close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

והיו מזונותיך רפואותיך – על מזונות ורפואות

שמעון וגילה הלאגיט סיוון, תשע01/06/2010

בס"ד אנו פותחים בסדרת מאמרים ובה נכיר ונוקיר סוגי ומיני ירקות,פירות וזרעים. נציין תועלות מיוחדות וכן תרופות טבעיות המופקות מהם. בסידרה נשלב ירקות ופירות מוכרים יותר ומוכרים פחות.

לכל ירק, פרי וצמח ייחד הקב"ה תכונות המיוחדות לו: ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו,סיבים תזונתיים ועוד המיועדות לקיום בריא ומאוזן של האדם, מניעה של מחלות ותכונות ריפוי המסוגלות לרפא או להקל במצבי חולי קלים עד קשים מאוד. בנוסף, בורא עולם פותח בעבורינו את שערי היידע ובעזרת התקדמות הטכנולוגיה ניתנת האפשרות לכל יושבי תבל להכיר עוד צמחים, זרעים וירקות אשר היו נסתרים במחוזות נידחים . הצמחים המתגלים הם בד"כ מזונות על – הם מרוכזים ביותר ובעלי תכונות ריפוי חזקות.

בס"ד אנו פותחים בסדרת מאמרים ובה נכיר ונוקיר סוגי ומיני ירקות,פירות וזרעים. נציין תועלות מיוחדות וכן תרופות טבעיות המופקות מהם. בסידרה נשלב ירקות ופירות מוכרים יותר ומוכרים פחות.

בע"ה נתחיל והפעם -

תפוח אדמה.

התפ"א הוא אחד מהירקות/ מזונות הנצרך ביותר. שייך למשפחת הסולניים והחלק הנאכל הוא הפקעות אשר מתפתחות מגבעולים תת קרקעיים. התפ"א נחשב לפחמימה (כמו אורז ולחם) ולא לירק.ערך תזונתי: מכיל ויטמין C, אשלגן, מעט ברזל, זרחן וסידן. מומלץ לרכוש תפ"א חלקים, כתמים ירוקים ו"עיניים" בתפ"א הם רעילים ויש להסירם לפני הבישול. כדי שהתפ"א לא יפסידו מערכם התזונתי מומלץ לבשלם עם הקליפה. למרות היותו מאכל נפוץ ביותר התפ"א אינו מיטיב עם כולם .הערך הקלורי שלו הוא כ100-120 קלוריות לתפ"א בינוני והוא בהחלט משביע, אולם, האינדקס הגליקמי שלו הוא גבוה- 100 לתפ"א אפוי או פירה ומכיוון שמזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה מעלים מהר והרבה את רמת הסוכר בדם , התפ"א לא טוב לסובלים מסכרת, סוכר גבולי. אכילתו בשילוב ירקות תמתן מעט את עליית רמת הסוכר. תפ"א וסוג הדם- לסוג דם O מומלץ להימנע מתפ"א ושאר סולניים. לסוג דם A מומלץ להמעיט.
תפ"א וריפוי טבעי- תפוח האדמה הוא תרופת פלא! לאולקוס. במשך 3 ימים על הבוקר שותים תערובת של מיץ מתפ"א חי אחד (לגרד את התפ"א ולסחוט) + 2 כפות לימון + 2 כפות שמן. שתיית התערובת תעלים את תופעות האולקוס למשך של 6-8 חודשים.
בזמן התקף אולקוס אפשר ללעוס תפ"א חי היטב היטב או לגרד במגרדת ולשתות את המיץ. העמילן שבתפ"א מרגיע את ההתקף.

לשאלות נוספות, ייעוץ והבהרות יש לפנות לשמן טוב.
לקריאת מאמרי בריאות נוספים כנסו לאתר שמן טוב החדש
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה