ביאה לשם הנאה

הרב יניב חניאכגאיירתשעב15/05/2012
שאלה:
שלום רציתי לשאול אם מותר לי לשמש עם אשתי לשם הנאה בלבד ב.אשתי בהריון והיא משגעת אותי שהיא רוצה שאני יוצא זרע על הגוף שלה ולא בנרתיק אלא רק למרוח אותו עליה רציתי לדעת מה לעשות במצב כזה
תשובה:
מותר לקיים יחסים לשם ההנאה בלבד, גם כשהאישה בהריון וכדומה, למעשה יש חובה כזאת. לגבי הנושא השני- למרות שיש כאלה שמתירים "ביאה דרך אברים" כפי שזה מכונה, לי קשה מאוד להתיר את זה בסגנון שאתה מתאר, של למרוח וכדומה, זה נראה לי וולגרי ולא מתאים. אם אתם ממש ממש רוצים וזה מה שיגרום לכם הנאה, אחרי החשיבה שתעשו אם זה אכן נכון וכו', אי אפשר ממש לאסור את זה.תשובות נוספות בנושא-
הכנסה מאחורה
זה מותר בלי קשר לנושא ההריון, על פי חז"ל ביאה מאחורה מותרת והיא נחשבת לביאה. לדעת הרמ"א זה אסור אבל הרוב אינם מסכימים עם דעה זו.
זה מותר בלי קשר לנושא ההריון, על פי חז"ל ביאה מאחורה מותרת והיא נחשבת לביאה. לדעת הרמ"א זה אסור אבל הרוב אינם מסכימים עם דעה זו.
אישות
א. הנושא הזה אכן נתון במחלוקת מסויימת, לכאורה לדעת הרמ"א כל הוצאת זרע שלא ב"אותו מקום" תיחשב להוצאת זרע לבטלה, אולם ישנן דעות אחרות שכל עוד מדובר בגוף האישה ואין כאן מטרה של מניעת עיבור (כמו אצל ער ואונן), זה מותר. לכן אולי הכפילות המסויימת שראית, כי זה באמת לא ממש מוחלט. כפי שכתבתי בתשובה שציטטת, אם הזוג מאוד מאוד ירצה, יהיה קשה לאסור זאת הלכתית. כלומר- זה מותר הלכתית. אבל יש מקורות שאוסרים.
ב. מותר לעשות מקלחות משותפות, אפשר ללבוש תחתון אולם אפשר גם בלי, בהנחה שהבעל לא ימקד את מבטו באותו מקום מתוך כוונות "לחקור" ולהתבונן ממש ובמפורט.
ג. לענ"ד רק בשפיכה, כל עוד אין, מותר להתחיל הפוך ולהתהפך אחרי. גם כאן, זה רק לשיטות שאוסרות. יש שיטות רבות שמתירות לכתחילה.
א. הנושא הזה אכן נתון במחלוקת מסויימת, לכאורה לדעת הרמ"א כל הוצאת זרע שלא ב"אותו מקום" תיחשב להוצאת זרע לבטלה, אולם ישנן דעות אחרות שכל עוד מדובר בגוף האישה ואין כאן מטרה של מניעת עיבור (כמו אצל ער ואונן), זה מותר. לכן אולי הכפילות המסויימת שראית, כי זה באמת לא ממש מוחלט. כפי שכתבתי בתשובה שציטטת, אם הזוג מאוד מאוד ירצה, יהיה קשה לאסור זאת הלכתית. כלומר- זה מותר הלכתית. אבל יש מקורות שאוסרים.
ב. מותר לעשות מקלחות משותפות, אפשר ללבוש תחתון אולם אפשר גם בלי, בהנחה שהבעל לא ימקד את מבטו באותו מקום מתוך כוונות "לחקור" ולהתבונן ממש ובמפורט.
ג. לענ"ד רק בשפיכה, כל עוד אין, מותר להתחיל הפוך ולהתהפך אחרי. גם כאן, זה רק לשיטות שאוסרות. יש שיטות רבות שמתירות לכתחילה.
משחק מקדים
אני לא מבין את הביטוי "משחק מקדים". אם כוונתך לרגעים שלפני התשמיש עצמו, מה שקרוי בפוסקים ה"ריצוי", אז כן, מותר.
אני לא מבין את הביטוי "משחק מקדים". אם כוונתך לרגעים שלפני התשמיש עצמו, מה שקרוי בפוסקים ה"ריצוי", אז כן, מותר.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








