close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שרה נתניהו אינה ליידי מקבת ומוזס ונמרודי אינם מלאכי שרת

דב אבן אור/ מהגולשיםטו שבט, תשע30/01/2010

ברור מדוע נוני מוזס ועופר נמרודי פתחו ב"מלחמת עולם" כנגד שרה נתניהו, וכל מסווה שהשניים ניסו להניח בינם ובין שלדון אדלסון, המו"ל של "ישראל היום", שקוף כמו קריסטל.

1. כפי שידוע מדוע כלה נכנסת לחופה, כך ברור מדוע נוני מוזס ועופר נמרודי פתחו ב"מלחמת עולם" כנגד שרה נתניהו, וכל מסווה שהשניים ניסו להניח בינם ובין שלדון אדלסון, המו"ל של "ישראל היום", שקוף כמו קריסטל.
לפיכך, נותר לברר האם התקפתם על שרה נתניהו ובכך גם על בעלה – ראש הממשלה, הינה צודקת, נכונה, הגיונית וגם מוסרית.
תוכן הכתבות שראו אור ב"ידיעות-אחרונות" ו"במעריב", מלמד כי הטיעון העיקרי של הכותבים, הינו כי שרה נתניהו דומה לליידי מקבת, והשפעתה על בעלה, שמשמש גם ראש הממשלה, פוגעת בכל הציבור.
2. מעטים אם בכלל, יודעים מה מסתתר בבית של בני-זוג כלשהם, כאשר הללו מצויים לבדם בביתם, ולכן אי אפשר להוכיח את רמת ההשפעה של שרה נתניהו על בעלה, ולא ניתן לקשר בין החלטותיו ובין מחשבותיה/רצונותיה – היא.
אולם, גם אם יש בסיס עובדתי לטיעון כי שרה נתניהו הינה אישה קשה, מניפולטיבית ורודפת כבוד, אזי מי תוקע בידינו, כי בעלה נשמע לה לכל עצה ועצה, וכי אין לו דבר משלו?
לא הוגן לשפוט את בני הזוג נתניהו, מבלי להשוותם לזוגות אחרים אשר הבעל או האישה כיהנו בתפקיד ראש ממשלה או נשיא בעל סמכויות.
3. בני הזוג לאה יצחק רבין; כמה כתבות נכתבו על מעילי פרווה שלאה לבשה, על מסעותיה הרבים לחו"ל, על התחברות בני הזוג לחוג הסילון בארץ ובעולם; אולם, אף עיתונאי לא העז לכתוב בדבר השפעתה של לאה על יצחק, ועל ההנחה כי היה לה חלק בשינוי שחל אצל יצחק, בכל הקשור לחוג הסילון והאינטרסים של האחרון!
בני הזוג לילי ואריאל שרון: לא שכחנו את הרינונים בדבר היותה של לילי אחותה של אשתו הראשונה של אריאל שרון, ומתי בדיוק נקשר הקשר הרומנטי בין לילי לאריאל?, אנו זוכרים כי לילי נלחמה כארי והדפה כל התקפה על אריאל שרון עד כדי ניתוק קשרים עם אמנים שהיו מקורבים לבני הזוג (גילה אלמגור ואחרים).
האם לא ברור כשמש כי ללאה רבין וללילי שרון הייתה השפעה עצומה על בעליהן? ומי יכול להוכיח כי השפעה זו לא גלשה להחלטות מדיניות ו/או מינוי אדם זה או אחר לתפקיד רם מעלה? (זוכרים את הרינונים כי אמנון ליפקין שחק נבחר לרמטכ"ל רק עקב היותו חבר מקורב לבני הזוג רבין, לרבות פרטנר למשחקי הטניס)
4. בניגוד ללאה ולילי, שמאז נישואיהן לא עבדו, שרה נתניהו עבדה ולא "כיהנה" רק כאשתו של ביבי.
מה עוד, ושרה הינה פסיכולוגית – בהכשרתה ואמורה "לקרוא" נפש אנשים; לכן מה הפלא, כי ביבי נעזר בה כדי לשמוע חוות דעת נוספת לגבי מינויים שונים?
