גילוי עריות

הרב יניב חניאישבטתשעג21/01/2013
שאלה:
שלום כבוד הרב תגיד גילוי עריות אז בבית המקדש הראשון היה נפוץ בקרב כל עם ישראל כמו עבודה זרה או שזה פחות היה נפוץ?
תשובה:
האמת שאני ממש לא יודע, מחז"ל ניתן להבין שכן, שהיה די הרבה גילוי עריות.תשובות נוספות בנושא-
המשך לשאלה בקשר לבית המקדש
אף פעם אין "כל" מושלם בתורה, הכל זה יכול להיות חלק, חלק גדול ומשמעותי, אבל חלק. אפילו קורבן פסח הוא לא ל"כל", אלא למי שנמצא באיזור בפסח. ככה זה תמיד בתורה- תמיד יש יוצאים מן הכלל.
אף פעם אין "כל" מושלם בתורה, הכל זה יכול להיות חלק, חלק גדול ומשמעותי, אבל חלק. אפילו קורבן פסח הוא לא ל"כל", אלא למי שנמצא באיזור בפסח. ככה זה תמיד בתורה- תמיד יש יוצאים מן הכלל.
בית המקדש
אשה נידה לא יכולה להיכנס לבית המקדש, זה אכן אומר שחלק גדול מהנשים לא נכנסו לבית המקדש במצוות הקהל. צריך להבין שהחלוקה לטמאים ולא טמאים היתה ברורה וחזקה בזמן המקדש והיתה חלק מהחיים של היהודים אז בהרבה דברים. גם הנידה של התורה שונה מעט משל ימינו ולכן החלק של נשים שהוגדרו "נידה" היה קטן יותר.
אשה נידה לא יכולה להיכנס לבית המקדש, זה אכן אומר שחלק גדול מהנשים לא נכנסו לבית המקדש במצוות הקהל. צריך להבין שהחלוקה לטמאים ולא טמאים היתה ברורה וחזקה בזמן המקדש והיתה חלק מהחיים של היהודים אז בהרבה דברים. גם הנידה של התורה שונה מעט משל ימינו ולכן החלק של נשים שהוגדרו "נידה" היה קטן יותר.
ציפורניים
בודאי שמותר ואפילו צריך, חכמים אומרים שצדיק שורף את הצפרניים שלו. בימינו נהגו לזרוק לשירותים.
בודאי שמותר ואפילו צריך, חכמים אומרים שצדיק שורף את הצפרניים שלו. בימינו נהגו לזרוק לשירותים.
שאלה
א) אסור כי זה כתוב בתורה, כמו כל דבר שכתוב ואסור. ב) הזרע אכן נחשב לבעל פוטנציאל לחיים ולכן הוצאתו לבטלה היא דומה במובן מסויים להריגה. בנביא קוראים לזה- "סוחטי הילדים". כי זה דומה להריגת ילדים. ג) בספרות הפנימית התייחסו לחטא זה בחומרה מאוד גדולה...
א) אסור כי זה כתוב בתורה, כמו כל דבר שכתוב ואסור. ב) הזרע אכן נחשב לבעל פוטנציאל לחיים ולכן הוצאתו לבטלה היא דומה במובן מסויים להריגה. בנביא קוראים לזה- "סוחטי הילדים". כי זה דומה להריגת ילדים. ג) בספרות הפנימית התייחסו לחטא זה בחומרה מאוד גדולה...
שאלה בכשרות מנגל חשמלי לקראת יום העצמאות
אני לא חושב שצריך לחשוש לגבי חיתוך הלבבות. גם בגלל שאני סבור שרוב האנשים מכירים את ההלכה בזה. גם בגלל העובדה שאולי הם לא עשו לבבות וגם בגלל העובדה שיש כאן "אש" שתמיד תמיד שורפת, כך שאם היה אולי משהו בעייתי, הוא נשרף מזמן. לאכול ממש לבבות לא נראה לי שכדאי...
אני לא חושב שצריך לחשוש לגבי חיתוך הלבבות. גם בגלל שאני סבור שרוב האנשים מכירים את ההלכה בזה. גם בגלל העובדה שאולי הם לא עשו לבבות וגם בגלל העובדה שיש כאן "אש" שתמיד תמיד שורפת, כך שאם היה אולי משהו בעייתי, הוא נשרף מזמן. לאכול ממש לבבות לא נראה לי שכדאי...
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא שונות
מוצרים








