close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יקרים מפז

מערכת שורשכח אלול, תשע07/09/2010

אסף וארץ הוציאו לאור אלבום מיוחד במינו- שילוב של מוסיקת רגאי, איכות מוקפדת ומילים מהמקורות... ראיון עם אנשי להקת "כתם פז".

לפני כשבוע הגיע לידי האלבום החדש של להקת כתם-פז "עולה לציון". למרות העטיפה היפה, לא ידעתי למה לצפות. בהאזנה, מיד בשיר הראשון הבנתי שיש כאן משהו מאוד מיוחד, שילוב של מוזיקת רגאיי שורשית עם קול של זמר עוצמתי המגיש מילים מן המקורות. הסיפור של חברי הלהקה מעניין לא פחות מהמוזיקה שהם יוצרים. את הלהקה הקימו שני יוצרים, חברים מילדות, אסף רצון-המלחין והזמר, חוזר בתשובה מזה שמונה שנים, שחקן תיאטרון בארץ ובחו"ל וחבר להקת "מיומנה" לשעבר וארץ עמרני-הבאסיסט והמפיק המוזיקאלי, מוזיקאי ואיש סאונד העובד בכמה מהפקות הטלויזיה הגדולות כיום.

אסף,השאלה המתבקשת,איך חזרת בתשובה?
האמת, כמו אצל כולם זה סיפור ארוך. לא היתה לי הארה של רגע,אלא תהליך של כמה שנים בהן שאלתי את עצמי שאלות, התקרבתי, במיוחד בחו"ל, והתרחקתי ולאט לאט זה קרה.

דווקא בחו"ל?
כן.בגיל עשרים ארזתי תיק ונסעתי לאפריקה, שם, הייתי לראשונה בחיי לבד, רחוק מכל דבר מוכר ואז התחילו לצוץ שאלות מי אני, מה אני, למה אני וכו´ וכך התחיל תהליך ארוך של חיבור שלי לעצמי, למשפחה, לארץ ישראל, לעם ישראל ובסוף לקב"ה. התהליך הזה לקח כמה שנים ועבר איתי באפריקה, תל אביב, ים המלח, אוסטרליה ולבסוף בספרד.
 
שם חזרת בתשובה?
כן.אחרי שסיימתי שם את הפרויקט עם "מיומנה", נשארתי לעבוד שם בתיאטרון מקומי ובמהלך סיבוב הופעות פגשתי את הרב הראשון שלי,שאיתו התחלתי ללמוד באופן יותר רציני.לאחר שמונה חודשים כשנגמרה העונה, עברתי לגור בכולל במדריד ואחרי שהתמלאתי עוד קצת חזרתי לארץ.

מתי הקמתם את "כתם פז"?
ארץ: אני ואסף מנגנים יחד עוד מהיותנו נערים. תמיד אהבנו מוזיקה ובמשך שנים ניגנו והקלטנו מוזיקת היפ-הופ ולא הוצאנו אותה החוצה. תוך כדי העבודה על האלבום אסף חזר בתשובה. בהתחלה עוד ניסינו לחבר בין ההיפ-הופ לקודש, אבל זה לא זרם ואז עברנו לרגאיי, שחוץ מהעובדה שזו מוזיקה ששנינו אוהבים, יש משהו בזרימה שלה, בנעימות שלה, שפשוט התחבר נפלא עם המילים.
אסף:נכון מאוד.יש משהו מאוד שורשי במקצב של הרגאיי שזורם עם הלחנים והשירה.

ארץ,איך אתה מתחבר אל המילים?
חיבור חזק מאוד.יש משהו מאוד מרגש בפניה ישירה לבורא עולם. יש שירים באלבום, שלמרות ששמעתי אותם פעמים אין ספור, גורמים לי להוריד דמעות וזו לא מליצה.

עבדתם על האלבום הזה המון זמן...
אסף: כן, שבע שנים. במהלך השנים הללו שנינו התחתנו,הולדנו ילדים, וכל הזמן המשכנו ליצור בעקביות, לאט לאט נרקמו השירים, עלו רעיונות, נולדו לחנים, וברגע שמשהו היה מוכן לצאת הקלטנו. בזכות הסבלנות הצלחנו ליצור דבר שלם, בלי שנצטרך לוותר על שום דבר. אנחנו מקווים שכל מי שישמע את האלבום יהנה, ואם הצלחנו לגרום לאנשים שמחה, ריגוש וקירבה לשם, דיינו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה