרע ומיני נתינת אזהרות, חשש להעמדות דין של בכירי ציבור על מעשים שאינם ראויים אחרי הכל שכחנו את חודש אלול שבא להזכיר לנו לעשות תשובה וחשבון נפש לאומי וחובתנו ליישם זאת למטרה חשובה לשינוי המציאות במדינת

ישראל ולחולל שינוי מהותי ומשמעותי בעם על כל גווניו  ודעותיו השונות.

 

עם ישראל: כמה מתאים כעת שייפול על עמינו חודש אלול הרחוק, שמגיע לביקור בסופה של השנה, כדי לעשות קצת סדר בבלגן שהצטבר ונאגר במשך השנה.

מר אלול: אמנם אני ממוקם אחרון ברשימת החודשים שמבקרים אתכם מידי שנה, אך אני מביא עימי מלא השפעה ומהות לאומה היהודית  ובתוספת משמעות רבה

עם ישראל: ניכר שיש לך הרבה מה להציע לנו ונראה לצערנו שדווקא בעיתוי הנוכחי הכי מתאים ושייך שלא נשיבך בבוש על דרכיך, אנו מוכרחים לקבל את הצעתך בשמחה ובאדיבות.

מר אלול:  אני מציע לכם, לעם היהודי על כל גווניו ודעותיו השונות, לעשות תשובה וחשבון נפש שהזנחתם מלעשותם במשך כל השנה מפאת עומס של עבודה כגון: דיונים ומשפטים, המון פוליטיקה, שחיתיות אין סופיות, הפגנות ומחאות כלפי אנשים פרטיים או השלטון, בקמת וועדות חקירה חסרות שחר ובעיקר פינוי של אחיכם מביתם. שלא אחסוך מלומר כי בזה השקעתם הרבה זמן.

עם ישראל: אתה רומז, מר אלול, שזאת ההזדמנות לקבל את הצעתך דווקא בתקופה הנוכחית ולעשות תשובה שלימה, אמיתית מתוך רצון לנער ולנקות את שמם של רבים מאיתנו שעליהם מרחפת עננה שחורה של נגיעה בשחיתות, חקירה, חלק תחת אזהרה, מעשים מגונים ומיני האשמות על מחדלים ופשעים שעשו.

מר אלול: לא רק חשבון נפש ותשובה של אנשים פרטיים אלא גם מבחינה לאומית, בעוד העם עסוק ברובו בעומק בוועדות חקירה על המלחמה שלחם בלבנון וחילופי האשמות שעוד לא תמו, שחיתיות ומינויים פוליטיים, העמדתם לדין של אישים מוכרים בגין מעשים לא הולמים והרשימה ארוכה. לא אמנע עצמי מלהזכיר שוב ושוב כי האשמה מופנת כלפי כלל העם ולא לחלקים בודדים ממנו.

מר אלול מוסיף: אז הנה באתי, חודש אלול לתקן את המצב המורכב שנוצר בעם. לרחמים ורצון. תכיר- אני אלול.                                                                                           עם ישראל: אני עם ישראל. לעונג הוא לי להכיר אותך, אך הרשה לי לשאול מי שלח אותך?

מר אלול: נשלחתי ע"י ריבונו של עולם מתוך אהבתו אתכם, על כך ייעד עונה מיוחדת בשנה לחזק ולקרב את האהבה בניכם ע"י פשפוש של כל אחד במעשיו על מנת שישוב מדרכו הרעה ויטיב אורחותיו עם בורא עולם ועם בני האדם.

עם ישראל: היה מישהו אחד כזה, שאף הוא שימש כשליח, תזכיר לי..

מר אלול: השליח הידוע והמוערץ היחיד שהיה בכל תקופת עם ישראל בדורותיו הקדומות הוא משה רבנו ע"ה.

עם ישראל: הא, נכון, אשר הוא חסר לנו היום יותר מכל, דווקא עכשיו אנו כל כך צריכים אותו בכדי שישמש לנו כבר שיח וסנגור מעולה כפי שהיה כלפי הקב"ה.

מר אלול: הכן כך, בדיוק כמו שעשה בעבר בחטא העגל, מי מריבה ובסוף חייו שיצא מפורשות בהצהרה לבורא עולם: "ועתה אם תשא חטאתם ואם אין מחני נא מספרך אשר כתבת" (שמות, לב')

עם ישראל: עכשיו נזכרתי אודותיו בוודאות, על כך ששימש בשבילנו בזכות הסגולה שניתנה בו כמבקש רחמים על עם ישראל ועל כל בקשותיו ה' נהג במחילה מיד. היה ויישאר תמיד  אחד במינו.

