close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מקבץ שבועי

איתמר ליברמן/ שורשט חשוון, תשסח21/10/2007

שביתת המורים נכנסה היום ליומה ה...(סלחו לי, אני לא מצליח לעקוב..) ולא מתקיימים לימודים בתיכונים ברחבי הארץ, אולם מוסדות החינוך הממלכתי דתי אינם שובתים וממשיכים ללמוד וללמד תורה.

הרב במרכז

ביום א השבוע התקיימה עצרת מרכזית בסיום ימי השבעה לזכרו של ראש הישיבה הרב אברהם שפירא זצ"ל, מורה דרך של הציבור הדתי ורב ראשי לישראל לשעבר.

העצרת התקיימה בהיכל הישיבה כשבמקביל הוצב מסך אדיר ברחבה שמחוץ לבניין הישיבה וצפו בו המוני אנשים ונשים. כל הזמן הזה התקבצו ובאו אנשים שמעוניינים להתייחד עם זכרו של גדול הדור.

האזכרה החלה בשעה חמש בצהריים ונמשכה עד 8 וחצי בערב. בין המספידים הרב עובדיה
יוסף והרב אליהו, ורבנים כמו הרב שאר יישוב הכהן, הרב שמחה קוק, הרב זלמן מלמד ועוד. חשוב להזכיר שבגלל סוכות וחול המועד לא ניתן היה לשבת שבעה ולספוד על הרב ולכן זה נדחה לאחרי סוכות.

כל עלוני השבת ועיתוני סוף השבוע עסקו בדמותו של הרב שפירא ועוד יסופר וידובר רבות על אישיותו העצומה ועל תורתו ומנהגיו באמצעי התקשורת השונים. שנזכה בעז"ה ללכת לאורו שלך הרב שפירא ולהמשיך את דרכו.
 


תומכים אך לא משתתפים

שביתת המורים נכנסה היום ליומה ה...(סלחו לי, אני לא מצליח לעקוב..) ולא מתקיימים לימודים בתיכונים ברחבי הארץ, אולם מוסדות החינוך הממלכתי דתי אינם שובתים וממשיכים ללמוד וללמד תורה כמו שצריך.

כל הישיבות התיכוניות והאולפנות, כולל ישיבות בני עקיבא, יתייצבו לצד המורים השובתים, אך לימודי הקודש בהם יתקיימו כסדרם, זאת לאחר ישיבה שבה הוחלט על קיום הלימודים במתכונת רגילה על אף השביתה הנוכחית.

יש כאן מקרה ברור של ווין ווין, תלמידי התיכונים חושבים שהם למעשה מרוויחים מהשביתה בגלל עודף הזמן ושעות הפנאי שהיא גורמת, והמרוויחים הגדולים הם בעצם- תלמידי הישיבות והאולפנות שזוכים לטעום עוד ממתיקותה של התורה הקדושה. יוצא שגם המורים וגם התלמידים במוסדות ששובתים מפסידים, ותלמידי החמ"ד מרוויחים. אשרינו שזכינו.

מעניין מה היה אומר הרב שפירא זצ"ל על השביתה הזאת, ועל ההחלטה הנועזת של ראשי החינוך הממלכתי דתי שאסור לגרום לביטול תורה בכל מחיר. ו..כמובן, אל תשכחו לציין שהלימוד לעילוי נשמת הרב אברהם בן שלמה זלמן שפירא. זכותו תגן עלינו.

..ונסיים בידיעה מעניינת ומצחיקה למדי.

היפופוטם מאוים

השבוע הייתה דרמה עצובה בספארי ברמת גן לאחר שהיפופוטם נשך ילד שירד באותו רגע מהרכב לכיוון האגם בו שהה ההיפופוטם. הילד מצבו טוב, הוא אמנם ננשך והובהל לבית חולים אבל מצבו מוגדר יציב. כמובן שהאירוע יכל להסתיים אחרת, עם אסון, אבל ב"ה הילד "יצא בזול".

עוד הבהירו צוות הספארי כי לא מדובר בחיה תוקפנית חלילה, והם בד"כ רגועים ושלווים ושחשוב להקפיד על האיסור בספארי (שמופיע בכל מקום) שלא לרדת מרכבים בשטח הסיור. חשוב להדגיש כי באותו הזמן סיירו קבוצה של מוסלמים באתר במסגרת חופש ה"איד אל פיטר" שלהם, וכנראה שהילד שננשך היה מוסלמי.

אנו כמובן מייחלים רפואה שלמה להיפופוטם שנאלץ להיכנס ללחץ ולחרדות בגלל הילד שברוב חוצפתו נכס לטריטוריה שלו. פשוט חוצפה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה