close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סיפור חייו של הרפו

רענן זיוט חשוון, תשעא17/10/2010

בערב סוכות נפטר בפתאומיות- דוד אברמסון- הרפו. מאושיות המוזיקה היהודית המקורית, מי שניגן במשך שנים עם יהודה כץ מרבע לשבע ואח"כ הוציא שני דיסקים עצמאיים. הרפו נפטר מהתקף לב חמור והוא בן 50 בלבד.

סיפור חיים מדהים
הרפו נולד בסאן פרנססיקו בשנות ה60 בשיא תקופת ההיפים. אביו היה יהודי ואימו גויה. הוא התגלגל איתם בדרכים וקלט את המוסיקה האמריקנית האוטנטית. הכינוי שדבק בו – "הרפו", הוא על שם נגן מפוחית שחור מפורסם באותה תקופה ומכיוון שהרפו שלנו ניגן מפוחית- נשאר הכינוי. (הרפו היה אומר בחיוך שהכינוי הזה הוא גם קצת יהודי שהרי זה כינויו של אחד מהאחים מרקס (הליצן שבחבורה) שהיו יהודים כידוע).

כשגדל הרפו- שאל את עצמו שאלות זהות. הסתובב בארץ בקיבוצים אבל עדיין לא "נתפס" על יהדות. השינוי אירע בזמן מלחמת המפרץ הראשונה. הרפו היה אז חייל בכוח דלתא האמריקני. הוא ראה איך טילים מתעופפים מעל ישראל ללא נפגעים ואיך טיל אחד בסעודיה הורג יותר מ30 חיילים אמריקנים. הדבר הזה "הדליק אותו" וצרב אצלו בתודעה שאלוקים מגונן על בניו היושבים בארצו.

הרפו החליט להתגייר כדת וכדין ואכן עשה זאת בבית דינו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. הרפו אמר שהרגיש שעשה לאביו טובה רוחנית עצומה בזה שהתגייר. לאידך גיסא הוא סיפר משהו מעניין שקרה. הרפו שאל את הרב אליהו זצ"ל האם כשהוא עולה לתורה יכולים לקרוא לו יעמוד דוד בן מרטין (שמו של אביו) ולא דוד בן אברהם כמו שקוראים לגר שהרי אביו היה יהודי. הרב ענה בנחרצות מיד! הוא לא אבא שלך! אברהם אבינו אבא שלך!
בהמשך התקרב הרפו לחסידות חב"ד ואף השתלב בצוות ישיבת מעיינות בירושלים שם מלמדים קבוצות בחורים שמגיעים מארה"ב. היה חביב מאוד על תלמידיו ומקרב אותם באמצעות המוזיקה והלימוד.

מוסיקת נשמה
הרפו עשה מוסיקה מכל הלב- מליאת אמונה. בתחילה ניגן עם יהודה כץ ורבע לשבע הלהיט הזכור מאותה תקופה- "עוד מעט שבת" שיר שבו הרפו מתאר את תחושת הנשמה היתירה שבכניסת שבת.
כותב שורות אלו קיבל את הבשורה על פטירתו הפתאומית של הרפו באמצע שמיעת שיר של הרפו:
"היה לי חלום, על ארץ ישראל, אמרו לי שיש מקום בו העם שלי יושב\ אמרו לי שיש מקום בו עיני השם\ מקום שהוא שלי לעולם ועד....."

הרפו הדגיש את אהבת ישראל בשיריו ובחייו. כל מי שעבד איתו מציין אותו כאדם חייכן ונוח לבריות.

משחק את עצמו בסרטים
בשלב מסויים הרפו הכיר את יהודה גרובייס. נוצר ביניהם חיבור חזק שבא לידי ביטוי בסרט "האוצר מסיני" שם הרפו משחק את עצמו בעצם ואף מספר את סיפור חייו בקצרה. (למרות ששאר העלילה לא קשורה לסיפור חייו)
המשחק שלו, כמוהו עצמו, היה כן וכובש.
גם בסדרה הלהקה הרפו שיחק את עצמו כנגן בלהקה שרוצה רק לעשות טוב וכולם אוהבים אותו. כותב שורות אלו היה המפיק של הסדרה וזכורני שהרפו פשוט כבש את כולם. גם נבו קמחי וירון מוטולה החילונים נכבשו בדמותו ואמרו. תשמע הבנאדם הזה מדהים!
כמו אמנים רבים אחרים גם הרפו היה תמים ולא שמא על זכויותיו כראוי לכן קשה היום להשיג את הדיסקים שלו. את הסרטים האוצר מסיני והלהקה ניתן כמובן להשיג בחנויות.

ת.נ.צ. ב.ה
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה