שלום הרב

הרב יניב חניאיחאלולתשעב05/09/2012
שאלה:
שלום הרב! ביני ובין אישתי עלה רעיון להוסיף גיוון בחיי האישות שלנו ולהשתמש באביזרי מין..כמובן שישבנו ודיברנו ולשנינו היה ברור שאנחנו לא רוצים משהו שדומה לאיבר מין גברי/נשי..אין לנו כ״כ למי לפנות ולקבל יעוץ במקום שאנו גרים בו ולכן רצינו לדעת מה הרב חושב על כך והאם יש מקום שדתיים יכולים לקנות ממנו את אותם אביזרים..
תשובה:
האמת היא שאני לא בקי בדיוק במה מוגדר או מהן האפשרויות בתחום של אביזרי מין, עד כמה שיוצא לי להיתקל בדברים הללו דרך שאלות באתר וכדומה מדובר בעיקר על שני סוגים- כל מיני דברים שקשורים לאברי המין, כמו הגדלות, תחליפים, רטט וכדומה... וכל מיני דברים שקשורים לתחום של הביזריות- אמצעי שליטה, עינוי מדומה ועוד כל מיני כאלה. באופן עקרוני, אלא אם כן ישנה בעיה ממש מיוחדת אנילא רואה שיש מקום לשימוש בדברים הללו, הם הופכים את החיים המיניים לפחות אישיים, יותר מחוברים לחוץ וקשורים לכל מיני מאווים אפלים יחסית בנפש האדם כמו שליטה ועינוי (גם אם מדומה ולא אמיתי). הייתי מציע שתנסו למצוא את הפתרון בתחום האישי והפרטי שלכם- תוך כדי שימוש בדברים רגילים כמו לבוש יותר פרובוטיבי אישי, נרות, שמנים וכדומה. אני לא רואה מקום לשימוש באביזרי מין ייעודיים שנמכרים בחנויות וסבור שרובם לא נועדו למיניות נורמלית בין בעל לאשתו.כמובן שזו החלטה שלהם, ואם תרצו בכל זאת ולמרות דעתי ניתן למצוא דברים שאינם אסורים הלכתית, אני סבור שניתן די בקלות לרכוש אותם דרך האינטרנט או בהזמנות טלפוניות.
תשובות נוספות בנושא-
תדירות קיום יחסים
בודאי שיש חובה גם על האישה לספק את בעלה, זו חלק מהמחוייבות. אין בזה כללים ברורים כמו עונה בגלל שההנחה היא שהאישה פחות יכולה לתבוע את בעלה ולכן יש ל"כפות עליו", מה שאין כן אצל הבעל שיכול לבקש.
ממילא האישה צריכה להיענות לבעלה בכל זמן שירצה (בצורה נורמלית, כמובן), פעמיים בשבוע זה המינימום, לעניות דעתי, וזה יכול וצריך להיות יותר.
בודאי שיש חובה גם על האישה לספק את בעלה, זו חלק מהמחוייבות. אין בזה כללים ברורים כמו עונה בגלל שההנחה היא שהאישה פחות יכולה לתבוע את בעלה ולכן יש ל"כפות עליו", מה שאין כן אצל הבעל שיכול לבקש.
ממילא האישה צריכה להיענות לבעלה בכל זמן שירצה (בצורה נורמלית, כמובן), פעמיים בשבוע זה המינימום, לעניות דעתי, וזה יכול וצריך להיות יותר.
יחסים
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להריון ואז אנחנו כותבים שמותר וצריך לקיים יחסים כי מצוות עונה אינה תלויה ביכולת להריון, אולם לעניות דעתי לא כתבתי שמותר לפלוט מחוץ לנרתיק.
לגבי השאלה השניה- יש צורך לעשות מאמצים שלא לפלוט בלא בגוף האשה, ואם זה קורה הרבה יש צורך למעט בזמן ההכנות הגופניות כדי שזה לא יקרה.
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להריון ואז אנחנו כותבים שמותר וצריך לקיים יחסים כי מצוות עונה אינה תלויה ביכולת להריון, אולם לעניות דעתי לא כתבתי שמותר לפלוט מחוץ לנרתיק.
לגבי השאלה השניה- יש צורך לעשות מאמצים שלא לפלוט בלא בגוף האשה, ואם זה קורה הרבה יש צורך למעט בזמן ההכנות הגופניות כדי שזה לא יקרה.
המשך לשאלתי הקודמת
אם לא מדובר על משהו קבוע אלא מקרי זה בהחלט אפשרי ומותר.
לגבי שינה ערומים, על פי פשט הגמרא בזמן הגמרא בעל ואשתו תמיד ישנו ערומים, כמובן בהנחה שיש צניעות כלפי שאר בני הבית.
אם לא מדובר על משהו קבוע אלא מקרי זה בהחלט אפשרי ומותר.
לגבי שינה ערומים, על פי פשט הגמרא בזמן הגמרא בעל ואשתו תמיד ישנו ערומים, כמובן בהנחה שיש צניעות כלפי שאר בני הבית.
צניעות
לעניות דעתי יש עם זה בעיה. ליחסי אישות ולקרבה גופנית יש חשיבות רבה ומקום רב בחיי הנישואין, אולם דברים אלו אינם יכולים להפוך להיות מרכז החיים, יש המון דבריםנוספים שצריכים להיכנס לחיי הזוגיות ועל פי התיאור שלך זה נראה שאולי יש כאן הגזמה. צריך לתת לחיי האישות את המקום המכובד הראוי להם אבל לא הלפוך אותם למרכז החיים.
לעניות דעתי יש עם זה בעיה. ליחסי אישות ולקרבה גופנית יש חשיבות רבה ומקום רב בחיי הנישואין, אולם דברים אלו אינם יכולים להפוך להיות מרכז החיים, יש המון דבריםנוספים שצריכים להיכנס לחיי הזוגיות ועל פי התיאור שלך זה נראה שאולי יש כאן הגזמה. צריך לתת לחיי האישות את המקום המכובד הראוי להם אבל לא הלפוך אותם למרכז החיים.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








