close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הקשר המוזר בין השמאל לאיסלאם

הרב יניב חניאכז אדר ב, תשסח03/04/2008

הרב יניב חניא עומד על הקשר המוזר בין שמאל "לוחם זכויות אדם" לבין האיסלאם הרדיקלי והרצחני בעולם. האם ניתן להסביר את הקשר הזה?

המאמר פורסם גם בעלון הנוער "עולם קטן", פרשת תזריע תשס"ח

השבוע הסעיר את עולם האינטרנט סיפורו של הסרט הקצר "פיטנה" (fitna, לפני שאתם מחפשים את הסרטון בגוגל, אזהרה: בסרטון יש תמונות קשות). הסרט הופק על ידי חבר פרלמנט הולנדי, גרט וו'ילדרס, והוא עוסק באיום שהאיסלאם מטיל על העולם. בסרטון 16 דקות שבהם מתחלפים קטעים מהקוראן הקוראים לרצח, עינוי והשמדה של "הכופרים" עם תמונות (קשות מאוד, כבר אמרנו) של פיגועים, עינויים של מתנגדי משטר בארצות מוסלמיות, נידונים למוות, נשים תלויות ועוד ועוד נפגעים של "חרב האיסלאם". בין

לבין מובאים פרשנויות שונות ומפחידות של מנהיגי דת מוסלמים הקוראים להשמדת הכופרים, נאומי הסתה וכדומה.

חבר הפרלמנט ההולנדי (שמחשש לחייו מסתובב כבר חודשים עם אבטחה צמודה) נתקל בסירוב מוחלט של רשתות טלוויזיה להציג את הסרטון, אולם גם באינטרנט היו קשיים לא רגילים. לפי דיווחים בבלוגים ברשת, הוא רכש מחברת NETWORK SOLUTIONS, שם לאתר, אולם החברה חסמה את הגישה אל הכתובת שנרכשה. לאחר מכן הוא העלה את הסרטון דרך חברה אחרת, אולם גם זו הסירה אותו לאחר פחות מיום של שידורים. החברה אמנם הציגה הודעה שבה היא מתארת את יום הסרת הסרט כ"יום עצוב לחופש הביטוי", אולם גם היא נכנעה ללא קרב לאיומים, למוות ולטרור שהאיסלאם מטיל על העולם. נכון לכתיבת המאמר הסרטון מוצג ב"גוגל וידאו".

הנקודה המעניינת בכל הסיפור היא שאתם לא יודעים את זה. אבירי זכות הציבור לדעת וחופש הביטוי לא יצאו מגדרם לנוכח ההפרה הבוטה והישירה הזו של החופש ברשת. גם מי שנלחמו בחירוף נפש של ממש בחוק חסון (ונלחמים כעת בחוק שהחליף אותו אחרי כשלונו) ועושים כל מאמץ כדי להביא כל תועבה, סטיה וחולניות נפשית אל ביתנו בשם חופש הביטוי- לא מתאמצים במיוחד כאשר מדובר בצינזור של ממש, הסרת אתר בעקבות איומים.

יתכן והסיבה לכך היא פחד אמיתי מנקמתה של חרב האיסלאם, אולם נראה שהקשר בין ארגוני "זכויות האדם" והשמאל העולמי לבין הרצח הערבי הוא נושא למחקר רוחני של ממש. לא ברור הקשר הזה, שבו ארגוני חופש המידע וחבריהם מפנים את זעמם הנורא כלפי ממשלות מערביות ואישי ציבור חופשיים ותומכים ברצחנות של מדינות ערביות. כבר נכתב רבות על כך שתומכיו האחרונים של סאדם חוסיין בעיראק לא היו בני עמו- אלא אנשי שמאל מהעולם כולו. ופליאה אדירה ממלאה כל אוהב אדם אמיתי למראה אנשי השמאל בישראל העולים לרגל... לכלאו של מרואן ברגותי, רב רוצח מורשע. "לוחמי זכויות אדם" מתגוררים עם מחבלים, מזמינים אותם לנטיעות ודואגים לזכויותיהם. ומצד שני מתעלמים לחלוטין מהחלטתה הרשמית (!) של ממשלת בריטניה להסיר את השואה מתוכנית הלימודים בבריטניה (פוגע ברגשות הערבים), או למנוע את כניסתו של פוליטיקאי ישראלי לאיים הבריטים, כי הוא "מעורר רגשות לא חיוביים בין אוכלוסיות". קראתם פעם ראיון של סמדר פרי עם מנהיג ערבי רודן? זה מדהים, הכבוד והלשון המתלקקת: "כבוד הנשיא", ו"כבודו" ו"מעלתו" ממי שרגילה להשפריץ בוז מתנשא על כל מי שלא הגיע לשלטון בעזרת רצח ועינויים.

אילו היה מדובר רק בתופעה ישראלית ניתן היה לחשוב שיש לכך קשר לאנטישמיות, או לשאלת השלטון ביש"ע. אולם זו תופעה עולמית... ישנו קשר ברור וחיבה של ממש בין שמאל לאיסלאם רדיקלי, החל מהפיגועים המשותפים בישראל של שנות השבעים ועד להתעלמות מזוועות המשטר האירני. קשר לא מובן שהיה צריך להיות הפוך, מלחמת חורמה במענים ומפירי זכויות האדם האמיתיים של העולם.
מקום למחקר, כבר אמרנו?

מאמר נוסף (אינפורמטיבי) בנושא

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה