close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כן לכיבוש!

אחיקם אליהיא חשוון, תשסט09/11/2008

סיכום נוסף של השבוע בספורט, כולל פינה חדשה, "כן לכיבוש"!

כן לכיבוש

"כן לכיבוש" זאת פינה שתסקר אחת לכמה שבועות בעז"ה את מלכי
השערים בליגות השונות ברחבי אירופה, וכמובן בליגת העל שלנו.
כיאה לפרשת נח, נחת עלינו השבוע מבול של שערים. בליגת העל כבש השבוע מלך השערים, שמעון אבו-חצירא צמד, והעלה את מאזנו העונתי ל-8 שערי ליגה.
בכלל, בליגת העל שלנו נקבע השבוע שיא עונתי של 18 שערים במחזור (ממוצע של 3 שערים במשחק). נקווה שהמגמה הזאת תימשך.
בליגה הספרדית ממשיכים להוביל את טבלת מלך השערים דויד וייה מוולנסיה עם עשרה כיבושים וסמואל אטו מברצלונה עם תשעה. כל זאת בתום המחזור התשיעי ב'לה ליגה'.
בליגה האנגלית מובילים בצוותא את הפסגה עמר זאכי מוויגאן וניקולס אנלקה מצ'לסי, כשלשניהם 8 כיבושים. מאחוריהם כריסטיאנו רונאלדו עם שישה שערים מאותת שהוא מתקרב לאחר חזרתו מפציעה.
בליגה האיטלקית מוביל את הטבלה אלברטו ג'ילארדינו מפיורנטינה עם שבעה שערים בעשרה משחקים. ג'ילארדינו כבש יותר מחצי מסך שעריה של פיורנטינה בליגה (12), ומאז שהוא הגיע אליה ממילאן הוא פורח.
בליגה הגרמנית הסיפור מטורף לחלוטין. מדובר על קבוצה קטנה שעלתה השנה לליגה הראשונה-הופנהיים. הופנהיים מובילה את הטבלה, וחלוצה המצטיין איביסביץ' הוא מלך השערים הנוכחי של הבונדס ליגה עם 13 שערים ב-11 משחקים(!) .
 
דל פיירו, ניצח ליובנטוס את המשחק במו רגליו
N.B.A

לאחר ארבעה מחזורים ב – N.B.A מסתמנות הקבוצות שייתנו את הטון השנה.
הלייקרס, שהגיעו בעונה שעברה לגמר עדיין מושלמים עם מאזן 0-4. אמש היא ניצחה בדרבי של LA את הקליפרס בתוצאה 106-88, כשבראש רשימת הקלעים נמצא כמובן, קובי בראיינט עם 27 נקודות.
האלופה בוסטון נמצאת בכושר טוב, והיא מוליכה את הבית האטלנטי במאזן של 1-4. אמש ניצחה בוסטון את הקבוצה החדשה אוקלהומה סיטי 83-96. יוטה גם היא נמצאת במאזן מושלם, ואמש השיגה ניצחון ביתי נגד הקבוצה המסקרנת של פורטלנד 96-103.
עוד קבוצה רצינית היא דטרויט (0-4). דטרויט ביצעה השבוע שינוי משמעותי כשביצעה טרייד עם דנבר והחליפה את הרכז צ'ונסי בילאפס ואת אנטוניו מקדייס תמורת אלן אייברסון.
סן אנטוניו פיתחה לעצמה מנהג לזכות באליפות כל שנה שנייה, כך שלמרות פתיחת העונה החלשה (3-1) לא כדאי להספיד אותה. בפרט כשיש לך את טוני פארקר שקלע 55 נקודות במשחק אתמול נגד מינסוטה שנגמר אחרי שתי הארכות בתוצאה 125-129. קבוצה שתעניין את אוהדי הכדורסל בישראל היא טורונטו (1-3), שם משחקים מיודעינו אנתוני פארקר ו-וויל סולומון.
 
אייברסון- עובר לדטרויט
ליגת האלופות

בימים שלישי ורביעי התקיים המחזור הרביעי במסגרת שלב הבתים בצ'מפיונס. בית א' הפגיש את מוליכת הבית צ'לסי, נגד הקבוצה המדשדשת של רומא. תוצאת המשחק, 1-3 לרומא הפתיעה את כל הפרשנים.
בורדו שמדורגת במקום השלישי בליגה הצרפתית יצאה למשחק חוץ בקלוז'. בורדו ניצחה 1-2 והשאירה את הבית פתוח לחלוטין.
בבית ב' פגשה אנתורזיס, הסינדרלה שמפתיעה כל פעם מחדש (בערך כמו משפט חכם מפיו של ראלב מג'דלה), את אינטר. הסינדרלה שוב לא אכזבה וסיימה ב3-3 את המשחק מול האלופה האיטלקית.
עוד בבית - ורדר ברמן יצאה לאתונה וחזרה עם תבוסה 3-0 מול פנאתנייקוס.
בבית ג' השיגה ליסבון ניצחון חשוב 0-1 על שחטיור והבטיחה לעצמה את העלייה בצוותא עם ברצלונה שסיימה את המשחק הביתי מול באזל בתיקו 1-1.
בבית ד' נפגשו אתלטיקו מדריד וליברפול למפגש מסקרן. אתלטיקו הובילה 0-1 עד לדקה התשעים, ואז, בתוך תוספת הזמן שרק השופט (תצוגה איומה) לפנדל שלא היה לזכותה של ליברפול, ג'רארד אמר תודה ונעץ את הפנדל ברשת של אתלטיקו.
עוד בבית ד' - מארסיי הביסה את איינדהובן 0-3, מה שלא הקפיץ את הסיכויים שלה לעלות לשמינית הגמר.
בבית ה' השיגו מנצ'סטר ו-ויאריאל תוצאות תיקו בחוץ מול סלטיק ואלבורג בהתאמה, וככל הנראה הם יהיו הקבוצות שיעפילו לשלב שמינית הגמר.
גם בבית ו' הסיפור נראה סגור כשליון ניצחה את סטיאווה בוקרשט 0-2 בבית ובאיירן מינכן סיימה את המשחק מול פיורנטינה בתוצאה 1-1. גם לליון וגם לבאיירן 8 נקודות, ומה שנשאר בבית זה המאבק על המקום השלישי.
בבית ז' נפרדו ארסנל ופנרבחצ'ה בתיקו 0-0. פורטו השיגה ניצחון חוץ יקר נגד דינמו קייב 1-2, והיא תיאבק על המקום השני בבית.
בית ח' זימן לנו משחק מרתק בין ריאל מדריד ליובנטוס. אלסנדרו דל פיירו יצא כשידו על העליונה, ועם צמד ניצח את המשחק לזכות יובנטוס 0-2.
עוד בבית ח' - ניצחה מחזיקת גביע אופ"א, זניט, בחוץ את בוריסוב 0-2.
 
אבו חצירא- ממוצע של שער למשחק
מכבי אלקטרה תל אביב

החדשות הטובות: מכבי ניצחה ושמרה על הבית. החדשות הרעות:נראה כי אין למכבי רכז טבעי שיקבל החלטות טובות כשההתקפה עומדת.
ארויו, שצריך עדיין לעשות התאמות לכדורסל האירופי, לא מנסה מספיק למצוא את חבריו, לבורשטיין קשה לעבור את השומר שמוצמד לו, וסימונס הוא לא בדיוק השחקן שיעשה פיק אנד רול עם אחד הגבוהים. כאן נשאלת השאלה לאפי, איפה נמצא דרור חג'ג', האיש שהיה אמור למלא את החלל כשארויו יורד לספסל?
עוד בעיה שהורגשה היום - אין למכבי שחקן פנים מסיבי שיידע לעשות נקודות עם הגב לסל. שחקני הפנים של לה מאן חגגו על מכבי פעם אחר פעם בצבע כשלקחו 15 ריבאונד בהתקפה, וכשבטיסטה נכנס כדי לענות על הצורך הזה, אפי התחרט מהר מאוד.
נדמה היה במשחק הזה שלמכבי אין תרגילי התקפה מתוכננים לשחרר את הקלעים לזריקות נוחות, ושהיא מסתמכת על כישורי האחד על אחד של ארויו ואליהו. מי שכרגיל סיפק את הסחורה הוא ד'אור פישר שתרם 20 נקודות ו-7 ריבאונדים.
לסיכום: היה למכבי הרבה מזל בניצחון הערב על לה מאן (82- 80 אחרי הארכה), והיא חייבת לעבוד על המשחק הקבוצתי שלה. בשבוע הבא בפיראוס זו כבר אופרה אחרת.
 
הראה מנהיגות, אך עדיין לא התאים עצמו לכדורסל האירופי
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה