close
 
הוסף למועדפים|
 
תכנים|שו"ת ברשת|מוצרים 
 
 
התחברות-שלום אורח
 
 
  
 
הלכה | אמונה | שונות | מצוות | מידות | הדרכה | דיני ממונות | צניעות - בינו לבינה | תפילה | הלכות שבת | כשרות | תורה/ פרשת שבוע | 
.......................

הרב ישי סמואל | הרב אייל גריינר | צוות הר ברכה | דני ארגמן | הרב ברוך אפרתי | 
 
 
 
עוד מהרב יניב חניא
ועדת קליטה ביישוב דתי
שאלה בנושא זוגיות
פרשת השבוע ביום הולדתי
שאלת המשך המשך קופסא בשרית שנגעה בשקית
שאלה המשך-אוכל בשרי בשקית
שקית עם קופסא בשרית חמה שנגעה בשקית עם דברים חלביים
חתונה שאמרתי שאבוא ולא באתי
כשרות שולחן
אני מכור לסרטים לא צנועים
לחם פשתן דל פחמימות - ביכורים
 
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
אני מכור לסרטים לא צנועים
מותר לבעל לכפות יחסים?
הרחקות בזמן נידה
ספר של הרב קטן
כתבה על חנויות מין למגזר הדתי...
הריון אחרי גיל 40
שתי נשים
שיער
דילול שער
אהבה לעומת יצר
 
 
המשך לשות הקודם של ביאה דרך איברים

הרב יניב חניא  טו תמוז, תשעח  6/28/2018

.......................

שאלה:

אני תמיד הבנתי שביאה דרך איברים צריכה להיות דרך האיברים, כגון מחל אורלי או אנאלי, אשמח לדעת מי פירש שזה גם על גבי האיברים, זה לא כמו בין האיברים... כתבתי לעיל שרוב הפרשנים פירשו כך, אשמח לדעת מי... תודה רבה רבה.

תשובה:


בטור, לדוגמא, כתוב-
"ויכול לעשות עם אשתו מה שירצה בועל בכל עת שירצה ומנשק בכל אבר שירצה ובא עליה בין כדרכה בין שלא כדרכה או דרך אברים ובלבד שלא יוציא זרע לבטלה".

מכאן ברור שיש שני דברים "שלא כדרכה", וביאה דרך איברים ואלו שני דברים שונים. את דברי הטור הללו מצטטים רבים מאוד, ביניהם הרמ"א, ועוד.

כמו כן יש שו"ת שנקרא "קשומת האוהל" , ספרו של הרב שמואל קדר זצ"ל שבוא הוא כותב למי שהמליץ למי שלא יכול לקיים עם אשתו באותו מקום, והמליץ לו השואל על "שלא כדרכה" בפי הטבעת וכותב לו בעל השו"ת "ולמה נצריכו למקום הטינופת כאשר יכול לבוא דרך איברים". מכאן שאלו שני דברים שונים.

גם הרמב"ם כותב "ובא דרך איברים" וברור מרוב המפרשים שלכך הכוונה.

 
שולחן הפוך  יש לזה שני הסברים אפשריים-
הראשון הוא שמ
פליטת זרע בחוץ  לא ממש הבנתי את השאלה, איך הפליטה בחוץ תפתור
זרע לבטלה  מעולם לא שמעתי על זה. אני לא חושב שזה נכון, י
הגדרת זרע  לא, לפני יציאת הזרע עצמו הגוף מוציא נוזל שקוף
מין אנאלים  לא, ממש לא. יחסים אנאלים נחשבים על ידי חז"ל
תשובה  טוב, אבל כידוע הרמב"ם לא כותב במפורש. כלומר-
 
.......................

שלח שאלההדפסהמלץ לחברשמורגודל אות:+-
.......................

 
 
 
תכנים
מגזין
כתבות
ערוצים
מאמרים
דעות
שירותים
המרת תאריך עברי ללועזי
מילון עברי/ אנגלי
ייעוץ ובניית אתרים
תיבת דואר שורש
הנצחות וברכות
כיף
סאטירה
משחקי פלאש
כרטיסי ברכה ממוחשבים
עוד בשורש
אמירת קדיש לע"נ
למורים, בעין חינוכית
סדנאות למורים בנושאי אמונה
שותפים לדרך
השתלת שיניים בהרדמה מלאה
אמירת משניות לעילוי נשמת
קורס פסיכומטרי
הובלה בישראל
מרכז האשראי לעסקים
פסוקים ומשניות לפי השם
חנות ספרי יהדות
קשר
צור קשר
אי מייל ישיר