מר אלול מוסיף: אמר ר' יוחנן: "שלשה ספרים נפתחים בראש השנה, אחד של צדיקים גמורים ואחד של רשעים גמורים ואחד של בינוניים. צדיקים גמורים נכתבים ונחתמים מיד לחיים, רשעים- למיתה

עם ישראל:  על שום מה אתה מכניס הקטע הנ"ל לשיחה שמתרחשת ביננו?

מר אלול: ....ובינוניים תלויים ועומדים מראש השנה ועד יום הכיפורים. זכו- לחיים, לא זכו- חלילה למיתה.

עם ישראל: עדיין לא ירדתי לסוף דעתך, מר אלול.

מר אלול: אתם צריכים לשאוף להיות בינוניים, מלבד בודדים המיוחדים בעם ישראל, וזה הזמן  שתנצלו  אותו לחשבון נפש, תשובה וסליחה של כלל עם ישראל למען תזכו לחיים, כמו שהרב קוק כתב: "תקופת אלול מיועדים לתשובה ולחשבון נפש בדיוק כמו שימי אדר הם ימים שמרבים בשמחה, אב הם ימים המרובים בעצב"(אגרות תשובה),

עם ישראל: ואנו  צריכים בעצם לשמוח שתורך הגיע עכשיו במטרה לשנות את המציאות הישראלית  העגומה שנוצרה בעם בתקופה האחרונה.

מר אלול:  נראה כי  צפויה להיות לי עבודה קשה ומורכבת.

עם ישראל: ואיך נצליח לחזור בתשובה, הרי אנו מקללים, משחיתים, הורסים ומאשימים אחד את  השני ואומרים לשון הרע כל הזמן?              

מר אלול משיב: תצטרכו לחזור אחורה, אל שורש הבעיה בכדי שתוכלו להביט קדימה, להתקדם ולתת תנופה שתגרום להתפרצות האור והישועה שיוביל לשינוי המיוחל בעם על ידי התעמקות במשמעות החטא והדרכים לחזור מהטעות שגרמה לעשיית החטא, ביחד כלל עם ישראל ולא שתעשנה חלקים מפולגים או קצוות מסוימות בעם.

עם ישראל: ואין צורך בבקשת סליחה, דיבורים או שינוי של מעשים?

מר אלול: לא, אלא העיקר שנדרש מכם לעשות הוא מהפך רציני ושינוי מהותי בחיי האומה היהודית. אז במקום להימרח ולדסקס יותר מידי בנושאים שאינם חשובים וחיוניים במדינתכם הרועשת הזאת, תתמקדו במה שדורש באמת שתתמקדו בו, על תשובה וחשבון נפש של כל יהודי ויהודי מישראל, דתי וחילוני מהמעמד הבינוני או העליון, העני המדוכדך או מהאליטות או מהבורגנות הישראלית, פשוטים וראשי מדינה, כולם ביחד למען פתרון מהיר וחיוני.  

עם ישראל: זה כל מה שהינך מבקש ממנו?

מר אלול: נכון ורק לסיום הוסיף לסיכום שיחתנו שבמקום וועדות החקירה המטופשות, המעשים שראשי מדינה נגועים בהם והמאבקים הפנימיים שאתם מובילים כל הזמן, תחזרו בתשובה שלימה ותעשו חשבון נפש, בלי לחפף והאמינו לי רק כך תזכו לנאמר בפסוק: "יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו וישוב אל ה' וירחמהו", כי זה הזמן והמשימה הנדרשת מימכם, אנא נצלו אותו לעשיית תשובה וחשבון נפש לאומי.

עם ישראל: תודה על שהחכמת אותנו נורא ונקווה שלא נדחיק את הצעתך הצידה מהאג'נדה הציבורית בעם, נעמת לנו מאוד בפגישה עימך.. מר אלול???.. מר אלול??...לאן הוא נעלם...

הלוואי וניישם את המסקנות הנכונות מהפגישה של מר אלול ועם ישראל בחודש אלול שאנו בפתחו לפני שחלילה הוא יעלם כלעומת שבא וזאת מבלי שהספקנו לעשות דבר ממה שיש לו להציע לנו לשיפור המציאות בעמינו, עם ישראל.                                                                                                     

                                                                                                                      בהצלחה לכולנו במשימה, איתמר

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה