close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הזמן והחיים כרוכים זה בזה

רבקה פרידמן-בגנוכב סיוון, תשעא24/06/2011

מה הרבותא בספירת הימים או בתכנון הזמן אם אנחנו לא מנהלים את הזמן? הזמן מטבעו עובר וחולף, האם בכלל אפשר לנהל אותו?

מומחים רבים טוענים שהמונח ניהול זמן הוא מטעה משום שאת הזמן לא ניתן לנהל, אבל את עצמנו כן. הגירויים סביבנו מרובים ואנו חשופים במהלך היום לטלפונים, למיילים ולהסחות דעת מכל הכיוונים שגורמים להפרעה ביכולת הריכוז שלנו. במצב זה איך אנחנו יכולים לנהל את עצמנו?

ניהול פרויקטים
הפתרון לכל הסחות הדעת והרעשים החיצוניים, הוא התנהלות נכונה שרוקמת עור וגידים בעולם העסקי המודרני בדמות הנושא "ניהול פרויקטים". באמצעות ניהול פרויקטים נוכל לנהל באופן יעיל את עצמנו ואת הזמן שהוקצב לפרויקט.
התחום של ניהול פרויקטים הפך לחלק מרכזי וחשוב בארגונים עיסקיים גדולים כקטנים. לכן, בחינה של התוצאות העיסקיות של הארגון תיתן לבוחן אינדיקציה אם תחום ניהול הפרויקטים התנהל בצורה יעילה? אם הפרויקט הסתיים בזמן שהוקצה לו ובתקציב הנדרש? אם הערכת העלות הראשונה הייתה נכונה או שגויה?
התשובות לשאלות אלה יכולות ללמד אותנו אם יעדי הארגון הושגו ואם האסטרטגיה הייתה נכונה. ניהול פרויקטים נכון ויעיל הוא המפתח להצלחה העסקית.

ניהול זמן גם בחיים הפרטיים
השיטה שבבסיס ניהול פרויקטים טובה לכל תחומי החיים שלנו ולא רק לתחום העסקי. ניהול זמן, ניהול פרויקטים, ספירת ימים וניצול יעיל של הזמן – אינם שייכים רק לעולם העסקי. לאלמנט הזמן יש משמעות גם בחיים היהודיים. למשל, קיום מצוות ספירת העומר כרוך בספירה של 49 הימים שבין פסח לשבועות. מדוע סופרים בני ישראל את הימים מיום יציאת מצרים עד מתן תורה? אנו עושים זאת גם כדי להדגיש את חשיבותו של כל יום ויום בחיינו ולפתח מודעות ורגישות לערכו של כל יום.
לניהול זמן נכון יש משמעות גם בחיי היום יום של המשפחה. מן הסתם, משפחה ששואפת לחיים הרמוניים תדאג לכך שכל אחד מבני המשפחה יתרום מזמנו וייקח חלק במילוי תפקידי הבית. אם בגיל צעיר הילדים יסדרו את הצעצועים ששיחקו בהם, כשיגדלו הם יסדרו את החדר שלהם ובגיל מבוגר יותר ייטלו אחריות על תפקידים נוספים בבית. כאלה הם החיים. אנחנו מתחילים אותם כצעירים חסרי דאגה, וככל שאנחנו מתבגרים אנו נוכחים לדעת עד כמה הימים קצרים וכמה מהר הם חולפים להם מבלי שוב. לעתים אנו מנסים לתת משמעות לחיים ולהשלים דברים שלא הספקנו לעשות, ולעתים קצרה ידנו והזמן שנותר לא הספיק.
בהקשר לזה אפשר לצטט את רבי ישראל מאיר "החפץ חיים" שאמר: "החיים כמו גלויה". ולמה הכוונה? כאשר מתחילים למלא את הגלויה, כותבים באותיות גדולות, אחר כך נזכרים בדברים נוספים וכבר לא נשאר הרבה מקום וצריך לכתוב באותיות קטנות יותר ואז נזכרים בעוד משהו חשוב והאותיות בשולי הגלויה הולכות וקטנות. כך גם החיים והזמן שהולכים ומצטמקים. לכן, מצווה עלינו לספור את הימים שלנו. לכל אחד ואחד מאיתנו הזמן הקצוב לו שבו יוכל להגשים את תכלית בריאתו.

המאמר באדיבות אתר Manpower-bs.co.il – ניהול פרויקטים ומיקור חוץ
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה