close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל ממשלה היא חיובית

יאיר קורןיט אייר, תשסט13/05/2009

אני מאמין בחפותו של השלטון וברצון שלו לקיים חיים אמיתיים ונוחים לכולם, מה שמצריך שחלק מן הנאשים ישלמו את החובות שלהם בדרכים לא נעימות... זו הדרך שהדברים מתנהלים במדינת חוק.

בספר "רצח במרפאה", בסצינת הפתיחה, כותבת אגטה כריסטי ש"אנשים פשוטים סבורים שבכל ממשלה ובכל שלטון יש מן החיובי". זה נכון גם לאנשים ה"מתוחכמים". בכל שלטון יש חיובי וכל שלטון חייב לעשות גם בצדדים המלוכלכים של החיים כדי לדאוג לשלטון תקין. כך גם ההוצאה לפועל. למרות שזה לא כיף, הרי שיש הכרח וצורך לבצע את זה... מה, נשאיר אנשים חייבים במשך שנים? נדמיין כל אחד מאיתנו שחייבים לו סכום כסף משמעותי, האם הוא לא היה רוצה לקבל אותו בחזרה? האם זה לא היה חשוב לו שמישהו יעזור לו לגבות?
אז נכון שקשה לעניים לקבל את זה, אבל אם הם חייבים כסף למישהו, גם אם מדובר בנק, הבנק ירצה לקבל חזרה את כספו ואת החוב שחייבים לו. הדרך היחידה לעשות את זה היא דרך ההוצאה לפועל. זה נראה רע, זה מצטלם לא טוב, אבל זה הכרחי.
אנשים צריכים להיזהר מלהיכנס לחובות שהם מעבר לכוחם, ואז הם לא יגיעו להוצאה לפועל. פשוט מאוד, לא?

אם יש הליכים קצת בעייתיים, אז צריך לתקן אותם, אבל כל מי שבעניינים יודע שלא נטפלים סתם לאנשים ולא סתם לוקחים להם את הטלויזיה. לרוב הדברים האלו יש סיבות של אי תשלום חוזר ונשנה, אזהרות ועוד.

לכן, אני מאמין בחפותו של השלטון וברצון שלו לקיים חיים אמיתיים ונוחים לכולם, מה שמצריך שחלק מן הנאשים ישלמו את החובות שלהם בדרכים לא נעימות. אין מה לעשות, זו הדרך שהדברים מתנהלים במדינת חוק.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה