close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הדרכה לחתנים בעלי תשובה- חלק שני

נדב כהןיח ניסן, תשע02/04/2010

רציתי רק לתת לך כמה עצות טובות שקיבלתי מאז שהתחתנתי שמאוד עזרו לי, העצות נוגעות בעיקר בנפש הבהמית שלך ושל אשתך לעתיד...

החלק הראשון של המאמר עוסק בהגדרת הבעיות והקשיים המיוחדים, ניתן לקרוא אותו כאן.

רציתי רק לתת לך כמה עצות טובות שקיבלתי מאז שהתחתנתי שמאוד עזרו לי, העצות נוגעות בעיקר בנפש הבהמית שלך ושל אשתך לעתיד. הגם שבעל תשובה בד"כ חושב (מה זה חושב? בטוח ומי יכול להגיד לו אחרת..)שיש רק נפש אלוקית ומספיק לגלות אותה והכל יסתדר, בכל זאת קראנו בתניא השבוע (פרק כ"ט) שהנפש הבהמית היא היא האדם עצמו (לפחות בבינוני ומטה).

לפני כן סיפור קצר: לפני כשנה התוועד בצפת אחד מזקני אנ"ש בירושלים, וסיפר שביום החופה אבא שלו אמר לו שכל מה שלמד בחסידות על אתכפיא (שליטה עצמית) וכו' הכל היה בשביל החתונה. הוא מצידו לא הבין למה. אבל כבר ביום הראשון (כך הוא סיפר לנו) הבין על מה מדובר. הוא נכנס הביתה ואשתו העירה הערה הוא רצה כבר לענות לה "כמו שצריך" , נזכר במה שאביו אמר לו ועשה אתכפיא...

אז ככה:
ראשית צריך לדעת שיש הרבה עבודה והדברים אינם פשוטים ולא סתם נהוג לשבת ללמוד שנה ראשונה כי יש הרבה מה לעשות בבית. (גם כאן בעל תשובה יקפוץ ויגיד שצריך כבר להכין את העולם ולמה לבזבז זמן בכולל בא ישר נצא לשליחות – זה שאפשר להביא את המשיח גם בבית זה לא מעניין אותו).

לפני שניגשים לעבודה צריך לדעת שזו עבודה קשה, זה מצריך תעצומות נפש וזה לא בא מעצמו, צריך הרבה השקעה..
אפשר להתחיל מזה שנגיד תודה לבורא עולם שנתן לנו את הזכות להתחתן ולהקים בית יהודי,
וגם לאישה צריך להגיד תודה שהסכימה להתחתן איתנו..

בכלל כשבאים ממקום שאומרים תודה (ולא רק לקב"ה) אלא בכלל לכל מי שעוזר לנו מסביבנו (דרך ארץ קדמה לתורה) זה כבר מעמיד אותנו במקום אחר.

בפועל:
כתוב "ושמח את אשתו", והכוונה היא כפשוטה האישה צריכה להיות שמחה.
A happy wife is a happy life. , איך משמחים אותה, זה תלוי באישה, צריך להכיר אותה ולראות. אבל יש כמה דברים שעובדים על כל הנשים:

בהקדים, האישה עוד לא מכירה אותך, ועדיין חיה בפחד שאולי זה לא יסתדר, מה יהי' וכו' איזה בעל תהי', מה יהי' העתיד. לכן דבר ראשון צריך להרגיע אותה בנושא (לא להגיד לה יהי' בסדר..). קודם כל צריך לגרום לה להרגיש שאתה שמח שהתחתנת איתה, שאתה שלם עם זה, שאתה לא מתכוון לברוח, שאתה מעריך אותה, שאתה אוהב אותה.
איך בפועל? אישה רוצה שיסתכלו עליה כמה שיותר (כמובן באופנים המותרים עפ"י הלכה), שתחמיא על כל דבר גם על הפרטים הקטנים (וביחוד על הפרטים הקטנים), על לבוש, על איפור, על האוכל, על דבר חכמה, על העבודה שלה, על הדעות שלה, מה שרק אפשר וכמה שיותר. עוד דבר שעובד על כולם – מתנות ובייחוד פרחים. לאו דווקא גודל ויוקר המתנה אלא בעיקר הכוונה ,

מצד שני היא לא מצפה ולא רוצה לקבל ממך ביקורת בטח שלא על הרוחניות שלה, בטח שלא על דברים שלא עומדים להשתנות אצלה בקרוב.
נכון שהתוהו שבנו כבר צועק, אבל היא לא עושה כמו שהרבי רוצה, אל תדאג גם אתה לא עושה הכל. ואם אתה באמת רוצה שזה ישתנה אצלה אז בטח שזה לא יעבוד אם תגיד לה ישירות שהיא לא בסדר. בכלל חשוב לזכור – תמיד תחשוב על הגשמיות שלה ועל הרוחניות שלך, זה יחסוך הרבה בעיות.
תדע שהשנה הזאת תשתלם לך לכל החיים (כמובן שלא צריך להפסיק אחרי שנה ואדרבה – מעלין בקודש), אבל כמה שתבנה אצלה עכשיו יותר ביטחון זה ישתלם הרבה יותר.
גם בחינוך ילד שגדל בבית שהוא הרגיש שאוהבים אותו (גם כי הוא שמע את זה כמה פעמים ביום) לא יהיה לו חשש לצאת החוצה לעולם, תמיד הוא ידע שבבית חושבים עליו ודואגים לו. כנ"ל לגבי האישה.
תוך כמה שנים יהיו לכם בע"ה כמה ילדים ותהי' לה עבודה הרבה יותר קשה ממה שהיא או אתה מדמיינים לעצמכם כרגע, אם היא לא תרגיש שאתה שווה את ההשקעה (כי לא השקעת בה) היא לא תשקיע, ומהר מאוד אתה תרגיש את זה.
אגב, בע"ה היא תיכנס להריון בקרוב, אז תתכונן מראש שההריון משבש להם את המערכת הורמונאלית, זה בדרגות שונות אצל כל אחת, אבל צריך להיות בהיכון יש נשים שלא מכירות את עצמן בחודשים הראשונים, כל ריח הכי קטן יכול לשגע אותן.

הבית והחינוך זה לפי האישה, האישה היא עקרת הבית אבל זה תפקיד שלך לדאוג שהיא תהיה שמחה.
עוד כמה דברים קטנים:
כשאתה נכנס הביתה – תכבה את הטלפון היא רוצה שתהי' רק איתה (היא צודקת – כל היום היא חיכתה לך ..)
בכלל כדאי שתהי' לה תעסוקה במשך היום, עבודה, מבצעים, משהו.. אחרת היא תחכה תשתגע כל היום בבית וכשאתה תגיע הבייתה הכל יצא עליך.. גם כדאי שלא תיכנס הביתה רעב, כשגברים רעבים הם בד"כ עצבניים, תדאג לאכול משהו בדרך הביתה..


כשיוצאים יחד לרחוב לטייל, גם אם פגשת חבר שלא ראית 20 שנה, אל תשכח שיצאת כרגע לטייל איתה ולא איתו. ואם אתה חייב לדבר איתו אז תעצור שניה תסביר לה מה המצב ותדבר אל תתן לה את ההרגשה שהיא פחות חשובה.
אם נוסעים יחד באוטו לא חייבים לעצור לטרמפיסטים – העוסק במצווה פטור ממצוות אחרות
כשיושבים לאכול – תחמיא על כל מאכל בנפרד.
אם היא מתקשרת באמצע היום לדבר (במידה כמובן), תפנה לה את הזמן
אם היא אומרת שכואב לה הראש או שמכונת הכביסה מקולקלת תדע שהיא לא מחפשת פיתרון אלא שהיא מתכוונת שהיא רוצה קצת יחס ולכן אל תציע לה פיתרון טכני (אבל כמובן תדאג לפיתרון טכני במקביל), אלא פשוט תתפנה מכל העיסוקים ותתייחס אליה כמו שצריך.

חשוב להדגיש: אין כאן הכוונה לתת לך מרשם מה צריך לעשות כדי שהאישה תהיה מרוצה ואז אתה תוכל לשבת ללמוד תורה כל היום, אלא הכוונה היא שכיוון שאתה אוהב אותה, אז בוודאי שאתה חושב עליה, דואג לה ורוצה שיהיה לה טוב, כמובן שהאהבה צריכה להתבטאות במעשים ופעולות ובוודאי בכאלה שהיא הייתה רוצה שתעשה ולכן כאשר תעשה מעשים אלו שמבטאים את האהבה, אז כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם , האהבה בה כלפיך תתעורר וממילא היא תעשה את המעשים שאתה היית רוצה.



עוד דבר לסיום:
כל דבר שעושים לו הכנה מראש הוא הרבה יותר קל, למשל אם אתה אמור לנסוע מהבית כנסת ללימודים ונזכרת ששכחת משהו בבית ואתה רק רוצה להיכנס לקחת אותו ולצאת. אם תודיע לה מראש שאתה מגיע אבל אתה רק נכנס ויוצא היא תקבל את זה בשמחה. אם תיכנס בלי הודעה וישר תברח, היא תיקח את זה קשה.
דוגמא אחרת: אם אתה מתכנן לצאת להתוועדות לכמה שעות או להישאר בבית כנסת יותר מאוחר מרגיל תודיע לה כמה ימים מראש, אין לה בעיה שתעשה את זה היא רק רוצה להיות מוכנה מראש.

נסיים עם קצת הומור – שמעתי פעם בשיעור של הרב לסרי שוויכוחים זה כמו אקזמות ברגליים חושבים שרק נגרד עוד טיפה וזה יסתיים ובפועל אם מתחילים זה נגרר שעתיים, כך גם בויכוח חושבים שרק נכניס עוד מילה וזה יסתיים ובפועל זה יכול לקחת שבועיים...
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה