close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המשך בירור שאלה

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
טסיווןתשעב30/05/2012

שאלה:

לפני יומיים שאלתי את הרב בקשר לליטוף האיבר מין של אישתי שהרב כתב לי שזו אי הבנה וזה רק אם אנחנו באמת רוצים אבל הרב יכול לכתוב בחיפוש באתר בשאלה ליטוף למטה ולראות שהרב השיב לי במילה אחת מותר לכן אני מבקש אם כבוד הרב יכול לתת לי תשובה יותר מפורטת כיון שאני ואשתי כבר עשינו את זה פעם אחת ואני חושש שזה אולי איסור תודה גדולה מאד לכבוד הרב על העזרה וסליחה על הטירחה

תשובה:

יש כאן בלבול גדול- פעם אנחנו מדברים על ליקוק ונישוק אותו מקום ופעם על ליטוף, ליטוף מותר לכל הדעות, אף אחד לא אוסר, עם הפה (ליקוק, נישוק) יש שאוסרים. שאלת אותי על שניהם בשאלה הראשונה ולכן אני חושב הבלבול.
תשובות נוספות בנושא-
בירור שאלה
זו כנראה היתה אי הבנה, בדרך כלל אני לא כותב ש"מותר" ללקק את אותו מקום אף פעם, אמנם יש דעות שעל פיהם זה אפשרי בכל מיני תנאים, אולם דעות אלו גם יתירו את הראיה, כי כפי שאמרת זה לא הגיוני אחרת, אני בדרך כלל לא עושה שימוש במילה "מותר" על זה, אלא במילים אחרות, כמו "אם אתם מאוד רוצים" וכדומה...
ליטוף למטה
א. מותר
ב. מותר, יש רבנים שחושבים שזו השיטה הכי טובה מבחינת אמצעי מניעה "מהירים".
ג. אסור לרוב הדעות.  
ביאה לשם הנאה
מותר לקיים יחסים לשם ההנאה בלבד, גם כשהאישה בהריון וכדומה, למעשה יש חובה כזאת. לגבי הנושא השני- למרות שיש כאלה שמתירים "ביאה דרך אברים" כפי שזה מכונה, לי קשה מאוד להתיר את זה בסגנון שאתה מתאר, של למרוח וכדומה, זה נראה לי וולגרי ולא מתאים. אם אתם ממש ממש רוצים וזה מה שיגרום לכם הנאה, אחרי החשיבה שתעשו אם זה אכן נכון וכו', אי אפשר ממש לאסור את זה.
מקלחת באור
א. כן, בתנאי שהבעללא מסתכל בואתו מקום בייחוד.
ב. כן, למה לא?  
הכנסה מאחורה
זה מותר בלי קשר לנושא ההריון, על פי חז"ל ביאה מאחורה מותרת והיא נחשבת לביאה. לדעת הרמ"א זה אסור אבל הרוב אינם מסכימים עם דעה זו.
אישות
א. הנושא הזה אכן נתון במחלוקת מסויימת, לכאורה לדעת הרמ"א כל הוצאת זרע שלא ב"אותו מקום" תיחשב להוצאת זרע לבטלה, אולם ישנן דעות אחרות שכל עוד מדובר בגוף האישה ואין כאן מטרה של מניעת עיבור (כמו אצל ער ואונן), זה מותר. לכן אולי הכפילות המסויימת שראית, כי זה באמת לא ממש מוחלט. כפי שכתבתי בתשובה שציטטת, אם הזוג מאוד מאוד ירצה, יהיה קשה לאסור זאת הלכתית. כלומר- זה מותר הלכתית. אבל יש מקורות שאוסרים.

ב. מותר לעשות מקלחות משותפות, אפשר ללבוש תחתון אולם אפשר גם בלי, בהנחה שהבעל לא ימקד את מבטו באותו מקום מתוך כוונות "לחקור" ולהתבונן ממש ובמפורט.

ג.  לענ"ד רק בשפיכה, כל עוד אין, מותר להתחיל הפוך ולהתהפך אחרי. גם כאן, זה רק לשיטות שאוסרות. יש שיטות רבות שמתירות לכתחילה.