close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה ניצחנו בקרב של ההצבעה

משה פייגליןיח אייר, תשע02/05/2010

מי אילץ את ראש הממשלה להזיע, להתחייב ולהתרוצץ, כאחרון העסקנים במשך שבוע שלם? האם נציגי הסקטור עניינו אותו? האם ליברמן הזיז לו?

לפעילי וחברי מנהיגות יהודית האהובים והיקרים!

לקראת ההצבעה ביום חמישי, דיווחו כלי התקשורת כי וושינגטון עוקבת בדריכות אחר המתחולל בליכוד. אתם, שעמדתם מתוסכלים מול חומת האטימות והציניות, אתם, שחשתם שלא סופרים אתכם, שמדלגים מעליכם – סביבכם סבב לא רק נתניהו וכל הפוליטיקה הישראלית, סביבכם חולל גם נשיא ארה"ב והפוליטיקה הבינלאומית.

מכל עבר צצות עכשיו קריאות "אמרנו לכם", "שוב דפקו אתכם" "בואו לאיחוד הלאומי" וכו' וכו'.

מי העלה את ירושלים על ראש סדר היום בשבוע שעבר? מי חשף לציבור את הדבר האמיתי שעומד על הפרק? מפלגות הסקטור? או אתם?

מי אילץ את ראש הממשלה להזיע, להתחייב ולהתרוצץ, כאחרון העסקנים במשך שבוע שלם? האם נציגי הסקטור עניינו אותו? האם ליברמן הזיז לו?

נכון! בקרב הנוכחי על ירושלים – הפסדנו! נלחמנו קשה, נתנו את כל מה שהיה לנו, וחזרנו הביתה תשושים וחבולים. אבל היינו במקום שבו נלחמים. אילצנו את האויב לגלות את קלפיו, וגם הוא ספג מכות קשות. המסקנה אינה יכולה להיות שעכשיו צריך לעבור מן הצנחנים לרבנות הצבאית.

והיה כאן עוד קרב, לא פחות חשוב מהקרב על ירושלים. משום שבסופו של דבר בלי מנהיגות יהודית לישראל, לא תהיה ירושלים גם אם היינו מנצחים עכשיו. היה כאן קרב על קיבוע תודעת האלטרנטיבה האמונית אצל כלל הציבור. היום הציבור מבין שאין אופוזיציה אחרת לשלטון - מלבדכם.

בקרב הזה ניצחנו, ובגדול.

כשהתקשורת מדווחת שאובמה עוקב בדריכות אחר הקרב בין נתניהו לבין נציג האלטרנטיבה האמונית, כשכל הכותרות עוסקות יום אחר יום אחר באיזו הצבעה תקנונית בתוככי הליכוד אך ורק בגלל שאנו שם, אז זה כבר ממש לא משנה מה התוצאה – את הקרב על קיבועה של מנהיגות יהודית כאלטרנטיבה לקיים – ניצחנו ועוד איך.

אין ספק שככל שאנו מטפסים, העלייה נעשית תלולה, קשה ומסוכנת יותר. מרחב התמרון בליכוד קטן – אולי אפילו נגמר, והחמצן הולך ואוזל. אנו חשים כי לאחר יום חמישי האחרון אנו עומדים במקום חדש. מן המקום הזה אנו צריכים למצוא כעת את הדרך הטובה ביותר שתוביל אותנו לפסגה. כמה רעיונות הולכים ומתגבשים, אולם קודם שנחליט, נערוך סבב של מפגשים, התייעצויות ודיונים פתוחים אתכם, הפעילים הקרובים והנאמנים שלנו.

בקיץ הקרוב עשויה החברה הישראלית למצוא עצמה מול הגדול במשבריה, כשלכל שכבת ההנהגה הקיימת, אין שמץ של יכולת להבין את המשבר ולהתמודד מולו. השמאל כבר מבין את הוואקום שהולך ונוצר ומכין איזה 'לפיד', או 'מניפסט' כזה או אחר, שאין בו כל חידוש. הצורך בתשובה אמיתית מימין הוא אדיר ורק ילך ויתעצם.

לנו יש את התשובה – בעזרת השם נמצא את הדרך הנכונה ליישמה.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות מקרב לב לכל הפעילים, על האמון ועל המסירות המדהימים. אני מודה לבורא עולם על הזכות להיות השליח שלכם , ובטוח שעם כוחות אלו נמשיך לעלות ולממש את מטרתנו.

לתקן עולם במלכות ש-די,
משה פייגלין

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה