אישות כללי

הרב יניב חניאכדתשריתשעג10/10/2012
שאלה:
שלום הרב. ראיתי את התשובות באתר אבל עדיין אני זקוק לפרטים .אודה לך מאוד אם תשיב לי.תודתי נתונה לך מראש. סליחה על האריכות . א.אני( קצת לצערי) חייב לקיים את המצווה בתנוחות מסויימות(בישיבה ,עמידה ,אישתי למעלה,אישתי על הבטן ואני מעל,אני משתדל לגמור בתנוחה הרגילה ולכסות עצמי למעט פעמים בודדות שאין לי שליטה בהנאה ואז אני גומר באותה תנוחה,אני מקיים המצוה כאשר אני לא מכסה את הגוף ,וגם אני אוהב לראות את האיבר שלי נכנס ויוצא (בלא הסתכלות על אותו מקום בכוונה) וכו).אני כותב "חייב" משום שאני לא נהנה בתנוחה הקלאסית כמעט בכלל,אני אומנם יכול לגמור אבל אני מרגיש כאילו לא הגעתי לפורקן שאני מחפש באמת שאני משתדל לקיים את המצוה כראוי אבל אני באמת לא מצליח .שאלתי האם אני נוהג כראוי לגבי התנוחות ואם אפשר לברור את מעשי מהו האיסור? ב.אני נוהג לנשק במקום גידול שערות ערוות האישה ולא באותו מקום ממש.האם זה מותר, והאם מותר ללקק הדגדגן אם אני מאוד רוצה? ג.האם מותר לקיים יחסים במקלחת והאם יש נ"מ אם יש אסלה במקום? ד.אישתי מעסה לי את האיבר להנאה או להעמידו ויוצא לי קצת זרע(כמובן שאני לא גומר)האם זה נחשב לבטלה או שזה נקרא אגב המצוה? ה.האם מותר לי(בזמן שאני עם אשתי) לעסות את האיבר שלי שהוא מחוץ לגוף של אישתי ע"מ להעמיד אותו או סתם להנאה וגם כאן יוצא קצת זרע? ו.מתי מותר לי להרהר באישתי(הרהורי ביאה איתה).והאם מותר להרהר הירהורים קצת שונים כגון שאנו בחוף וכו)מה הגדרים בכך? תודה רבה.
תשובה:
א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן לא בריאות רוחנית אולם מיד לאחר מכן אומרים שכל מה שאדם רוצה לעשות באשתו הוא יכול לעשות ולכן אני לא יכול לומר שיש משהו מבין מה שתיארת שהוא אסור, מלבד אולי ההסתכלות שנשמעת לי מוגזמת מעט, אם כי גם כאן אם מתעקשים אי אפשר לומר שזה "אסור". בכל זאת אני סבור שצריך לבדוק מדוע אתה כל כך לא מצליח להגיע לסיפוק מהתנוחה הרגילה ולמה זה כל כך חשוב לך... זה נשמע קצת אובססיבי וכל אובססיה בתחום הזה היא לא פשוטה.ב. מותר.
ג. מותר בתנאי שיש צניעות מסויימת מקום, עדיף בחושך. עד כמה שידוע לי לא משנה אם יש אסלה במקום.
ד. אם יוצא זרע לרוב הדעות זה בעייתי, ישנן כמה דעות שזה ייחשב ביאה דרך איברים שאלותן דעות זה מותר אולם לרוב הדעות ברגע שיוצא זרע זו בעיה. צריך לבדוק האם מדובר בזרע או בנוזל סיכה שיוצא לעיתים לפני... שהוא לא בעיה.
ה. אני חושב שי בעיה שאתה תעסה את האיבר של עצמך.
ו. חז"ל אומרים שאסור לאדם להיות עם אשתו ולהרהר באשה אחרת, ניתן להסיק מכאן שיש בעיה לעסוק בתשמיש ולהרהר בכל מיני מצבים שונים. אני לא מכיר גדרים ממש מדוייקים בזה.
תשובות נוספות בנושא-
שימוש המיטה
א. מותר רק במקרים מיוחדים, כשהיצר גובר ללא יכולת להתגבר וגם זה כשמחשיכים מעט את המקום.
ב. מותר, מוטב להקפיד לא להסתכל על אותו מקום של האישה ישירות.
ג. כן, מותר.
א. מותר רק במקרים מיוחדים, כשהיצר גובר ללא יכולת להתגבר וגם זה כשמחשיכים מעט את המקום.
ב. מותר, מוטב להקפיד לא להסתכל על אותו מקום של האישה ישירות.
ג. כן, מותר.
הנאה ביחסי אישות
האמת היא שאני לא יודע איך החומרים הללו עובדים כך שאני לא יכול ממש להשיב, אולם נראה לי על פניו שלא אמורה להיות מניעה הלכתית ישירה לשימוש בחומר כזה. כמובן שצריך לדעת שמבחינה מחשבתית יש אפשרות לשלוט על משך הזמן אם שולטים על הרגש ועל הכוחות הנפשיים בצורה מחשבתית. אם מרוכזים לחלוטין בצורך וברצון לגרום הנאה לשני. לכן, מבחינה מחשבתית לא הייתי ממליץ על שימוש בחומר כזה.
