close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קו שחור של חידלון

אסף גולןכו סיוון, תשעא28/06/2011

מעצרו של רבה של קריית-ארבע וממנהיגיה של הציונות הדתית, הרב דב ליאור, מהווה עוד נדבך בהתנהלות המגמתית מלאת האפליה של פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל

המאמר פורסם לראשונה בעיתון "מקור ראשון"

מעצרו של רבה של קריית-ארבע וממנהיגיה של הציונות הדתית, הרב דב ליאור, מהווה עוד נדבך בהתנהלות המגמתית מלאת האפליה של פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל נגד אנשי רוח מהצד הימני של המפה הפוליטית בישראל. לדוקטור מאוניברסיטת בן-גוריון מותר לקרוא לשבירת מפרקות של אנשי הימין, וקריאתו תיחשב בתוך גבול הלגיטימיות. כך גם קריאות שיסוי נוספות כמו ההשוואה שערך "המשורר" נתן זך בין עליית הנאצים והיטלר לשלטון או עליית הפאשיסטים באיטליה - לניצחונו של בנימין נתניהו בבחירות.
 
אלא שמעבר לאפליה הפראית הזו, הצליחו הפעם בפרקליטות לא רק לעבור קווים אדומים ושחורים, אלא לרסק עוד יותר את מעט האמון שנותר בקרב רבים מהמחנה הלאומי לערך השוויון בפני החוק, לו אמורים לזכות כל אזרחי ישראל גם אם הם אוחזים בדעות שונות מאלו של השמאל הקיצוני והאנרכיסטי במדינת ישראל.
כן, כל הידיים שאישרו את דבר המעצר וכל אותם עיניים שקראו את הפקודה, לא יוכלו אף פעם לטעון שהם לא אשמים בקרע העצום שהם חוללו בעם ישראל. גרוע מכך. לא שר המשפטים יעקב נאמן ולא ראש הממשלה יוכלו בסופו של יום לנקות את מצפונם ממעצרו של שר וגדול בישראל. אז נכון, תמיד אפשר להסתתר מאחורי נהלים ומאחרי פקודות, אלא שלא לשם כך הם נבחרו.

וכאן אנו מגיעים לעומק השבר והחידלון הפוליטי שמתגלה במעצרו של הרב דב ליאור. הרי המעצר הזה נעשה תחת ממשלת הליכוד, שלו רצתה, היא יכלה בקלות לעצור את המהלך או לפחות להורות למשטרה לבצעו באופן מכובד. אלא, וזה האסון הגדול: הימין הישראלי מעולם לא הצליח להשתחרר מהפחד שהשמאל מטיל עליו כל פעם מחדש. הרי ב"קדושי" בילעין ונעלין אף פעם לא נהגו בדרך המופרעת שנהגו ברב דב ליאור. במקום לנקות את האורוות מכל תומכי האנרכיסטים בפרקליטות, מעדיפה ממשלת הימין להיכנע לתכתיבי השמאל ולעמדותיו גם בפרשנות חוקי המדינה, אפילו כשבכך מסורסת היכולת הבסיסית לבצע מדיניות ישראלית לאומית.

הרי עד היום, עמדת הפרקליטות היא שיהודה ושומרון הם חבלי אויב כבושים ולא אדמות לאומיות של עם ישראל. כך גם, אוי לבושה, היחס לאזרחי המדינה המנסים להיאחז בקרקע אפילו בבירת הנצח של ישראל ירושלים. אוזלת היד השלטונית הזו וריקוד ה"מה יפית" בפני רוח העוועים שהשתלטה בארץ על האינטליגנציה האקדמית והמשפטית, היא זו, ולא שום דבר אחר, שתפיל בסופו של דבר את שלטון הימין ותעלה את השמאל. שהרי הישראלים אף פעם לא היו טיפשים, ואם אפילו הימין מנהל את מדיניות השמאל, אז למה שהבוחרים לא יעדיפו כבר את הדבר האמיתי?

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה