close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שלום בית

הרב יניב חניא  כ אדר א, תשסח  26/02/2008

.......................

שאלה:

אני נשואה 10 שנים, ויש לי 6 ילדים, ה-7 בדרך. לא מזמן התגלה לי שבעלי מתכתב עם נשים באינטרנט, אני אישה חרדית ולא נכנסת לזה, עם גברים אחרים למרות שהפיטוי גדול, הבעל לא מפרנס אותי עכשיו(הוא חי איתי) הכל רגיל רק אני יודעת שיש לו "מתכתבות". אני נשארת נאמנה, אך נקרעת מבפנים, מתמודדת עם זה לבד. עוד מעט וה-7 בדרך, ואני מרגישה כלכך בודדה. (מבחינה כספית הוא הספיק להעלים סכום ענק מהבנק שהיה אמור להיות חיסכון לילדים לעתיד), הוא גם רואה "סרטים" באתרים שונים. ניסיתי להסביר לו על איבוד העולם הבא אך הדברים כאילו לא נוגעים לו, כמובן שהסרטים הם לא "נקיים". וירחם ה' על התועבות.(יש לציין שאני מבית דתי-לאומי. ובעלי חוזר בתשובה-קיבוצניק לשעבר). מה עלי לעשות? ומה קורה לנו מבחינת דין שמים?.אך ה' מסתכל על זה? ולמי עלי לפנות?. אודה לכם עם תחזירו לי תשובה.

תשובה:

השאלה שלך מאוד לא פשוטה, כמובן. קשה מאוד לדעת איך לייעץ באינטרנט על דבר כזה, מבלי להכיר אותך ואת בעלך וכדומה.

דבר אחד ברור- המצב הזה לא יכול להימשך, מכל הבחינות, הן בבחינת הקשר שיש לבעלך עם נשים זרות, הן בעובדה שהוא לא מפרנס אותך ואפילו בעובדה שאתם ממשיכים להביא ילדים ביחד למרות המצב.

לדעתי את צריכה לעשות כמה דברים:
א) לשתף מישהו חיצוני. זה יכול להיות הרב שלו, אם יש לו, זה יכול להיות יועץ נישואין חיצוני, זה יכול להיות הרב שלך וכדומה, אבל מישהו מבחוץ חייב לשמוע את היחסים בניכם ולהכיר יותר ואז לייעץ יותר לעניין.
ב) חייבים למצוא פתרונות לנושא הפרנסה, לעובדה שבעלך לא מפרנס יש משמעויות מרחיקות לכת, לא מבחינת האוכל שלך ושל הילדים, אלא ביחס שלו אליך ולמשפחה וכדומה... זה מלמד מאוד על היחס שלו ולכן צריך למצוא לזה פתרון.
ג) מדוע שלא תוציאו את האינטרנט מהבית? איך שזה נשמע האינטרנט עושה לכם הרבה רע, מדוע שלא תוותרו עליו?
ד) ואני אומר את זה בזהירות גדולה, אני חושב שבשלב זה, עד שתיישרו את חייכם בעזרת ה', את צריכה למנוע הריון (כמובן, אחרי הלידה הקרובה, בעז"ה), כדי להוריד ממך את העומס הנפשי והמעשי ולו במעט.