close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הצילו... ראיתי סרט לא צנוע

הרב יניב חניא  ד תשרי, תשפא  22/09/2020

.......................

שאלה:

שלום רב, אני בת 15. כשהייתי בת 11 נחשפתי בטעות (לא בבית שלי) לחומר לא צנוע (כזה של מבוגרים בלבד), ומאז אני לא מצליחה להפסיק לחשוב על כל מיני דברים ל"ע, ואני נמשכת כמעט לכל גבר שאני רואה ומדמיינת אותנו ביחד וכו'. זה מאד מפריע לי ונראה לי שגם ההתנהגות שלי ירדה, והכוונה בתפילות. אני יכולה להיות באמצע תפילה ופתאום לתפוס את עצמי שכבר כמה דקות אני חושבת על דברים לא צנועים, או באמצע שיעור וכו' (אם זה קשור - אז גם יש לי בעיית קשב וריכוז ולכן אני גם חושבת באמצע הרצאות, כנסים וכו') אשמח אם תוכל לענות לי בדחיפות - אני כבר לא יכולה יותר!!!!!!

תשובה:

לצערנו, מגפת הפורנוגרפיה האינטרנטית מצאה את דרכה כמעט לכל בית. אלפי אנשים סובלים מהבעיה הזאת בסתר ורוצים בכל לבם להשתחרר, אבל אין להם את הכלים ולכן הם הרבה פעמים מתייאשים. ניתן לחלק את הקבוצות לכמה תתי קבוצות, אולם בקבוצה הדתית יש בהחלט משמעות לכך שמדובר באיסור חמור וגורף מבחינת ההלכה, מה שגורם להגדלת ייסורי המצפון ותחושת האבדון של הגולשים. הסיפורים שמגיעים הם נוראים- התמכרויות, בתים שנהרסים, צער בלתי פוסק על נפילות אין סופיות ועוד. דומה שכיום כבר אין מקום ואין חלקה שהבעיה לא הגיעה אליה.

בחלק מהמקרים ה"נפילות" הופכות להתמכרות של ממש... אנשים המוותרים על חייהם האישיים, על זוגיות נורמלית ועל קיום חיים דתיים ונופלים ללא סוף וללא יכולת להתמודד עם הבעיה.

אחת הבעיות הקשות בדבר הזה היא העובדה ש"זה רודף" את הנפש, הרבה אחרי הצפיה. בדרך כלל אני נוהג לומר בהרצאות שלי שאם פעם אחת נחשפת, זה מזיק פעמיים- פעם אחת זה מעורר תאווה לעוד ועוד ופעם שניה זה הורס משהו בנפש שלא ניתן לתקן בכלל. כנראה אף פעם. כמובן שזה תלוי במידת החשיפה ובכמות, אבל זה כלל חשוב.

צריך לבדוק ולראות למה זה כל כך רודף אותך, ואחר כך לעשות על זה עבודה. חלק מהעבודה היא לתקן, אבל חלק ממנה היא ללמוד איך להימנע מנפילה חוזרת ומחשבות חוזרות... בין אם דרך סינון, דרך פיקוח, ודרך עיסוק בנושא.

בספר החדש שלי- "לחיות. עם הנייד", אני מקדיש לזה פרק שלם, כי זה נושא חשוב. אולם כמו בכל התשובות שיש בענין, ברשת ובהרצאות, זה מאוד "מסונן" כי יש רבים מאוד שנרתעים מלעסוק בזה בגלוי ובמפורש... אני מציע לחפש תשובות רבות שיש בענין הזה כאן באתר, לקרוא וללמוד על הענין, אולי לנסות ולשתף מישהו בקושי, ולעבוד רבות על עולמות הפנטזיה שיש בזה... לשים סינון, ולהפנים שיש כאן בעיה אמיתית. תנסי לקרוא תשובות בענין באתר, רבות מהן יעזרו לך.

אני בהחלט חושב שההתמודדות עם הנושא של פורנגרפיה באינטרנט זו אחת ההתמודדיות הכי קשות והכי חשובות של כל אדם דתי בדורנו, ויש לזה משמעות עצומה ומרחיקת לכת על החיים של כולנו. למרות שיש רבים שמנסים להמעיט בענין...
תשובות נוספות בנושא-
בדיקה האם אני מכור לטלפון שלי
שלום וברכה,
אני שמח על השאלה, כי הבדיקה הזו מאוד חשובה לנו בשורש. יש לנו אכן בדיקה האם אתה או א
חנוכה של נפילות באינטרנט
כפי שאתה בטח יודע (ולכן שאלת כאן), אני עוסק בנושא הזה המון, המון פעמים וזמן. למעשה אפשר לומר שכל חיי
כואב לי הלב
זו שאלה מעניינת, והאמת היא שיצא לי לאחרונה לשמוע את זה שוב ושוב.

כמה דברים-
לא חייבי
כ"כ קשה לי שמירת בשר וחלב
זו שאלה מעניינת מבחינתי. בדרך כלל רוב האנשים שקשה להם עם דברים זה יותר בתחומים של חוסר צניעות, או נפ
בעלי מאוד רוצה שנראה סרטים לא צנועים
השאלה שלך קשה לקריאה כי יש בה טעות מהותית.

נתצחיל מכלל פשוט מבחינה הלכתית- צפיה בסרטים לא
על מה שלא מדברים...
טוב, כפי שאת מבינה לבד, זו לא בדיוק שאלה שרב אמור לענות עליה ישירות. כלומר- אני בודאי יכול לומר מה ד