האמת היא שאני לא יודע איך החומרים הללו עובדים כך שאני לא יכול ממש להשיב, אולם נראה לי על פניו שלא אמורה להיות מניעה הלכתית ישירה לשימוש בחומר כזה. כמובן שצריך לדעת שמבחינה מחשבתית יש אפשרות לשלוט על משך הזמן אם שולטים על הרגש ועל הכוחות הנפשיים בצורה מחשבתית. אם מרוכזים לחלוטין בצורך וברצון לגרום הנאה לשני. לכן, מבחינה מחשבתית לא הייתי ממליץ על שימוש בחומר כזה.
נטילת ידים יחסי אישות
הבעיה היא שללא נטילת ידיים משתדלים לא לגעת במקומות שיש בהם פתח בגוף, אולם אם אתה חושב ובטוח שללא זאת אשתך לא תסכים לקיים יחסים, אז נראה שניתן להתיר בפשטות, כי עצם העניין שתמשיכו ביחסים רגילים בהריון זה חשוב מאוד.
שלום הרב
האמת היא שאני לא בקי בדיוק במה מוגדר או מהן האפשרויות בתחום של אביזרי מין, עד כמה שיוצא לי להיתקל בדברים הללו דרך שאלות באתר וכדומה מדובר בעיקר על שני סוגים- כל מיני דברים שקשורים לאברי המין, כמו הגדלות, תחליפים, רטט וכדומה... וכל מיני דברים שקשורים לתחום של הביזריות- אמצעי שליטה, עינוי מדומה ועוד כל מיני כאלה. באופן עקרוני, אלא אם כן ישנה בעיה ממש מיוחדת אנילא רואה שיש מקום לשימוש בדברים הללו, הם הופכים את החיים המיניים לפחות אישיים, יותר מחוברים לחוץ וקשורים לכל מיני מאווים אפלים יחסית בנפש האדם כמו שליטה ועינוי (גם אם מדומה ולא אמיתי). הייתי מציע שתנסו למצוא את הפתרון בתחום האישי והפרטי שלכם- תוך כדי שימוש בדברים רגילים כמו לבוש יותר פרובוטיבי אישי, נרות, שמנים וכדומה. אני לא רואה מקום לשימוש באביזרי מין ייעודיים שנמכרים בחנויות וסבור שרובם לא נועדו למיניות נורמלית בין בעל לאשתו.
כמובן שזו החלטה שלהם, ואם תרצו בכל זאת ולמרות דעתי ניתן למצוא דברים שאינם אסורים הלכתית, אני סבור שניתן די בקלות לרכוש אותם דרך האינטרנט או בהזמנות טלפוניות.
האמת היא שאני לא בקי בדיוק במה מוגדר או מהן האפשרויות בתחום של אביזרי מין, עד כמה שיוצא לי להיתקל בדברים הללו דרך שאלות באתר וכדומה מדובר בעיקר על שני סוגים- כל מיני דברים שקשורים לאברי המין, כמו הגדלות, תחליפים, רטט וכדומה... וכל מיני דברים שקשורים לתחום של הביזריות- אמצעי שליטה, עינוי מדומה ועוד כל מיני כאלה. באופן עקרוני, אלא אם כן ישנה בעיה ממש מיוחדת אנילא רואה שיש מקום לשימוש בדברים הללו, הם הופכים את החיים המיניים לפחות אישיים, יותר מחוברים לחוץ וקשורים לכל מיני מאווים אפלים יחסית בנפש האדם כמו שליטה ועינוי (גם אם מדומה ולא אמיתי). הייתי מציע שתנסו למצוא את הפתרון בתחום האישי והפרטי שלכם- תוך כדי שימוש בדברים רגילים כמו לבוש יותר פרובוטיבי אישי, נרות, שמנים וכדומה. אני לא רואה מקום לשימוש באביזרי מין ייעודיים שנמכרים בחנויות וסבור שרובם לא נועדו למיניות נורמלית בין בעל לאשתו.
כמובן שזו החלטה שלהם, ואם תרצו בכל זאת ולמרות דעתי ניתן למצוא דברים שאינם אסורים הלכתית, אני סבור שניתן די בקלות לרכוש אותם דרך האינטרנט או בהזמנות טלפוניות.
תדירות קיום יחסים
בודאי שיש חובה גם על האישה לספק את בעלה, זו חלק מהמחוייבות. אין בזה כללים ברורים כמו עונה בגלל שההנחה היא שהאישה פחות יכולה לתבוע את בעלה ולכן יש ל"כפות עליו", מה שאין כן אצל הבעל שיכול לבקש.
ממילא האישה צריכה להיענות לבעלה בכל זמן שירצה (בצורה נורמלית, כמובן), פעמיים בשבוע זה המינימום, לעניות דעתי, וזה יכול וצריך להיות יותר.
בודאי שיש חובה גם על האישה לספק את בעלה, זו חלק מהמחוייבות. אין בזה כללים ברורים כמו עונה בגלל שההנחה היא שהאישה פחות יכולה לתבוע את בעלה ולכן יש ל"כפות עליו", מה שאין כן אצל הבעל שיכול לבקש.
ממילא האישה צריכה להיענות לבעלה בכל זמן שירצה (בצורה נורמלית, כמובן), פעמיים בשבוע זה המינימום, לעניות דעתי, וזה יכול וצריך להיות יותר.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








