close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חידת פולארד

הרב יעקב מידןיא תשרי, תשסח23/09/2007

האם אי נכונותה של ממשלת ישראל היום לבקש חנינה ממימשל המוכן לחון את פולארד היא עסקנות פוליטית קטנה הקשורה בשרידותה של הקואליציה ובטובתם האישית של מעלימי העובדות המקורבים אליה?!

המאמר הועתק מאתר ערוץ 7, תודתנו לועד למען פולראד ששלחו לנו

את הקישור

 יונתן פולארד נמק בכלא בטנר בצפון קרוליינה כבר עשרים ושתיים שנה, חלקן בעינויים של ממש. עינויים אלו נועדו כנראה לקצר את חייו ולשלוח יחד עימו את סודו לקבר כדי שזה לא יתגלה לעולם, ולא יחשוף את חרפתם של אישים הנוגעים בפרשה.


יונתן פולארד נמק בכלא בטנר בצפון קרוליינה כבר עשרים ושתיים שנה, חלקן בעינויים של ממש. עינויים אלו נועדו כנראה לקצר את חייו ולשלוח יחד עימו את סודו לקבר כדי שזה לא יתגלה לעולם, ולא יחשוף את חרפתם של אישים הנוגעים בפרשה


העובדות המרכזיות בפרשה נכתבו פעמים רבות. הן ידועות ומוכחות במסמכים ובמחקרים המצויים באינטרנט לכל דורש. נזכיר בקצרה שפולארד נחשד על ידי ה C.I.A בעיקר בגרימת חשיפתם של כארבעים סוכנים של הארגון לידי ברית המועצות (בצורה עקיפה- העברת רשימת הסוכנים לישראל, וממנה דלפה הרשימה לבריה"מ בעזרת מרגלים רוסים בישראל).

הסוכנים האמריקאים נעצרו וחלקם אף הוצאו להורג. על כן נידון פולארד למאסר עולם והוא נשלח לרצותו בתנאים תת אנושיים שכללו גם עינויים של ממש שמהם לא החלים עד היום. כעבור מספר שנים  נלכדו הבוגדים האמיתיים שהסגירו את הסוכנים האמריקאים תמורת בצע כסף (אלדריך איימס ורוברט הנסן), והם נשלחו למאסר עולם.

הוברר שלפולארד לא היה כל קשר לרשימת הסוכנים האמריקאים. העבירה היחידה שנותרה לפולארד הייתה העברת פרטים לישראל על הנשק הלא- קונבנציונאלי של אויביה, ובעיקר של עיראק, פרטים שעל ישראל היה לדעת על פי חוזה ההגנה שלה עם ארצות הברית. זוהי עבירה קלה יחסית מבחינת האמריקנים (2-4 שנים מאסר), ומבחינתנו היא הייתה הצלה גדולה.
 
כאן חברו באופן מוזר גורמים ב- C.I.A ובישראל לעשות הכל כדי למנוע מיונתן פולארד להשתחרר. אצל האמריקנים כנראה היה מי שמעוניין להסתיר פרטים על הטעות של שנים רבות באיתור הבוגדים, ופרטים נוספים הקשורים במפעלו של פולארד. בישראל כנראה היה מי שמעוניין להסתיר פרטים הקשורים בכך שהמודיעין הישראלי היה מעורב בהפעלת פולארד בידיעה ברורה של ממשלת ישראל, וכן פרטים על שני מבוקשים אחרים בפרשת הריגול הישראלית.

אותם שניים הצליחו לחמוק מן המשפט האמריקני, לא לפני שהפילו על פולארד את כל התיק. ממשלת ישראל עזרה להם בכך. היא שכרה בכסף מלא למען פולארד עו''ד ממוצא לבנונ, שעשה הול כדי שפולארד ייכנס לכלא לכל ימי חייו ללא יכולת ערעור. מאוחר יותר סירבו ממשלות ישראל לסייע לעורכי הדין שרצו לעזור לפולארד.


כאן חברו באופן מוזר גורמים ב- C.I.A ובישראל לעשות הכל כדי למנוע מיונתן פולארד להשתחרר. אצל האמריקנים כנראה היה מי שמעוניין להסתיר פרטים על הטעות של שנים רבות באיתור הבוגדים, ופרטים נוספים הקשורים במפעלו של פולארד


מאז, מתנהל כמעט כל מה שקשור לפולארד בדרכים מסתוריות ותמוהות. ממשלת ישראל שאחרי נתניהו, שהישגו הגדול בהסכם וואי היה הענקת חנינה לפולארד, הצליחה לשכנע את קלינטון להעביר את החנינה מפולארד לאיש אחר שעבר עבירות כלכליות חמורות, מארק ריץ', מיליונר שהיה מקורב לראש הממשלה אהוד ברק.

היא הצליחה למנוע הגשת עצומה של 112 חכי''ם לממשל האמריקני לחון את פולארד, והיום כשהרמזים מן הממשל על נכונות לחון את פולארד אם רק ישראל תבקש זאת הם כבר עבים וברורים, ואף ראש ה- C.I.A המליץ לחון אותו, אבל ממשלתנו אינה מבקשת זאת.
ראש הממשלה שוחח לאחרונה בעניין זה עם "מקורב", אך חמק באופן תמוה וחשוד מכל תשובה.

מבין האנשים בעלי ההשפעה היום על המערכת הפוליטית יש שלושה העשויים להיות מעוניינים שפולארד יוריד עימו את סודו לקבר:
האחד הוא כבוד נשיא המדינה, שמעון פרס, שהיה אז ראש ממשלה. בנחישות ובחוסר רגישות דבק בשקר כאילו פולארד פעל על דעת עצמו. הוא היה אדריכל הפלת כל התיקים של כל המעורבים בפרשה על פולארד.

השני הוא אהוד ברק שהיה אז ראש אמ''ן והיה מעורב בהפעלתו של פולארד. לימים כאשר היה ראש ממשלה, סלל לקלינטון את דרך הנסיגה מהבטחתו לנתניהו לחון את פולארד, בהמרתו אותה בחנינה למקורבו מארק ריץ'. 

השלישי הוא רפי איתן, שר הגמלאים, שחמק מידו הארוכה של המשפט האמריקני באותה פרשה על ידי הפלת התיק שלו על כתפיו הצרות של פולארד.

האם אי נכונותה של ממשלת ישראל היום לבקש חנינה ממימשל המוכן לחון את פולארד היא עסקנות פוליטית קטנה הקשורה בשרידותה של הקואליציה ובטובתם האישית של מעלימי העובדות המקורבים אליה?!


האם אי נכונותה של ממשלת ישראל היום לבקש חנינה ממימשל המוכן לחון את פולארד היא עסקנות פוליטית קטנה הקשורה בשרידותה של הקואליציה ובטובתם האישית של מעלימי העובדות המקורבים אליה?!


חתמנו  את ברכת שופרות בראש השנה בתפילת "תקע בשופר גדול לחרותנו". כולנו נתפלל על פולארד, אולם אם הפקרתו תמשך ולא תהיה בקשה ישראלית רשמית לשחרורו, חייו בסכנה בגלל מצבו הבריאותי הקשה.

הזמן הקרוב הוא אולי ההזדמנות האחרונה לממשלת ישראל להביא לשחרורו, לפני שיהיה מאוחר מדי חס וחלילה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה