close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הדרך הטבעית לטיפול בוירוסים של קיץ

שמעון וגילה הלאגג אב, תשע14/07/2010

הקיץ הוא גם זמן הוירוסים, במאמר זה עומדים אנשי שמן טוב על גורמים לוירוסים ועל דרכי התמודדות כאשר הוא כבר תקף מישהו...

בעיקר בקיץ סובלים ילדים ומבוגרים מוירוסים במעיים ודרכי העיכול. לרוב הסיבה לוירוסים היא הדבקה פיזית, מהאויר או מזון שאינו מטופל כראוי. מודעות ואמצעי מניעה יתרמו למניעת הידבקות בוירוסים. טיפול בוירוס מיד עם תחילת התופעות תתרום להבראה מהירה.

מניעה של וירוסים-
 

הקפדה על הגיינה: הנגיפים עוברים בקלות רבה מאדם לאדם, לכן הקפידו על היגיינה מקסימלית! ככלל יש להקפיד על רחיצת ידיים יסודית במים וסבון לפני הארוחות ובכל יציאה מבית הכיסא. לחולה בווירוס יש להקצות מגבת נפרדת למניעת הדבקה.

תזונה: בקיץ מומלצת תזונה קלה.יש להמעיט באכילת בשר. מומלץ להרבות באכילת ירקות חיים,מאודים ומזונות מלאים כמו אורז,כוסמת,קינואה.
 
טיפול במזון: יש להפשיר בשר ועוף במקרר. אין להשאיר בשר לא מטופל על השיש. פירות וירקות יש לשטוף במים וסבון.

שתיה: יש להקפיד על שתית מים מספקת. המים עוזרים לנקות את כל מערכות הגוף ולהחזיר את הנוזלים.
טיפול טבעי בוירוסים.

איבוד נוזלים כדי למנוע התייבשות והפרת האיזון הכימי מבחינת מלחים ומינרלים מומלץ לשתות תמיסות להחזרת נוזלים המכילות סוכר ומלחי אשלגן ונתרן. ככל ששתיית התמיסות תחל בשלב מוקדם יותר, כך תפחת חומרת המחלה. אפשר להצטייד ולרכוש בבית המרקחת תמיסות כמו "אלקטרו-רייס" או אורסט או היידראן.

מתכון להכנת תמיסה ביתית למניעת איבוד נוזלים: יש להקפיד על הכמויות הרשומות!
לשלשולים: ליטר מים,6 כפיות גדושות סוכר (40 גרם), 5 צביטות מלח(לקחת בין האגודל והאצבע המראה את כמות המלח שנתפסת בינהם. הנוזל אמור להיות מלוח כמו דמעות. אם השלשול הוא חזק או מלווה בהקאות להוסיף:3 צביטות סודה לשתיה,חצי כוס מיץ תפוזים מסונן או קנוי ללא סוכר. במקרה של הקאות יש לתת כל שתי דקות כפית מהנוזל. תנו לילדים כמויות קטנות של 30 מי"ל של נוזלים כל 20 דקות.תינוקות קטנים יש להמשיך להאכיל אבל בתוספת התמיסה.

תזונה בזמן שלשולים והקאות: אפשר בהחלט להימנע ממזון. המזון המומלץ למצב זה הוא אורז מבושל מאוד עד דביקות, ללא תבלינים . מומלץ גם לשתות את מי האורז. תפוח עץ ובננה.
ניתן גם לאכול את התבשיל הבא שהוא מרשם איורוודי מהרפואה ההודית ומתאים לשלשולים,הקאות ,קיבה רגישה.
לטגן במעט שמן שלושה ארבע עלי דפנה שבורים לחתיכות,ארבעה חמישה שיני הל,ארבע שיני ציפורן,כפית זרעי כמון,שני עלי מרווה ,חופן עלי זעתר מיובשים,חצי מקל קינמון שבור לחתיכות ,כוס אורז שטוף ומסונן ,
להוסיף 21/2 כוסות מים. התבשיל צריך להיות מעט דביק,לסיום יש להוסיף רבע כפית אבקת כורכום. לאכול לפי הצורך.

מבחר תרופות מהטבע (תרופות סבתא) לטיפול בכאבי בטן וגאזים, להפסקת שלשולים והקאות, כאבי בטן קשים, גזים, נפיחות וכבדות.

רימון- קליפת הרימון (מומלץ לאסוף ולייבש באוויר הפתוח את קליפות הרימונים בעונה ולשמור לשעת הצורך). יעיל קצת פחות הוא מיץ/תה מרכז רימונים טהור.

להרגעת כאבי העוויתות
תה צמחים פושר-כפית גדושה של אחד מהצמחים בכוס מים רותחים, לצנן מעט ולסנן:שומר, קמומיל, זעתר,מרווה, כורכום (חצי כפית בכוס מים).

עיסוי הבטן:
-בעזרת 3 טיפות שמן לוונדר ומעט שמן זית או שקדים בתנועות סיבוביות.
-למרוח ערק על הבטן ולעסות בתנועות סיבוביות.
-שימוש בבקבוק חם גם כתוספת לעיסוי

אזהרה: אם החולה מסרב לשתות או מראה סימני התייבשות המתאפיינים בחולשה, אפאטיה, מיעוט במתן שתן, המתבטא בחיתול יבש אצל תינוקות או בכי בלי דמעות, יש לגשת לרופא או חדר מיון. . נסיים בברכת קיץ בריא ובטוח.
לשאלות נוספות, הבהרות והתייעצות אישית, לפנות לטלפון 04-6820074 או לדוא"ל [email protected]

" שמן טוב רפואה טבעית" שמעון וגילה הלאג
http://www.shementov-nature.com/
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה