close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כשופל (לפי הקבלה) פוגש ספגטי (לפי הקבלה)

נדב כהןט אב, תשע20/07/2010

אז מה קורה כשופל (קבלי בלבד) פוגש ספגטי? מה המעשה הנכון מבחינתו ואיך הוא לא ישאיר אותה אלמנה?

לפי הקבלה הגבר הוא כמו וופל והאישה כמו ספגטי!

מה זאת אומרת ?
המוח של הגבר עובד באופן כזה: לכל עניין בחיים שלו יש תא אחר במוח, שאיתו הוא משתמש לאותו עניין. לרכב יש לו תא אחד במח, לעבודה תא אחר במוח, כל תא בנפרד (כמו וופלים שנפרדים אחד מהשני)
האישה לעומת זאת היא כמו ספגטי - הכל ביחד ומעורבב, כמו איזה מחלף ענק שמכוניות מגיעות בבת אחת מכל הכיוונים.

ניתן דוגמא מוחשית מהחיים:
הגבר חוזר הביתה מהעבודה, ברוך השם האישה כבר השכיבה את הילדים הבית נקי האוכל מוכן, הגבר כבר אכל והוא רגוע, ועכשיו האישה החליטה שזה זמן טוב לדבר, לחזק את הקשר! כבר כמה שנים שלא דיברו שיחה רצינית... עכשיו יש הזדמנות.
היא אומרת לגבר שהיא רוצה לדבר ובהשגחה פרטית הגבר אתמול היה בסמינר ושם אמרו שצריך לדבר עם האישה ולא רק לדבר אלא גם להקשיב, ולכן הגבר מסכים ומתיישב איתה על הספה.
האישה מתחילה לדבר ומספרת על הבעיות של הילד בכיתה ג' בבית ספר, אחרי חצי דקה היא שומעת את הנזילה של המים מהחדר הסמוך ועוברת לדבר על הבעיה הזו, פתאום היא עוברת לדבר על הצרות עם גיסתה ואח"כ גם עם חמותה. בינתיים הגבר מנסה למקשיב ולא מצליח לעמוד בקצב בשתי דקות וחצי היא דיברה על חמש בעיות שונות...

איך גבר מתמודד עם בעיות, הוא מתעסק עם אחת וכשהוא מסיים עובר לאחרת (כמו וופלה), אצל האישה הכל בערבוביה (כמו ספגטי).

עכשיו הגבר חושב מה לעשות. יש לו שתי אפשרויות, האפשרות הראשונה - להרוג את עצמו. האפשרות השניה ללכת לישון.. אז הוא מתחיל להירדם על הספה, האישה מסתכלת עליו ומתחילה לכעוס למה הוא נרדם. היא לא מבינה שהוא נרדם כי הוא אוהב אותה, הוא ידע שהאפשרות השניה זה להרוג את עצמו, הוא לא רוצה להשאיר אותה אלמנה עם יתומים, הוא אוהב אותה ולכן הוא בוחר באופציה של השינה....
מעבר להומור יש כאן נקודה מאוד רצינית - צריך להכיר טוב אחד את השני, צריך לדעת מה ההבדלים, כדי שלא יהיו ציפיות מיותרות ולא נכונות, זה יכול לחסוך הרבה בעיות ומתחים מיותרים.

מתוך הרצאה של הרב ג'יקובסון בירושלים
 http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1987
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה