המשך פנייה

הרב יניב חניאטזטבתתשעט24/12/2018
שאלה:
אנסה להסביר את עצמי יותר. בגלל שיש לי קושי להגיע לידי פליטה רק על ידי חיכוך. אני רק רוצה להבין בבירור יותר אם יש אפשרות לגמישות על האזור בו אני פולט, או שזה חייב להיות מכוון אך ורק לכיוון הנרתיק. אני מעדיף לא לנסות לתאר דימוים אירוטים שגם ככה קשה להסביר אותם בכתיבה. עזרת לי נורא בכל מקרה. אם שוב הינך מבין את השאלה זה בסדר גמור. בעזרת השם נעשה ונצליח. תודה רבה שוב. ומדובר בטווח של שבועיים עד חודש כנראה
תשובה:
אני חושב שכרגע צריך לכוון לכיוון הנרתיק, ללא "עזרה ידנית" של האשה. אם לכך הכוונה.שבועיים זה מעט זמן, אולי באמת יספיק לזה שלא כדרכה... חודש זה גבולי. תראו איך זה הולך...
תשובות נוספות בנושא-
המשך לפנייה (הרב יניב חניא)
אני חייב להודות שלא הבנתי את השאלה. לא אמרתי שאתה תעשה את זה. אלא שתתחכך בגוף האשה עד שיצא הזרע. הכוונה היא לקיים יחסים שאין בהם חדירה של ממש, אלא חיכוך.
אולי תסביר למה התכוונת?
אני חייב להודות שלא הבנתי את השאלה. לא אמרתי שאתה תעשה את זה. אלא שתתחכך בגוף האשה עד שיצא הזרע. הכוונה היא לקיים יחסים שאין בהם חדירה של ממש, אלא חיכוך.
אולי תסביר למה התכוונת?
המשך לפנייה
על איזה טווח מדובר? שלושה חודשים כבר נחשבים זמן ארוך.
זו היתה טעות הקדלה, הכוונה היתה שקיום יחסים מאחור לא יכול להחליף יחסים בצורה בריאה, בצורה רגילה.
על איזה טווח מדובר? שלושה חודשים כבר נחשבים זמן ארוך.
זו היתה טעות הקדלה, הכוונה היתה שקיום יחסים מאחור לא יכול להחליף יחסים בצורה בריאה, בצורה רגילה.
בין אישה לבעלה
שלום וברכה,
במצב שלכם אין ספק שמותר לקיים יחסים מאחור, כולל הפליטה. כפי שכתבתי בעבר חכמים מתייחסים לזה כביאה לכל דבר ולמרות שצריך להשתדל לפלוט ב"אותו מקום", במקרה שלכם זה לא שייך ויהיה מותר לפלוט בישבן.
במקרה כזה יהיה מותר לכם לקייםיחסים כאלה מתי שתרצו, ואולי אפילו רצוי בתדירות גבוהה בשל מצבכם המיוחד במינו.
אולם, אם אשתך אכן סבלה מהתעללות ויש לה קשיים פסיכולוגים ולא רק פיזיים בענין, אני לא רואה איך זה יכול להיות פתרון ארוך טווח. ביאה שלא כדרכה היא קשה לנשים רבות, בטח לנשים צעירות, ולעיתים קרובות היא כואבת ולא נעימה להן. יתכן בהחלט שאשתך תהיה חריגה, אולם מהתיאור שלך זה לא נראה כך. אני לא רואה איך זה מחליף את היחסים בתורה בריאה.
הפתרון הנכון יותר מבחינתכם הוא "ביאה דרך איברים". זה לא דבר שמתירים בדרך כלל, אולם במקרה שלכם הוא יכול לעזור. הכוונה היא בעיקר שאתה מתחכך בגופה של אשתך, ואין למעשה חדירה לנרתיק. הפליטה יכולה, במקרה כזה ועל פי היתר מיוחד, להיות על הגוף. רצוי קרוב ככל הניתן לאותו מקום (לנרתיק), כלומר- באיזור הירכיים, בין הרגליים (מתחת לאותו מקום) וכדומה. המקרה המיוחד שלכם והצורך להגיע לאיזון פסיכולוגי שיאפשר לכם לקיים יחסים בריאים בעתיד, מתיר את זה.
אם מבחינת אשתך זה בסדר. אז זו הדרך שבה אתם צריכים ללכת.
שלום וברכה,
במצב שלכם אין ספק שמותר לקיים יחסים מאחור, כולל הפליטה. כפי שכתבתי בעבר חכמים מתייחסים לזה כביאה לכל דבר ולמרות שצריך להשתדל לפלוט ב"אותו מקום", במקרה שלכם זה לא שייך ויהיה מותר לפלוט בישבן.
במקרה כזה יהיה מותר לכם לקייםיחסים כאלה מתי שתרצו, ואולי אפילו רצוי בתדירות גבוהה בשל מצבכם המיוחד במינו.
אולם, אם אשתך אכן סבלה מהתעללות ויש לה קשיים פסיכולוגים ולא רק פיזיים בענין, אני לא רואה איך זה יכול להיות פתרון ארוך טווח. ביאה שלא כדרכה היא קשה לנשים רבות, בטח לנשים צעירות, ולעיתים קרובות היא כואבת ולא נעימה להן. יתכן בהחלט שאשתך תהיה חריגה, אולם מהתיאור שלך זה לא נראה כך. אני לא רואה איך זה מחליף את היחסים בתורה בריאה.
הפתרון הנכון יותר מבחינתכם הוא "ביאה דרך איברים". זה לא דבר שמתירים בדרך כלל, אולם במקרה שלכם הוא יכול לעזור. הכוונה היא בעיקר שאתה מתחכך בגופה של אשתך, ואין למעשה חדירה לנרתיק. הפליטה יכולה, במקרה כזה ועל פי היתר מיוחד, להיות על הגוף. רצוי קרוב ככל הניתן לאותו מקום (לנרתיק), כלומר- באיזור הירכיים, בין הרגליים (מתחת לאותו מקום) וכדומה. המקרה המיוחד שלכם והצורך להגיע לאיזון פסיכולוגי שיאפשר לכם לקיים יחסים בריאים בעתיד, מתיר את זה.
אם מבחינת אשתך זה בסדר. אז זו הדרך שבה אתם צריכים ללכת.
מקורות לתשובה
אלו בעיקר דעות שמבוססות על הרמב"ם. הרמב"ם כתב כל מה שרוצה עושה, ולאחרונים רבים ברור שהשולחן ערוך לא פסק כמוהו. ולכן מכאן יוצא שהוא מתיר את מה שהשולחן ערוך אוסר. יש שותי"ם רבים בענין וספר שנקרא קדושת האוהל, שו"ת מלפני חמישים שנה של הרב של בית שאן.
אלו בעיקר דעות שמבוססות על הרמב"ם. הרמב"ם כתב כל מה שרוצה עושה, ולאחרונים רבים ברור שהשולחן ערוך לא פסק כמוהו. ולכן מכאן יוצא שהוא מתיר את מה שהשולחן ערוך אוסר. יש שותי"ם רבים בענין וספר שנקרא קדושת האוהל, שו"ת מלפני חמישים שנה של הרב של בית שאן.
ביאה דרך איברים וכו
אכן, בפה יש שמתירים איך שהוא. אני לא אוהב את זה בכלל, אבל אם זה ממש ממש חשוב לך ואשתך מסכימה, אז אולי אפשר לסמוך על זה.
על גוף האשה אני לא סבור שיש מקום להתיר אלא אם כן יש בעיה מיוחדת, רפואית או משהו כזה.
כפי שהעתקת, הטור מתייחס להוצאת זרע בשלא כדרכה (מאחור), לדרך איברים הוא לא מתייחס, ואני סבור כפי שכתבתי שזו בעיה ללא סיבה מיוחדת.
לגבי אותו איבר, אם זה בין השפתיים, אבל לא בנרתיק, אולי אפשר.
אכן, בפה יש שמתירים איך שהוא. אני לא אוהב את זה בכלל, אבל אם זה ממש ממש חשוב לך ואשתך מסכימה, אז אולי אפשר לסמוך על זה.
על גוף האשה אני לא סבור שיש מקום להתיר אלא אם כן יש בעיה מיוחדת, רפואית או משהו כזה.
כפי שהעתקת, הטור מתייחס להוצאת זרע בשלא כדרכה (מאחור), לדרך איברים הוא לא מתייחס, ואני סבור כפי שכתבתי שזו בעיה ללא סיבה מיוחדת.
לגבי אותו איבר, אם זה בין השפתיים, אבל לא בנרתיק, אולי אפשר.
צניעות וכדומה
א. לגבי השאלה הזו (הראשונה), אתה בטח יודע כבר שזה עניין שתלוי בהרבה מאוד דברים. כלומר- יש את ההלכה הקבועה שעליה לא ניתן לעבור, אבל יש גם משמעות למגזר, לצורת ההתלבשות אצלכם וכדומה. פאה, לדוגמא, זה דבר שיש בו מחלוקת עצומה בין הפוסקים. אם אתה ספרדי, וכל הסביבה שלך הולכת בלי פאה (יש ספרדיות דתיות רבות שכן הולכות), ללכת עם פאה יכול להיחשב ל"לא צנוע". לעומת זאת הרבה מאוד בחורות ליטאיות הולכות עם פאה, ובטח חסידות חב"ד... שאצלן זה עניין חשוב ללכת עם פאה. אותו דבר לגבי אורך חצאית. ההלכה מחייבת עד הברך. ויש לא מעט קבוצות שבהן זה הסטנדרט. אבל יש לא מעט קבוצות שבהן ללכת בדיוק עד הברך יחשב ללא צנוע. ולכן קשה לי מאוד לענות על השאלה הזו ישירות.
אם כי צריך לציין שלהתלבש יפה ומודרני זה לא איסור. ובטח להתאפר וכדומה... יש אפילו מצווה וסיפורים בגמרא על נשים שהקפידו להתשקט מאוד בשביל הזוגיות שלהם וכדי שהבעל לא יסתכל על נשים אחרות. אם תשאל אותי, זה נראה לי יותר עניין נפשי פנימי מאשר עניין של לבוש חיצוני או איפור. כלומר- בעל שישכנע את עצמו שאשתו יפה והכי מודרנית והכי מצויינת וכו' זה יעבודץ למרות שאני מדגיש שמותר ורצוי להתקשט.
ב. מותר בהחלט.
ג. כן, מותר בשביל החיבה והאהבה.
א. לגבי השאלה הזו (הראשונה), אתה בטח יודע כבר שזה עניין שתלוי בהרבה מאוד דברים. כלומר- יש את ההלכה הקבועה שעליה לא ניתן לעבור, אבל יש גם משמעות למגזר, לצורת ההתלבשות אצלכם וכדומה. פאה, לדוגמא, זה דבר שיש בו מחלוקת עצומה בין הפוסקים. אם אתה ספרדי, וכל הסביבה שלך הולכת בלי פאה (יש ספרדיות דתיות רבות שכן הולכות), ללכת עם פאה יכול להיחשב ל"לא צנוע". לעומת זאת הרבה מאוד בחורות ליטאיות הולכות עם פאה, ובטח חסידות חב"ד... שאצלן זה עניין חשוב ללכת עם פאה. אותו דבר לגבי אורך חצאית. ההלכה מחייבת עד הברך. ויש לא מעט קבוצות שבהן זה הסטנדרט. אבל יש לא מעט קבוצות שבהן ללכת בדיוק עד הברך יחשב ללא צנוע. ולכן קשה לי מאוד לענות על השאלה הזו ישירות.
אם כי צריך לציין שלהתלבש יפה ומודרני זה לא איסור. ובטח להתאפר וכדומה... יש אפילו מצווה וסיפורים בגמרא על נשים שהקפידו להתשקט מאוד בשביל הזוגיות שלהם וכדי שהבעל לא יסתכל על נשים אחרות. אם תשאל אותי, זה נראה לי יותר עניין נפשי פנימי מאשר עניין של לבוש חיצוני או איפור. כלומר- בעל שישכנע את עצמו שאשתו יפה והכי מודרנית והכי מצויינת וכו' זה יעבודץ למרות שאני מדגיש שמותר ורצוי להתקשט.
ב. מותר בהחלט.
ג. כן, מותר בשביל החיבה והאהבה.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








