close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צניעות ביני לבין אשתי

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
טסיווןתשעה27/05/2015

שאלה:

שלום כבוד הרב. האם מותר לאשתי להסתכל עליי כשאני עירום באופן חופשי? או שעלי להסתיר את עצמי ? האם מותר תוך כדי תשמיש ללחוש לאשתי שאני אוהב אותה ושהיא יפה או סתם להשמיע קולות של הנאה כדי להגביר את התשוקה?

תשובה:

שני הדברים מותרים, מותר לאשה לראות את בעלה ללא לבוש וכן מותר ואפילו צריך ללחוש דברים שיש בהם משום הגברת התאווה. כמובן שלא מדובר על דברי גסויות, אלא על דברי אהבה, יופיה של האשה, כמה אתה חושק בה וכדומה...

תשובות נוספות בנושא-
בינו לבינה.
א. לדעתי כן, מותר לגעת בכל חלקי הגוף.
ב. כן, בתנאי שלא מגיעים מזה לפליטה.
ג. לא, הביאה עצמה רצוי מאוד מאוד שתהיה במיטה, בחושך, לפחות חלקי ובצורה מכובדת.
ד. אם הכוונה שהכניסה היא לנרתיק, לכל הדעות כן. אם למקום אחר, לדעת הרמ"א לא.
ה. לא בדיוק הבנתי, אבל מותר לומר דברים שיש בהם משום העלאת התאווה, דיבורים של ניבול פה אסורים תמיד...
ו. אם זה בין הבעל לאשתו זה מותר כמובן. לבעל מותר לתבוע את אשתו בפירוש, לאשה אסור.

עירום האישה
כאשר האשה מותרת לבעלהמותר לו להסתכל עליה. יש דעות לגבי הסתכלות על אותו מקום, לחלק מהדעות יהיה אסור לו להסתכל על אותו מקום, ולחלק יהיה אסור לו להסתכל על אותו מקום במפורש, אולם אם היא רק עומדת בפניו זה יהיה מותר. מותר לאדם להנות מיופיה של אשתו כאשר הם מותרים, בזמן שהם אסורים יש בזה מורכבות, כי אסור להסתכל על מקומות המכוסים שמא יבואו לידי מעשה. אבל כאשר הם מותרים- זה בודאי מותר.
לגבי יחסים בחושך- גם בזה יש דעות, אולם לכל הדעות מדובר על הזמן התשמיש עצמו ממש ולא על ההכנה לתשמיש, או בזמנים אחרים. בזמן הביאה עצמה יש הלישאר מכוסים. יש דעות שזה לא כך... ומותר תשתמיש באור.
לגבי הניסיון, אני באמת לא יודע, יש אנשים מאוד חזקים ויש ש]חות, אבל מכיוון שאני סובר שזה לא אסור, אני לא חושב שזה חטא...

חיבה ליד הילדים
א. לדעתי לא. אין עניין שהילדים יראו את אמא שלהם במצב לא צנוע. זה לא נוגע לכיסוי ראש, ללא כיסוי ראש מותר.
ב. כן, אולם בטעם, לא בדברים של תאווה, אלא בדברים של חיבה גרידא.
נישוק
א. כמובן, יש אפילו עניין גדול בזה, זה קרוי בעולם הפנימי "זיווג נשיקין".
ב. כן, ודאי.
תשמיש

כן, זה מותר.
לרוב הדעות מה שנאמר על זה בחז"ל זו דעה אחת שלא נפסקת להלכה.

ביאה דרך איברים
בראש ובראשונה הרמב"ם, שכותב "ובא דרך איברים", ולפי רוב הפרשנים הכוונה היא בדיוק לזה.
כמו כן זכור לי במפורש אחד השותי"ם שדן בשאלה (לצערי כרגע לא מצאתי את השו"ת) של מי שלא יכול לקיים עם אשתו באותו מקום, והמליץ לו השואל על "שלא כדרכה" בפי הטבעת וכותב לו בעל השו"ת "ולמה נצריכו למקום הטינופת כאשר יכול לבוא דרך איברים".

עדכון לתשובה, בעזרת הרב דני סתר מבית אל מצאתי את המקור, מדובר על ספרו של הרב שמואל קדר זצ"ל, "קדושת האוהל".

לגבי אוננות, לענ"ד לא נחשב כדרך איברים, כי אז הרי הזרע לא יוצא על גופה...

המקרים שבהם מותר הם בדיוק המקרים שתיארת, כאשר ישנו קושי, רפואי, פיזי, פסיכולוגי וכדומה לקיים יחסים באותו מקום.