close
 
הוסף למועדפים|
 
תכנים|שו"ת ברשת|מוצרים 
 
 
התחברות-שלום אורח
 
 
  
 
הלכה | אמונה | שונות | מצוות | מידות | הדרכה | דיני ממונות | צניעות - בינו לבינה | תפילה | הלכות שבת | כשרות | תורה/ פרשת שבוע | 
.......................

הרב ישי סמואל | הרב אייל גריינר | צוות הר ברכה | דני ארגמן | הרב ברוך אפרתי | 
 
 
 
עוד מהרב יניב חניא
מוקצה מחמת חסרון כיס והזזתו
גילוי שכינה לגויים
תאונת כשרות -האם יש בעיה?
תודה רבה רבה- ושאלה בנושא אחר-חצובות בין אשכנזים לספרדים
פרט נוסף -כיריים בבית חילוני
המשך-בישול על כיריים של חילונים-שכחתי לציין שזה על חצובות
כשרות כיריים בבית חילוני
שיער
שיער
דילול שער
 
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
שיער
דילול שער
אהבה לעומת יצר
דין יחוד
גויה
שמירת נגיעה
נגיעה
שמירת הברית במחיר של לא להתחתן
ילקוט רועים
יחסים
 
 
שתי נשים

הרב יניב חניא  טו תמוז, תשעח  6/28/2018

.......................

שאלה:

שלום, אדם שיש לו שתי נשים, הבנתי שלא יכול לשמש עם שתיהן בו זמנית. בהינתן ששתיהן רוצות לבלות איתו ביחד, מה שנקרא דברים שלפני תשמיש, הוא יכול להיות עם שתיהן (דברים מיניים נשיקות וכיוצב), ואז לאחר מכן להתייחד רק עם אחת מהן (ולחשוב רק עליה)? תודה מראש, אני יודע שהשאלה מביכה ואני מתנצל.

תשובה:


אנחנו רגילים לשאלות מביכות... :)

אני לא זוכר שום התייחסות למצב הזה בגמרא או באחד מהפוסקים, שהוא כמובן תיאורטי לגמרי בזמננו, אולם נראה לי פשוט מהבנת הגמרא שעוסקת בעניין של שתי נשים שזה אסור, מלבד ההגיון הבריא.
נראה שהטעם של איסור "שותה בכוס זה ונותן עינו בכוס אחר ואפילו שתיהן נשיו", הוא שיש צורך להתמקד באשה שאיתך, בזוגיות הפרטית שלך ובקשר שהוא לא רק קשר גופני אלא רוחני ועמוק... כך מובן מכל דברי חכמים שעוסקים בעניין... זה משהו מהותי- הקשר המיני איננו רק מיני, הוא רוחני והוא אישי והוא של שני בני הזוג ולא של אחד.
אומרים משמו של האר"י ז"ל שאין לך מעשה שבויכול אדם לקיים את מצוות "ואהבת לרעך כמובך" כמו הנושא של קיום יחסי אישות... שם, כאשר המח והשכל נתונים כולם תחת הרושם הכובש של היצר שמשתלט, שם נבחנת היכולת של האדם לתת לבת/בן הזוג את כל תשומת ליבו.
כל זה כמובן לא אפשרי מול שתי נשים, אי אפשר להתרכז, אי אפשר להעניק וכו'... ובעיקר אי אפשר להפוך את הקשר לזוגי ולא יצרי...

ולכן נראה לי פשוט שזה יהיה אסור.

 
שולחן הפוך  יש לזה שני הסברים אפשריים-
הראשון הוא שמ
פליטת זרע בחוץ  לא ממש הבנתי את השאלה, איך הפליטה בחוץ תפתור
זרע לבטלה  מעולם לא שמעתי על זה. אני לא חושב שזה נכון, י
הגדרת זרע  לא, לפני יציאת הזרע עצמו הגוף מוציא נוזל שקוף
מין אנאלים  לא, ממש לא. יחסים אנאלים נחשבים על ידי חז"ל
תשובה  טוב, אבל כידוע הרמב"ם לא כותב במפורש. כלומר-
 
.......................

שלח שאלההדפסהמלץ לחברשמורגודל אות:+-
.......................

 
 
 
תכנים
מגזין
כתבות
ערוצים
מאמרים
דעות
שירותים
המרת תאריך עברי ללועזי
מילון עברי/ אנגלי
ייעוץ ובניית אתרים
תיבת דואר שורש
הנצחות וברכות
כיף
סאטירה
משחקי פלאש
כרטיסי ברכה ממוחשבים
עוד בשורש
אמירת קדיש לע"נ
למורים, בעין חינוכית
סדנאות למורים בנושאי אמונה
שותפים לדרך
השתלת שיניים בהרדמה מלאה
אמירת משניות לעילוי נשמת
קורס פסיכומטרי
הובלה בישראל
מרכז האשראי לעסקים
פסוקים ומשניות לפי השם
חנות ספרי יהדות
קשר
צור קשר
אי מייל ישיר