close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מקבץ שבועי בסימן תשובה

איתמר ליברמן/ שורשיא תשרי, תשסח23/09/2007

מה שקורה בעצם זה שאנחנו (לפחות חלקינו), אם אנו מחפשים קצת אור ומשמעות, נוסעים לאומן, ו"הרבנים והרבניות" יוצאי הוליווד, באים לכאן, לארץ הקודש.

"אף על פי שהתשובה והצעקה יפה לעולם, בעשרה הימים שבין ראש השנה ויום הכיפורים היא יפה ביותר ומתקבלת היא מיד" ( הלכות תשובה להרמב"ם, פרק ב')


כולנו בעלי תשובה

השבוע באו אל קיצם חודש אלול כלל, ועשרת ימי תשובה בפרט. תקופה שהתאפיינה בהרבה תפילות, תקיעות שופר, סעודות כיד המלך, שמהם לקחנו המון, אם בחיזוק הרוחניות, אם בהרהורי תשובה, או אולי אפילו כוח לחזרה בתשובה.

כל אחד מצא את הדרך שלו לחזרה בתשובה, ועכשיו, לאחר עשיית התשובה, אפשר להיכנס לסוכות מתוך שמחה של טהרה גדולה.


"תשובה
ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה"


השבוע הורע מצבו של מו"ר הרב אברהם אלקנה שפירא שליט"א, ראש ישיבת 'מרכז הרב' והרב הראשי לשעבר, ומנהיג גדול של הציבור הדתי לאומי.

ביום שלישי, ו' תשרי, התקיימה עצרת תפילה לרפואתו של הרב ברחבת הכותל המערבי ובכל מקום ומקום.

נכון לכתיבת דברים אלו, ממשיך מצבו של הרב להיות קשה. לכן, בכל תפילה שאתם עושים, אל תשכחו להוסיף לרפואת הענע רייזל.

כולנו תפילה "ישועת ה' כהרף עין ורפואה קרבה לבוא...".


מחפשים תשובה

ולהבדיל אלף אלפי הבדלות וסלחו לי שאני מקדיש כתבה על משהו כל כך גשמי ורחוק ממנו, אבל בימים האחרונים פוקדים את ארץ הקודש כוכבים "נוצצים" מהעולם שחפצים לדרוך לא רק על השטיח האדום בהוליווד אלא גם על אדמת ארץ הקודש, שהיא מעבר לסתם שטיח אדום.

אותם כוכבים כבויים נוהרים לקבלת משמעות, לחיפוש תשובה. למשהו שיאיר אותם, כי הם שרויים הרבה זמן בחושך.

מה שקורה בעצם זה שאנחנו (לפחות חלקינו), אם אנו מחפשים קצת אור ומשמעות, נוסעים לאומן, ו"הרבנים והרבניות" יוצאי הוליווד, באים לכאן, לארץ הקודש.

בראש המשלחת המכובדת עומדת "הרבנית" המתחילה מדונה, שבאה לארץ הקודש לכבוד ראש השנה וכנס הקבלה. במהלך שהותה בארץ היא צפויה לבקר בקברות צדיקים וללמוד קצת ממנהגי היהודים כגון תפוח בדבש , תשליך, וכמובן היא תקדיש זמן רב להתפלל ולעשות חשבון נפש. נו, שיהיה, אולי היא עוד תתגייר ותגור בשכונת מאה שערים בירושלים, מי יודע אולי.


מדור התרבות, והפעם שעוסק בחזרה בתשובה במיוחד לימים הללו:

מקימי


אין סיכוי שלא יצא לכם לשמוע באמצעות כלי התקשורת המגוונים על ספרה החדש ורב המכר של נוער ירון- דיין. דיין, בעברה הייתה שקועה עמוק בחיי הזוהר והכוכבים, והיום, היא 'ברסלבית' חוזרת בתשובה, שקועה עמוק בחיים האמיתיים., שהם למעלה מחיי זוהר וכוכבים.

היא הייתה שדרנית גלי צה"ל והגישה תוכניות טלוויזיה, עם החיוך המקסים על הפנים ומצחיקה מתמיד, היום, בנוסף לתיאורים אלו, ראשה מתהדר במטפחת והיא לבושה שחורים, ממש עשתה תשובה.

על ספרה "מקימי" כבר בנו מגדלים, ממש המצאת המאה ולא סתם ספר שנכנס לתוך קטגוריית "רבי מכר". הספר אינו עוסק בעוד איזה רומן על זוג אוהבים, אלא על אהבה אחרת, אהבה של בת לאביה שבשמיים. הספר אמנם "פרי דמיונה" אך שום דבר לא מקרי ויש הרבה מן המציאות. מומלץ מאוד, וקריאה נעימה.


גמר חתימה טובה- ידידכם, איתמר
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה