close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ביאה דרך איברים וכו

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
דטבתתשעט12/12/2018

שאלה:

שלום כבוד הרב מספר שאלות (אני יודע שחלקן נשאלו אבל כל פעם ראיתי תשובה אחרת) יש לי דחף גדול כבר המון זמן במחשבות על (סליחה על הבוטות) "לגמור" בחוץ, א) האם יש דרך כלשהי לעשות זאת? הבנתי שבפה איכשהו יש מתירים ב) האם גם על גוף האישה ניתן להתיר? כמובן שהכל בהסכמה מלאה, בשימחה ובקירוב. ראיתי שכתוב "ובא עליה בין כדרכה בין שלא כדרכה או דרך איברים, ובלבד שלא יוציא זרע לבטלה (טור). ויש מקילין ואומרים שמותר שלא כדרכה אפילו אם הוציא זרע, אם עושה באקראי ואינו רגיל בכך" ג) האם דרך איברים גם ניתן באקראי? ד) האם ניתן "לגמור" על הגוף עצמו וזה נחשב "אפילו אם הוציא זרע"? ה) האם "לגמור" על האיבר שלה חיצונית יכול להתיר? תודה רבה

תשובה:

אכן, בפה יש שמתירים איך שהוא. אני לא אוהב את זה בכלל, אבל אם זה ממש ממש חשוב לך ואשתך מסכימה, אז אולי אפשר לסמוך על זה.
על גוף האשה אני לא סבור שיש מקום להתיר אלא אם כן יש בעיה מיוחדת, רפואית או משהו כזה.

כפי שהעתקת, הטור מתייחס להוצאת זרע בשלא כדרכה (מאחור), לדרך איברים הוא לא מתייחס, ואני סבור כפי שכתבתי שזו בעיה ללא סיבה מיוחדת.
לגבי אותו איבר, אם זה בין השפתיים, אבל לא בנרתיק, אולי אפשר.
תשובות נוספות בנושא-
צניעות וכדומה
א. לגבי השאלה הזו (הראשונה), אתה בטח יודע כבר שזה עניין שתלוי בהרבה מאוד דברים. כלומר- יש את ההלכה הקבועה שעליה לא ניתן לעבור, אבל יש גם משמעות למגזר, לצורת ההתלבשות אצלכם וכדומה. פאה, לדוגמא, זה דבר שיש בו מחלוקת עצומה בין הפוסקים. אם אתה ספרדי, וכל הסביבה שלך הולכת בלי פאה (יש ספרדיות דתיות רבות שכן הולכות), ללכת עם פאה יכול להיחשב ל"לא צנוע". לעומת זאת הרבה מאוד בחורות ליטאיות הולכות עם פאה, ובטח חסידות חב"ד... שאצלן זה עניין חשוב ללכת עם פאה. אותו דבר לגבי אורך חצאית. ההלכה מחייבת עד הברך. ויש לא מעט קבוצות שבהן זה הסטנדרט. אבל יש לא מעט קבוצות שבהן ללכת בדיוק עד הברך יחשב ללא צנוע. ולכן קשה לי מאוד לענות על השאלה הזו ישירות.
אם כי צריך לציין שלהתלבש יפה ומודרני זה לא איסור. ובטח להתאפר וכדומה... יש אפילו מצווה וסיפורים בגמרא על נשים שהקפידו להתשקט מאוד בשביל הזוגיות שלהם וכדי שהבעל לא יסתכל על נשים אחרות. אם תשאל אותי, זה נראה לי יותר עניין נפשי פנימי מאשר עניין של לבוש חיצוני או איפור. כלומר- בעל שישכנע את עצמו שאשתו יפה והכי מודרנית והכי מצויינת וכו' זה יעבודץ למרות שאני מדגיש שמותר ורצוי להתקשט.

ב. מותר בהחלט.

ג. כן, מותר בשביל החיבה והאהבה.



חלב אם
אני חושב שבמסגרת קיום היחסים בין איש לאשתו זה מותר לשתות מעט מהחלב של האשה. כחלק מההכנה לתשמיש.

חלב אם איננו חלבי או בשרי, הוא נטרלי.
תודה רבה כבוד הרב וצריכה עוד הבהרה בבקשה
אני הדעתי למסקנה שלי מכך שחכמים קורשים את "אותו מקום" לענין של הפרשות ומכך שיש תיאור במסכת נידה של אותו מקום שממנו משמע שהנרתיק הוא "ההתחלה". אני חושב שהאחרים הגיעו למסקנה שלהם מהענין הפשוט- כל האיזור נקרא אותו מקום, בלי חלוקות מדוייקות.
כמובן שזו לא רק דעתי שלי בענין, אלא ראיתי שיש עוד שמסבירים כך.

ניתן להתייעץ גם טלפונית אם ניסתם למצוא תשובות באתר ולא מצאתם. ניתן לכתוב בגוגל "יניב חניא טלפון" ולמצוא את המספר שלי.
מה נקרא אותו מקום?
האמת היא שקצת קשה לדעת, ראיתי דעות לכאן ולכאן. לכאורה זה משתנה מעט, יש מקומות שהכוונה להכל האיזור ויש מקומות שהכוונה לפתח הנרתיק. בדרך כלל ככל הנראה כוונה לפתח הנרתיק.
יחסי מין בהריון
זה מבוסס על דעת הרמב"ם, שאומר שכל מה שרוצה אדם עושה באשתו, בועל איפה שירצה וכו'...

לפי זה יש רבים שהבינו מהרמב"ם שמותר לעשות "ביאה דרך איברים", שהיא ביאה על גוף האשה אבל לא באותו מקום.

בדרך כלל לא מתירים את זה אלא אם כן יש סיבה, ולא חייבים סיבה הכי חזקה בעולם, כי זה הרמב"ם. במקרה שלכם מכיוון שזה מונע יחסים אחרים, אז זה מותר.

אתה יכול לחפש כאן באתר "ביאה דרך איברים" ותראה עוד אות תשובות בעניין.
יחסי מין בזמן הריון
זה קצת תלוי בזמן ההריון וכמה זמן נשאר לכם להיות בהרחקה שכזו. אבל באופן עקרוני הפתרון הוא "ביאה דרך איברים", כלומר, התכחות בין הירכיים של האשה, כמה שיותר קרוב לאותו מקום, ושם גם לפלוט.