המשך לשאלתי הקודמת

הרב יניב חניאכזתמוזתשעב17/07/2012
שאלה:
לא מדובר על כל הזמן אבל לפעמים זה גורם לנו לרצות תנוחות שונות וכו' האם זה בעיתי והאם לישון ערומים זה בעיתי לא תמיד. האמבטיה שלנו בתוך החדר שינה כך שהכל צנוע מאד תודה
תשובה:
אם לא מדובר על משהו קבוע אלא מקרי זה בהחלט אפשרי ומותר.לגבי שינה ערומים, על פי פשט הגמרא בזמן הגמרא בעל ואשתו תמיד ישנו ערומים, כמובן בהנחה שיש צניעות כלפי שאר בני הבית.
תשובות נוספות בנושא-
צניעות
לעניות דעתי יש עם זה בעיה. ליחסי אישות ולקרבה גופנית יש חשיבות רבה ומקום רב בחיי הנישואין, אולם דברים אלו אינם יכולים להפוך להיות מרכז החיים, יש המון דבריםנוספים שצריכים להיכנס לחיי הזוגיות ועל פי התיאור שלך זה נראה שאולי יש כאן הגזמה. צריך לתת לחיי האישות את המקום המכובד הראוי להם אבל לא הלפוך אותם למרכז החיים.
לעניות דעתי יש עם זה בעיה. ליחסי אישות ולקרבה גופנית יש חשיבות רבה ומקום רב בחיי הנישואין, אולם דברים אלו אינם יכולים להפוך להיות מרכז החיים, יש המון דבריםנוספים שצריכים להיכנס לחיי הזוגיות ועל פי התיאור שלך זה נראה שאולי יש כאן הגזמה. צריך לתת לחיי האישות את המקום המכובד הראוי להם אבל לא הלפוך אותם למרכז החיים.
מה מותר
אם אין בעיה מיוחדת שבגללה יש צורך לעשות שימוש בתרופות, אני לא רואה שום סיבה לעשות שימוש באמצעים כאלה, היהדות מתייחסת לתאווה המינית ביחס כפול- מצד אחד רואה בו כלי חשוב שבין בעל לאשתו ומצד שני רואה בו תאווה שיש לשמור אותה במקומה הנכון והראוי. תכשירים אלו נועדו להגביר את התאווה ולחזק אותה בצורה מלאכותית ואין לכך טעם על פי היהדות. יש לכך אמצעים אחרים, כמו שמירת נידה וכדומה. כמובן שאם יש בעיות תפקוד- יש צורך בתרופות כדי למנוע אותן.
אם אין בעיה מיוחדת שבגללה יש צורך לעשות שימוש בתרופות, אני לא רואה שום סיבה לעשות שימוש באמצעים כאלה, היהדות מתייחסת לתאווה המינית ביחס כפול- מצד אחד רואה בו כלי חשוב שבין בעל לאשתו ומצד שני רואה בו תאווה שיש לשמור אותה במקומה הנכון והראוי. תכשירים אלו נועדו להגביר את התאווה ולחזק אותה בצורה מלאכותית ואין לכך טעם על פי היהדות. יש לכך אמצעים אחרים, כמו שמירת נידה וכדומה. כמובן שאם יש בעיות תפקוד- יש צורך בתרופות כדי למנוע אותן.
מין אוראלי לגבר
אני חושב שאסור לגבר לפלוט זרע בפה של אשתו, גם לא לפעמים.
לגבי אתה לאשתך- אני סבור שלא צריך להיות על בסיס קבוע, אלא על בסיס אקראי.
מין אנאלי בעמידה נראה לי בלתי אפשרי, בכל מקרה זה יהיה מותר לרוב הדעות (מלבד הרמ"א) לדעות אלו יהיה גם מותר לפלוט, בתנאי שזה בפנים ממש, כלומר בפי הטבעת ממש.
גם זה לא טוב שיהיה תמיד.
אני חושב שאסור לגבר לפלוט זרע בפה של אשתו, גם לא לפעמים.
לגבי אתה לאשתך- אני סבור שלא צריך להיות על בסיס קבוע, אלא על בסיס אקראי.
מין אנאלי בעמידה נראה לי בלתי אפשרי, בכל מקרה זה יהיה מותר לרוב הדעות (מלבד הרמ"א) לדעות אלו יהיה גם מותר לפלוט, בתנאי שזה בפנים ממש, כלומר בפי הטבעת ממש.
גם זה לא טוב שיהיה תמיד.
חדירה בתנוחה
לרוב רובן של הדעות, מלבד דעתו של הרמ"א, מותר לבצע חדירה לישבן, לא משנה באיזו תנוחה. חשוב לדעת ולזכור שבניגוד למה שמקובל לחשוב דבר כזה הוא כמעט בלתי אפשרי לרוב האנשים, מלבד כוכבי פורנו וכאלה שמתאמנים על זה כל הזמן.
לגבי עניין הנישוק והליקוק, אכן כן, הבנת נכון.
לרוב רובן של הדעות, מלבד דעתו של הרמ"א, מותר לבצע חדירה לישבן, לא משנה באיזו תנוחה. חשוב לדעת ולזכור שבניגוד למה שמקובל לחשוב דבר כזה הוא כמעט בלתי אפשרי לרוב האנשים, מלבד כוכבי פורנו וכאלה שמתאמנים על זה כל הזמן.
לגבי עניין הנישוק והליקוק, אכן כן, הבנת נכון.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








