close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צער על דברי שטרן

נתנאל אריאליט כסליו, תשע06/12/2009

ההנהגה הצעירה באיחוד הלאומי מביעה את צערה למקרא הכתבה בידיעות אחרונות (בשבת האחרונה) עם האלוף במילואים אלעזר שטרן, שבה משמיץ האלוף את ישיבות ההסדר.

ההנהגה הצעירה באיחוד הלאומי מביעה את צערה למקרא הכתבה בידיעות אחרונות (בשבת האחרונה) עם האלוף במיל' אלעזר שטרן, שבה משמיץ האלוף את ישיבות ההסדר.
"עצוב לראות איך אלעזר שטרן יורק לבאר ממנה שתה, שהרי גם הוא עצמו התחיל במסלול ההסדר. שטרן מבלבל ומסלף את העובדות: לטענתו, חיילי ההסדר בורחים משירות קרבי משמעותי. האמת היא שחיילי ההסדר מהווים כיום כמחצית מחיילי הסדיר הקרביים, וכל חייל קרבי יודע זאת.
חיילי ההסדר מסכנים את חייהם לא פעם בפעולות נועזות ואי אפשר להכחיש זאת.
האם בנייה ריין, אהרון קרוב, דביר בר חי, יונתן נתנאל ועוד רבים וטובים שלחמו ב'מלחמת לבנון השנייה' וב'מבצע עופרת יצוקה', הם פחדנים? האם אימותיהם עשו את השיקול "שהבן שלה ישב בישיבה ולא יהיה במקומות מסוכנים" כדברי שטרן, או שלדעתו כאשר חיילי ההסדר נופלים בקרב הם גיבורים אבל בחייהם הם פרזיטים?
ישיבות ההסדר מוציאות מתוכן אנשים בעלי שיעור קומה אידיאולוגי וערכי ואין טענה מכוערת יותר מאשר הטענה שהם בורחים משירות קרבי, כטענתו של שטרן.
ישיבות ההסדר קיבלו את פרס ישראל בשנת 1990 דבר המראה את הערכת כלל המדינה לישיבות ההסדר. למה להתריס כלפי מפעל כה חשוב, וכלפי הורים שמחנכים את בניהם על ערכי הקרבה ונתינה. גם אם שטרן לא רואה בעין יפה את לימוד התורה אין כל סיבה שישמיץ כך את אלו שהתורה היא נר לרגליהם.
איך ייתכן שמתוך דבריו של שטרן עולה התחושה ש"הוא מפחד מחובשי כיפות יותר מערבים ישראלים" כפי שהכתבת הבינה אותו? האם חובשי כיפות מפגינים תמיכה בחמאס? האם הציונות הדתית משתמטת משירות צבאי?"

ההנהגה הצעירה מצרה על דבריו אלו של שטרן ותוהה מדוע התקשורת נותנת פה לאדם שמעוות את העובדות כדי להשמיץ את כור מחצבתו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה