close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פריצת דיסק – שיטות טיפול אלטרנטיביות נפוצות

אלטרנטיבהיב תמוז, תשעא14/07/2011

פריצת דיסק היא בעיה נפוצה ביותר, הבשורה היא שיש בהחלט טיפולים אפשריים לבעיה. במאמר זה נסקור כמה אפשרויות לטיפול

תגיות:
פריצת דיסק היא אחת מהבעיות האורטופדיות השכיחות ביותר. מי מאיתנו לא מכיר מישהו שסבל או סובל מהבעייה המטרידה. הסימנים להופעתה של פריצת דיסק הם רבים ומגוונים, אך השכיחים שבהם הם כאב עז המקרין אל הרגל. הכאב העז יכול להקרין לאורך הרגל ולהגיע עד לכף הרגל ולאצבעות. בהמשכו של מאמר זו תוכלו לקרוא על מספר שיטות אפקטיביות במיוחד לבעייה.

מהי פריצת דיסק ?
עמוד השידרה שלנו מורכב ממספר רב של חוליות,שביניהן קיים מבנה טבעתי הנקרא דיסק. הדיסק הוא בולם זעזועים, המווסת את הלחץ העצום המופעל על עמוד השידרה שלנו בחיי היום – יום. עקב שחיקה רבה, טראומה או חולשה של העצמות והגידים עלולה להתרחש פריצת דיסק, מצב בו הנוזל המצוי בתוך הדיסק פורץ את המעטפת הפנימית שלו ולמעשה הדיסק מאבד מצורתו המקורית.

מהם המקומות השכיחים להיווצרות פריצת דיסק ?
מרבית פריצות הדיסק מתרחשות בגב התחתון, בדרך כלל בחוליות המכונות L4 – L5 – S1 (השם L מקורו בשם Lumbar = גבי), אך פעמים רבות מתרחשות פריצות דיסק בחוליות של עמוד השידרה הצווארי, בעיקר בחוליות c4-5-6.

מדוע פריצת דיסק מלווה בהקרנה ובנימלול לרגליים ?
הכאב הוא תוצאה של לחץ המופעל על העצב היוצא מהחוליה שנפרצה. עמוד השידרה שלנו הוא כמו "תחנת חשמל" גדולה, השולחת אותות חשמליים לגפיים ולשרירים. כאשר הדיסק נפרץ, הנוזל שהיה כלוא במבנה הטבעתי של הדיסק פורץ החוצה והמעטפת החיצונית של הדיסק (הנקראת אנולוס) לוחצת על העצב.

הבשורה היא שיש מה לעשות, והרבה.

שיטות רבות קיימות על מנת לטפל בתופעה. במאמר זה נתמקד במספר טיפולים אלטרנטיביים שהוכחו כיעילים במיוחד לבעייה. רבים שואלים, אם הבעייה היא מכנית (דיסק שנפרץ הוא מצב בלתי הפיך), כיצד אם כן הטיפולים יעזרו לבעייה ? התשובה היא פשוטה: כאשר הטיפול מוריד לחץ מהעצב שנפגע, תופעות הכאב, הנימלול והשריפה ברגל ובעכוז משתפרות או חולפות לחלוטין. ומכאן כוחם הרב של הטיפולים האלטרנטיביים לבעייה זו.

• דיקור יפני - דיקור יפני משפיע על מערכת העצבים המרכזית ועל המוח ולכן יכול לאלחש תחושות של כאב המועברות מעמוד השידרה. בנוסף, דיקור יפני מאזן מצבים של חוסר איזון בשלד – למשל עקמת (סקוליוזיס) או מבנה אגן לא מאוזן המחמירים את הלחץ על חוליות עמוד השידרה.

• פיזיותרפיה סינית וקרניו סקראל – בשתי השיטות האלו המטפל לוחץ לחיצות עדינות על איזורים הסמוכים לחוליות ומשפיעים על הזרימה החלקה של הנוזל הבין – שדרתי. כתוצאה מכך השרירים לאורך הגב התחתון והאגן הופכים לרפויים יותר והלחץ המופעל על השרירים העוברים ביניהם יורד באופן משמעותי. בטיפולי פיזיותרפיה סינית המטפל ילחץ לחיצות ממוקדות גם לאורך הרגל הבעייתית אליה מוקרן הכאב מהגב התחתון.
• דיקור בשיטת YNSA – זוהי שיטת דיקור מיוחדת, שהוצגה לעולם בשנת 1973 על ידי ד"ר יאממוטו מיפן. ראשי התיבות של השיטה הן Yammamoto New Scalp Acupuncture – השם מרמז על הטכניקה ש להדיקור, המתבצעת כולה בקרקפת. ד"ר יאממוטו מצא כי בקרקפת ישנה השתקפות של המערכת העצבית – נוירולוגית שלנו. בעזרת דיקור עדין של איזורים המייצגים את הגב התחתון ואת הגפיים , ניתן לאלחש ולהשפיע על מצבי כאב והקרנה ברגליים ולהפחית באופן משמעותי כאבי גב למיניהם. התוצאות בשיטה זו הן מיידיות והקלה רבה מושגת פעמים רבות אפילו לאחר טיפול בודד.

למידע נוסף לחצו על: פריצת דיסק

באדיבות אופיר שגב פרימן, מומחה לרפואה סינית ויפנית, מרפאות אלטרנטיבה
לאתר אלטרנטיבה:
http://www.drpriman.co.il
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה