close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צניעות בינו לבינה

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
דשבטתשעט10/01/2019

שאלה:

שלום כבוד הרב ותודה על ההזדמנות שאתה נותן להוריד ספקות מהלב שקשה למצוא מישהו שנוח לשתף בעיניינים אישיים כ"כ. 1.לפעמים יוצא מצב לדוגמא בהריון שקשה לאשתי לקבל את משקלי ואני גם קשה לי להישען על הידיים יותר מדקות ספורות האם במצב כזה מותר לשמש הפוך כשהאשה למעלה? והאם פעם ב מותר סתם ככה לשמש בלי הסיבה לעיל? 2.מהי גדר תובעת? הרבה פעמים שברצון שנינו לשמש מלכתחילה ואני מקדים את אשתי ואני לבינתיים נרדם במיטתי, או יש מצבים מלכתחילה רצינו לשמש אבל קרה שאיבדתי את המצב רוח בגלל סיבה חיצונית למשל משהו בעסק ובגלל כך איבדתי את החשק ונכנסתי למיטה שלי ונרדמתי וכשאשתי מגיעה היא מעוררת אותי ומגבירה לי את החשק שאלתי היא האם המקרים האלה מכניסים את אשתי לגדר של תובעת ח"ו? האם רצוי להגיד לה לחדול מכך היא יראת שמים מאוד ורצונה לנהוג רק לפי ההלכה האם היא אמורה רק להעיר אותי בלי סתם בלי להגביר את החשק?

תשובה:

אני עושה ככל יכולתי לעזור, במסגרת הצניעות ורגישות הנדרשת, יהי רצון שנזכה להגדיל תורה ולעשות רק טוב לאבינו שבשמיים.

1. כן, במצב של הריון בודאי מותר (ובכל מיני מצבים כאלה). לרוב רובן של הדעות יהיה מותר לעשות את זה גם ללא סיבה מיוחדת בדרך אקראי. כלומר- לא בקביעות, אלא פעם בכמה זמן, כצורך של גיוון ושכלול היחסים.

2. אם תכננתם ביחד, והיא מעירה אותך, זה ודאי לא תובעת. וגם אם אתה עייף, והיא רוצה רוצה לעורר אותך לתשמיש של קרבה, זה לא תובעת. רק בפרשות הללו למדנו שבנות ישראל הפכו לקדושות בכך שעוררו את הבעלים שלהם כשהיו עייפים. אמנם שם הסיבה היא יותר העמדת וולדות, אולם גם לעצם הקשר יש חשיבות גדולה, בודאי בימינו.

לכן זה מותר. מצד שני, שלא תגיד בפירוש "בא נקיים..." או "אני רוצה שנקיים.." אלא תעיר ותרמוז במעשיה או במשהו דומה, או תאמר- "שכחת מה חשבנו לעשות", או משהו כזה.


תשובות נוספות בנושא-
בינו לבינה
שלום וברכה,

מזל טוב על הלידה, שתזכו לגדלו/ה לכל מילי דמיטב ולכל הברכות.

לגבי השאלה- אני מעולם לא שמעתי על מישהי שנכנסה להריון עם גלולות מניעה + הנקה בחודשים הראשונים. אני לא חושב שזה עד כדי כך לא בטוח... אבל אני כמובן לא רופא ולא מספיק בקי. צריך לבדוק עם רופא את האחוזים.
למיטב ידיעתי נשים רבות מאוד משתמשות בזה. אלו שנכנסות להריון מדובר אחרי תקופה לא מבוטלת. אבל שוב, אני לא מספיק בקי.

לגבי עצם השאלה- גם אם היה מקום להתיר ביאה דרך איברים בגלל החרשה של אשתך (שהרי מבחינתי הלכתית נראה שאין פה בעיה "אמיתית", מלבד החרדה), אני תמיד מדגיש שביאה כזו לא יכולה לבוא במקום אמצעי מניעה. יכול להיות שזה יעזור לפעם/ פעמיים/ שלוש, אבל יותר מזה זה פתרון גרוע. 
א) האשה לא באה על שום סיפוק, ולמה שהיא תסבול כל כך הרבה חודשים?
ב) במקרים רבים קורות "טעויות" ובסוף כן יש ביאה, כי קשה מאוד לשלוט על זה כשנמצאים תוך כדי.
ג) גם הגבר לא באמת יכול להספיק רק בביאה דרך איברים.

זה לא פתרון שיכול להיות לטווח של חודשים, אולי שבוע או יותר, אבל לא יותר מזה.

לכן לדעתי אתם צריכים להתייעץ עם רופא ולמצוא פתרון אחר, מעשי יותר... אם מדובר על שבוע, יתכן ויהיה אפשר להתיר.

שמירת הברית
אם הבנתי נכון את התאיור שלך (וברור שבמקרים כאלו לא קל לתאר במדוייק), לא מדובר על זרע לבטלה.
כשאדם בא לקיים יחסים עם אשתו, לפני כן יוצא מעט נוזל סיכה, שמטרתו לרכך את הביאה. אני מבין שמדובר על הנוזל הזה, והוא לא נחשב לזרע. זרע יוצא כשמרגישים "זעזוע" פנימי קטן.

בכל מקרה, לא הבנתי את הפירוש של "להתחיל הכל מחדש"...
יחסי אישות
לא הבנתי את השאלה, יחסים "אוראלחי" הכוונה ליחסים בפה? נכון?
אני לא חושב שזה אסור, אלא אם כן מדובר על הוצאת הזרע שם, שזה אני חושב שאסור.

לכן אין צורך להביא מקורות שאוסרים, אלא אם כן אני לא מבין נכון.
המשך פנייה
אני חושב שכרגע צריך לכוון לכיוון הנרתיק, ללא "עזרה ידנית" של האשה. אם לכך הכוונה.

שבועיים זה מעט זמן, אולי באמת יספיק לזה שלא כדרכה... חודש זה גבולי. תראו איך זה הולך...
המשך לפנייה (הרב יניב חניא)
אני חייב להודות שלא הבנתי את השאלה. לא אמרתי שאתה תעשה את זה. אלא שתתחכך בגוף האשה עד שיצא הזרע. הכוונה היא לקיים יחסים שאין בהם חדירה של ממש, אלא חיכוך. 
אולי תסביר למה התכוונת?
המשך לפנייה
על איזה טווח מדובר? שלושה חודשים כבר נחשבים זמן ארוך.

זו היתה טעות הקדלה, הכוונה היתה שקיום יחסים מאחור לא יכול להחליף יחסים בצורה בריאה, בצורה רגילה.