5. אם לא דיי בדוגמאות בישראל, ניתן להפליג למדינות ענק אחרות כמו ארה"ב, אנגליה, צרפת וכד'.
בארה"ב הייתה לאלינור רוזוולט השפעה עצומה על בעלה הנשיא פרנקלין רוזוולט (אולם אף אחד לא העז להטיח בה ביקורת בדבר הדברים שאמרה בפומבי וניסיונותיה לכוון את בעלה לעשיית החלטות שונות).
להילרי קלינטון הייתה השפעת ענק על ביל קלינטון, בעת שזה כיהן כמושל מדינת ארקנסו ואח"כ נשיא ארה"ב (הא-ראייה, היכן הילרי כיום!); ואין ספק כי כעת ביל קלינטון משפיע על אשתו המשמשת שרת החוץ.
באנגליה, הנסיך פיליפ, הנשוי למלכה אליזבת השנייה, אינו מלך אלא רק בעלה של המלכה, ומכח כך הוא קיבל את תואר הנסיך; אולם, היש ספק בדבר השפעתו הענקית של הנסיך פיליפ על אשתו, והעובדה שהוא נשלח על ידה למסעות דיפלומטים שונים בתור נציג המלוכה?
6. מן המאקרו אל המיקרו; דהיינו – יקום עיתונאי הנשוי ו/או חי עם בת זוג, ויצהיר בפומבי כי לאשתו או לחברתו "אין מילה" בתחום חייו, וכל מה שהוא כותב או מדבר, אינו "נגוע" מהימצאות בת זוגו לידו, לאורך שנים.
אף נישואין או קשר של חיים משותפים, לא יחזיק מעמד אם הבעל לא ישוחח עם אשתו, ולא רק בנוגע לחינוך ילדיהם ו/או אופן השקעת כספיהם; ברור וידוע לכל, כי בני זוג מושפעים האחד מן השני וגם מקשיבים האחד לשני, שכן זהו פן של מוסד הזוגיות.
7. מעט רכילות לעניין נוני מוזס ועופר נמרודי, שני אלו התגרשו מנשותיהם הראשונות, הראשון חי כיום עם בת זוג, והשני נישא בשנית; האם הציבור ידע מהות הסכסוכים והמריבות שפרצו בין הללו ובין הנשים מהם התגרשו? חס וחלילה! נוני מוזס עשה הכל כדי שהסכסוך הכספי בינו ובין גרושתו, הועבר לבוררות מוסכמת בפני נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר, מאיר שמגר.
ומה הציבור יודע בדבר גירושיו של עופר נמרודי? – כלום! טוב עשו השניים הללו, בכך שנמנעו מלהפוך את גירושיהם לתיאטרון פומבי, ואין ספק כי היו להם סיבות טובות לכך (כמו שאף זוג שמתגרש, אינו חפץ כי פרטי חייו בעבר ייחשפו).
אין ספק כי אם היינו שואלים את גרושתו של נוני מוזס ושל עופר נמרודי בדבר אופיים והתנהלותם של הללו בחיי היום-יום, היינו שומעים דברים מאד שליליים; אולם, טוב שאנו לא שואלים שאלות אלו, וטוב שהתשובות של הנשים הללו לא מתפרסמות ברבים, שכן דברים אלו חייבים להיות אטומים בתוך כספת, לעולם ועד.
8. לפיכך, ההתנהלות של "ידיעות-אחרונות" ו"מעריב" לגבי שרה נתניהו, הינה צהובה, ומגמתית ואין מילים להביע את שאט-הנפש; טוב יעשו מוזס ונמרודי אם יפסיקו לאלתר את ה"עליהום" על בני הזוג נתניהו, שכן הפוסל – במומו פוסל! דהיינו, אופי הכתבות, גודלן ומיקומן בעיתונים שלהם, משקפים אינטרסים אישיים, השקפת עולם וכוונה להשפיע על קובעי המדיניות בישראל; לכן, מדוע מה שמותר למו"ל אסור לאשת רוהמ"ש?
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה