close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מכתב גלוי לאבינו בשמיים בעקבות מצבו של הגר"מ אליהו

איתמר ליברמןיא כסליו, תשסט08/12/2008

איתמר ליברמן במכתב גלוי לרופא כל בשר בנוגע למצבו של הרב מרדכי אליהו... אנא השם רפא נא לו.

לכבוד מלך רופא נאמן,

בבי"ח "שערי צדק" בקומה העשירית במחלקת טיפול נמרץ מאושפז למעלה מחצי שנה גדול דור, מנהיג בעל שיעור קומה בקנה מידה עצום ואישיות חשובה. מו"ר הרב מרדכי אליהו מרותק למיטת חוליו ומתייסר מכאבים, ובעקבותיו כל העם שבחוץ מתייסר אף הוא. אתה משקיף מלמעלה על מאמציי ההחייאה הרבים שמבצעים בו הרופאים, חש את סבלו ומאזין בקשב רב לתפילות הרבות שנערכות כל יום לרפואתו.

הדאגה בציבור חוצה עדות, מגזרים ודעות, והזעקה שבוקעת מליבותיהם מהדהדת בכל מקום ברחבי תבל. עדכונים על מצבו של הרב נשלחים ממשפחתו וממקורביו ועוברים מפה
לאוזן. הפה לא אומר מילה והאוזן מסרבת להאמין לדברים. לפרקים מצבו משתפר, ולפרקים חלה החמרה. והלב שלנו ושלנו פועם יחד באותו תזמון בחוזקה ובעקבות התנודות במצבו מתערערת גם הנפש וההלם מכה בה כל פעם שחלה התדרדרות. קשה לחיות את השגרה שנהפכה כבר מזמן לסיוט, להמתנה דרוכה, לתחושה יומיומית של חוסר כיוון וחוסר ודאות.

עם ישראל קיבל ממך "מתנה" לפני שמונים שנה והוא מתחנן שתשאיר אותה בידיו. "המתנה" שזכינו היא בדמות מנהיגה הרוחני של ציבור שלם בארץ ובעולם, ועיניי כולם נשואות אליו ולמוצא פיו.

למדתי מרבותיי, בסמוך ליום הדין האחרון, שאם יהודי עשה מעשה שדרכו קירב יהודי אחר לדת, כל המצוות שעושה מי שקירבו לדת נחשבות בשמיים כאילו מי הוא עשה אותן. אינני מתיימר לעשות חשבונות של עולם, אבל אני בטוח שמו"ר קירב באמצעות הפצת תורתו המונים אל הדת, והפצת מעיינותיו החוצה אסור שתיפסק חס ושלום, וגם ההשפעה שבאה בעקבותיה על המוני יהודים שמתקרבים דרכה אל חיק היהדות. תרומתו לעולם כמובן שאינה מסתכמת כאן ולגדולתו ולאישיותו תרומה גדולה רבה לאין שיעור. כל זאת מבלי למנות את מעלותיו ויכולתו להעניק שמחה לחייהם של אנשים רבים, ביניהם אומללים ונדכאים, וכפי שלמדתי מרבותיי, כל מי ששמח ומשמח אנשים אחרים זוכה לגן עדן, אבל אנו רוצים שהרב ימשיך להיות עמנו, כאן בארץ, כדי שנזכה לספוג מהשמחה שבו לאורך ימים ושנים.

הופתעתי לשמוע על הניסים שקרו על שולחן הניתוחים וסביב אשפוזו של הרב, והאמונה שלי בך ושל רבים רק התחזקה. למרות שקשה לי להבין בשכל דברים נשגבים וערטילאיים, אך משהסביר אחד מרבותיי שזהו מאבק בין התחתונים לעליונים, מיד ניצבתי לימין התחתונים ושייכתי את עצמי ואת כולם לצדם, משום שניצחונם יזכה להותיר את רבנו איתנו.

לפני כמה שנים נלקח מאיתנו מנהיג וגדול דור, עמיתו של מו"ר לכס הרבנות הראשית, והעדרו וחסרונו, הן של אישיותו והן של תורתו, מורגשים היטב בתוכנו ובכל מקום. נוסף לזה התקופות שבניך עוברים ממש לא קלות, יש משברים וקשיים, אך לא נוכל להתגבר ולהתקדם ללא הכוונה של מנהיג שיעמוד בראש המחנה ויראה לנו את הדרך.

מקווה כי לא אכשל בלשוני שאומר שהרב הוא הפה שלנו, הוא ה"צינור" דרכו אנו מעבירים אליך בקשות ותחינות. עכשיו אין לו יכולת לדבר והוא מונשם, נכון למועד כתיבת שורות אלו. עד לאשפוזו היה רבנו "מערכת הנשימה" של כל העם עכשיו הוא מחובר למערכת הנשמה, והנשמה של כולנו בוכה, אך כמו הרב, לא מתלוננת אלא מתייסרת ומתחננת.

אבא בשמיים, מידי יום עולים השמיימה תפילותיו של הרב שמתפלל על כל מי שפונה אליו. על עם ישראל וארץ ישראל, על יתומים ואלמנות, על נזקקים ועל חולים, ועל כל שליבו דואב, עכשיו הוא זקוק לתפילותינו ולתחנוניך.

בניך כאן למטה ימשיכו לעורר את רחמיך ולא יפסקו שטף התפילות ואמירת התהילים. מפרשיות השבוע האחרונות למדנו שאתה, ריבונו של עולם, עושה שהאמהות תהיינה עקרות לפי שהינך מתאווה לתפילתם. אנחנו, המתפללים לשלומו של האדמו"ר שלנו, איננו צדיקים וגם לא מתקרבים אפילו לאחוז מגודל מעלתן של אימותינו אבל יש לנו בקשה אחת, שאולי ממבט מלמעלה היא נראית קטנה, אבל בשבילנו היא גדולה וחשובה- אנא תרפא את מורינו ורבינו ותחזירהו למוטב.

הרופאים שנשלחו מטעמך, ובראשם פרו"פ ביטרן, שזכה להציל את חייו של הרב כמה פעמים, ימשיכו בניסיונם להחזירו למוטב, אך אנו מקווים שמעתה ואילך מצבו רק יוסיף וישתפר וישוחרר סוף סוף מבית החולים.



כולנו מייחלים להחלמתו במהרה,

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה