close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כופר, אבל לא בעיקר...

ניר אהלי/ מהגולשיםג תשרי, תשסו06/10/2005

יש רוח והיא צריכה להוביל. היתה רוח מאבק והיא חייבת לחזור. רוח מאבק של תורה. רוח מאבק על צביון ארצנו. מאבק של עתיד כפי שכתוב בתורת משה. מאבק של דעת הקהל אבל לא בסקרים אלא בהבנת הערכים הנשכחים מהדורות העכשוויים מה שקוראים לו בימינו... יהדות.

אני, בוגר "כפר מימון", בוגר אופקים (פעמיים, פעם לפני ופעם במהלך) -

כופר

אבל לא בעיקר




משה קיבל תורה מסיני... ופתאום אחרי הגירוש התגלתה תורה חדשה. היא מופיעה בפרסומים רבים (בעיקר של מוסדות לימוד חדשים ומחודשים). לפעמים היא כתומה ולפעמים היא בשמה המלא תורת גוש קטיף.
סליחה – לא.

יש המון מה ללמוד מכל אירועי השנה פלוס האחרונה.

לימודים אמוניים, לימודים תורניים, לימודים פוליטים, לימודים אסטרטגיים, לימודי פרט ולימודי הנהגה, לימודים אישיים, לימודים ציבוריים, לימודי תשובה לימודי מידות ועוד ועוד ועוד. כל לימוד חשוב. כל אדם וחברה בשאלות המתאימות לו למקומו ולמעמדו.

אבל לימוד תורה חדשה – לא.

אפשר לשאול מהי אותה תורה? ומקורי הציני ישאל ומה שכרה? - מאבקי רבנים - שבר אמוני - שבר לאומי – שבר הנהגה - מפה של דרכים ולא של שבת – וכהנה וכהנה...

הנטייה של ישר לקדש את שאין לקדש בקלות בילתי נסבלת. אין תורת הגוש! אין דבר כזה תורה של שמונת אלפים אנשים. תורת נוה-דקלים איננה תורת אלי סיני (כן לקחתי קיצוניות) כי גם בגני טל ה"תורה" שונה מכפר דרום או נצרים.

יש רוח והיא צריכה להוביל. היתה רוח מאבק והיא חייבת לחזור. רוח מאבק של תורה. רוח מאבק על צביון ארצנו. מאבק של עתיד כפי שכתוב בתורת משה. מאבק של דעת הקהל אבל לא בסקרים אלא בהבנת הערכים הנשכחים מהדורות העכשוויים מה שקוראים לו בימינו... יהדות.

רוח המאבק היא על תרבות המערב בכלל ועל התקשורת בפרט.

התקשורת מרעילה. זו תורת גוש קטיף על רגל אחת. עכשיו צא ולמד את פרטיה.

פה נזכיר את ארגון אל"א – אזרחים לתקשורת אחרת המנהלת מאבק נגד רשות השידור להדחת גבי גזית מהגשת תוכנית האקטואליה. שולחים sms עם המילה "חרם ושם פרטי ומשפחה" ל 3236 איך אומרים? הצטרםו לאלפים!

אם לא יהיה פה רדיו חפשי אם לא יהיה פה עיתונות יהודית (נתחיל בבקשה להוגנת) לא יהיה פה!

ל ה ת ע ו ר ר !

לדבר – להחרים – להתלונן - לדרוש – לבקש – לצרוך – לקנות – להנות - להשתמש בכוח הקטן שלנו. הבחירה. והצרכני.

כוח הבחירה בטוב. לשמוע רק מה שטוב לנו ולא מה שמשפיל אותנו. לקנות ולחזק את המדיה שלנו. כשקונים מכשיר סלולרי להגיד שאת הפרסומת ראית בעלון-שבת או בהצפה. כן – זה עוזר!

הכוח הצרכני. זה הכוח שלא קונה תנובה והמנכ"ל מתנצל. זה מה שמוריד רייטינג לתוכניות רדיו בוטות. זה הכוח שיבהיר לתעשיה ולמפרסמים שאנחנו לא נותנים להתעלם ולא מתעלמים.

משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע.

יהושע קיבל תורת אמת. גם לנו מגיע אמת. אין לנו צורך בתורה חדשה. קשה לנו מאד לשמור על הראשונה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה