close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לא סובל שעון קיץ!

רון יחיאלב ניסן, תשסט27/03/2009

מכל ההתערבויות של האדם בטבע, שעון הקיץ הוא החמור שבהם. העיוות של שעות היום, הוא מחיר כבד שדורשות מאיתנו ממשלות כדי להרוויח כמה גרושים בשנה

אין ספק שמכל ההתערבויות המזיקות של האדם בטבע, שעון הקיץ הוא החמור שבהם. העיוות של שעות היום כך שנקום מאוחר יותר וממילא נישן מאוחר יותר (ונרוויח "שעות אור"), הוא מחיר כבד שדורשות מאיתנו ממשלות כדי להרוויח כמה גרושים בשנה (וכן, 150 מיליון זה גרושים בשביל ממשלה... מה גם שיש רבים מאוד שחולקים אפילו על המספר הזה).

כיום, לעניות דעתי, אין אף משרד/ מפעל/ בית מלאכה שלא מדליק אורות כל היום... מבוקר עד ערב... כך שאני לא מבין בכלל מי חוסך את הכספים הללו למדינה. המחקרים מראים שיש מקומות שבהם שעון הקיץ לא חסך אפילו יורו אחד (צרפת ובלגיה) ויש מקומות שבהם אפילו הוציאו יותר כסף על חשמל (אינדיאנה). למה? כי אנשים אולי כיבו את האור אבל הדליקו יותר מזגן כדי לקרר בערב שהוא לא ערב. מה שאנחנו מקבלים במקום זו הזזה מאוד לא טבעית של שעות היקיצה והשינה ובעיקר של שעות הצהריים. יש מין "עייפות של צהריים" באוויר. תמיד. שינוי השעון גורם לכך ששעת הצהריים תבוא שעה מאוחר יותר וזה פשוט לא טבעי. במקום שהצהריים יהיו בערך באחת וכולנו נוכל לצאת מהבית בשעות הלא כל כך חמות של אחה"צ, הרי שהצהריים זז קדימה, חם בחוץ כשיוצאים ואין מנוחה ורוגע טבעיים.

אני כבר לא מדבר על כך שכאדם דתי השבת הופכת לדבר ארוך מידי וקשה... כמה כבר אפשר להחזיק את הילדים ערים הערב שבת או לשעשע אותם בשבת עצמה, שפשוט לא נגמרת.... זה מטורף לחלוטין וחסר כל טעם. למה, בשם אלוקים, לשנות את השעה? למה ששבת תיכנס ב18:30 במקרה הטוב? זה נראה לי דבר שרירותי ומטורף לעשות. כמעט כמו השעון בסין- בסין יש, על פי החלטת הממשלה, איזור זמן אחד על פי בייג'ינג הבירה, כך שפועלים ופקידים שגרים רחוק מבייג'ינג וקמים לעבודה ב"שמונה בבוקר", קמים כאשר בחוץ יש חושך מוחלט. נשמע מטורף? ככה זה שעון קיץ. באים אנשים קטנים והורסים את הטבע, משנים את הבריות וקובעים שהזמן אחר... בשביל להרוויח 10 שקלים לתושב בשנה! פשוט משוגעים, כולם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה