חיטוב גוף האישה

הרב יניב חניאיבאיירתשעד12/05/2014
שאלה:
שלום הרב, מותר לאישה נשואה ללכת למכון כושר ולחטב את הגוף כדי שתראה יותר טוב? אני מדבר על מכון נפרד לנשים בלבד ולבוש צנוע בסוף האימון
תשובה:
כן, בוודאי, מותר ואפילו רצוי, הגוף צריך להיות בריא, חטוב ומושקע.תשובות נוספות בנושא-
אימונים ואומנות לחימה
1. ישנה בעיה ללכת למכון כושר מעורב, במקומות הללו יש חוסר צניעות מובנה, לבוש מאוד מינימלי של גברים ונשים, מצבי ריצה, כפיפות וכו' ואסור להסתכל על נשים במצבים כאלו.
2. לא, זה אפילו טוב לגוף ולנפש, מלבד ההגנה העצמית
1. ישנה בעיה ללכת למכון כושר מעורב, במקומות הללו יש חוסר צניעות מובנה, לבוש מאוד מינימלי של גברים ונשים, מצבי ריצה, כפיפות וכו' ואסור להסתכל על נשים במצבים כאלו.
2. לא, זה אפילו טוב לגוף ולנפש, מלבד ההגנה העצמית
שמירת נגיעה
אני באמת ממש מצטער שגרמתי לך להתקומם, אבל את לא דברת על "חתונה כעת" את כתבת לי שמדובר על המתנה של שנים. פשוט צריך לפהנים את הנקודה שביהדות אין מקום לקשר בין בנים לבנות "סתם ככה" אלא למטרת חתונה... אני לא יודע מי פתאום הפיל עליך חתונה, האם כשנפגשתם לא עשיתם את זה בשביל מטרה רצינית? לגבי שאלת הנגיעה, זה כבר ממש דבר בבחירתך... אני מקווה שהבחור שאת נפגשת איתו יצליח לעמוד בפיתוי, כי זה כל כך חשוב בשבילכם...
אני באמת ממש מצטער שגרמתי לך להתקומם, אבל את לא דברת על "חתונה כעת" את כתבת לי שמדובר על המתנה של שנים. פשוט צריך לפהנים את הנקודה שביהדות אין מקום לקשר בין בנים לבנות "סתם ככה" אלא למטרת חתונה... אני לא יודע מי פתאום הפיל עליך חתונה, האם כשנפגשתם לא עשיתם את זה בשביל מטרה רצינית? לגבי שאלת הנגיעה, זה כבר ממש דבר בבחירתך... אני מקווה שהבחור שאת נפגשת איתו יצליח לעמוד בפיתוי, כי זה כל כך חשוב בשבילכם...
אכילת חמץ בפסח
כרת הוא לא ממש כריתה מבעולם הבא לנצח, אבל יש דברים שחז"ל אומרים עליהם שמי שעובר עליהם לא יזכה לעולם הבא, ומי שעובר עליהם אמור להיות ללא חיי נצח.
אני לא יודע א זה קשור לחילונים של ימינו, או אפילו לדתיים של ימינו, כי אנחנו חיים בדור מאוד מאוד מורכב ומאוד מבולבל והרבה אנשים עושים דברים נוראיים מבחינה הלכתית מתוך מחשבה שזה נכון וישר, אז אני לא יודע איך הקב"ה ישפוט אותם, או אותנו.
כרת הוא לא ממש כריתה מבעולם הבא לנצח, אבל יש דברים שחז"ל אומרים עליהם שמי שעובר עליהם לא יזכה לעולם הבא, ומי שעובר עליהם אמור להיות ללא חיי נצח.
אני לא יודע א זה קשור לחילונים של ימינו, או אפילו לדתיים של ימינו, כי אנחנו חיים בדור מאוד מאוד מורכב ומאוד מבולבל והרבה אנשים עושים דברים נוראיים מבחינה הלכתית מתוך מחשבה שזה נכון וישר, אז אני לא יודע איך הקב"ה ישפוט אותם, או אותנו.
בשר וחלב
אין, ודאי, הנוזל הבשרי עובר למרק ונספג בו וממילא זה הופך לבשרי. הבעיה נפוצה במיוחד ב"סלטים" של שבת, שבהם לוקחים עם המזלג הבשרי סלטים והם הופכים לבשריים.
אין, ודאי, הנוזל הבשרי עובר למרק ונספג בו וממילא זה הופך לבשרי. הבעיה נפוצה במיוחד ב"סלטים" של שבת, שבהם לוקחים עם המזלג הבשרי סלטים והם הופכים לבשריים.
בעניין טומאה
לא בדיוק הבנתי את השאלה, כי אולי אני לא מספיק מכיר את המושג "מזכרת עוון".
בכל מקרה, אם לכך התכוונת- בימינו אין "טומאה" של שכבת זרע על בגדים. כמו שאין לנו דיני טומאה וטהרה בשום דבר. לא הטומאת מת, לא בטומאת נידה (במובן של טומאה שמטמאת בגדים, מושב וכדומה). כך אין לנו טומאה של שכבת הזרע עצמה. מה שזה אומר זה שאפילו לא חייבים להחליף בגדים או לטהר אותם במקווה.
מצד הנקיות ועניין המזכרת עוון, נהגו להחליף בגדים (לא כולם). אבל אין איזו שהיא טומאה על היידים או משהו. כך שאם נגעת בברז, בבגדים או משהו אחר והיה לך משום מה זרע על היד, צריך לנקות אותם מצד הנקיות, אבל לא מצד הטומאה. אם אתה לא רואה זרע ויודע שהיד עצמה היתה נקיה, לא צריך לעשות כלום.
לא בדיוק הבנתי את השאלה, כי אולי אני לא מספיק מכיר את המושג "מזכרת עוון".
בכל מקרה, אם לכך התכוונת- בימינו אין "טומאה" של שכבת זרע על בגדים. כמו שאין לנו דיני טומאה וטהרה בשום דבר. לא הטומאת מת, לא בטומאת נידה (במובן של טומאה שמטמאת בגדים, מושב וכדומה). כך אין לנו טומאה של שכבת הזרע עצמה. מה שזה אומר זה שאפילו לא חייבים להחליף בגדים או לטהר אותם במקווה.
מצד הנקיות ועניין המזכרת עוון, נהגו להחליף בגדים (לא כולם). אבל אין איזו שהיא טומאה על היידים או משהו. כך שאם נגעת בברז, בבגדים או משהו אחר והיה לך משום מה זרע על היד, צריך לנקות אותם מצד הנקיות, אבל לא מצד הטומאה. אם אתה לא רואה זרע ויודע שהיד עצמה היתה נקיה, לא צריך לעשות כלום.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות
מוצרים








