אישות כללי- תגובה

הרב יניב חניאכהתשריתשעג11/10/2012
שאלה:
שלום הרב . אני חוזר לרב בעקבות התשובה של הרב.אז קודם כל יישר כח על התשובה .רציתי לחדד מספר דברים לרב שאולי יעזרו לי להבין יותר . א. אז לגבי תשובה- א יכול להיות שזו אובססיה אבל זו מציאות כי המון פעמים ניסיתי לקיים המצוה בתנוחה הרגילה ואע"פ שגמרתי הרגשתי כאילו לא גמרתי- והגעתי לסיפוק .אני ממש לא אדם שמחפש תאוות אלא ההיפך הוא הנכון ,ואפילו אני מתוסכל ממצב זה. (כמובן שאם יש פתרון לדבר אני ישמח לשמוע).חשבתי אולי לומר שזה קשור לעבר שלי,אני בעל תשובה והיו לי יחסים בעבר שהיו גם בצורה הזאת .ואולי גם סרטים של העבר משפיעים היום. באמת שהרבה פעמים ניסיתי את התנוחה הרגילה במיוחד בליל טבילה כי אני יודע כמה זה חשוב עד כדי שאני לא ממש שש לילדים (אין לנו ילדים), כי הייתי רוצה שהם יגיעו בקדושה מלאה ,אבל מה לעשות שהגוף דורש להנות בצורה שלו וזו פשוט מלחמה ותמיד אני מוצא עצמי בתנוחות אחרות .וגם ההסתכלות שהרב דיבר עליה שהיא- מוגזמת, אני לא חולק, אבל זה לא שיגעון זו פשוט הנאה שפשוט לא ניתנת לעצירה... ב. לגבי תשובה -ג.התכוונתי שאומרים -לא לקיים המצווה כשיוצאים מהשירותים משום ש"ד שנשאר 9-דקות .מה הרב חושב? ג.נראה שמדובר באמת בנוזל סיכה שיוצא אגב החיכוך ,אני קראתי לו זרע מחוסר ידיעה.אם כך מה באמת נקרא זרע? ד.לגבי תשובה -ה. האם זה לא טוב אפילו במצב שזה מסייע לגירוי ולזיקפה (כאשר אין גירוי עם האשה) ואתה מאוד רוצה לגמור (כמובן שהמשך הביאה הוא עם האשה הרי סה"כ מה ההבדל אם האשה נוגעת או הגבר)? ה. הבנתי שאפשר לעשות תנוחות ומה שאמרו חז"ל שזה לא טוב רוחנית זה דווקא בגמר ביאה שאותה צריך לעשות בתנוחה הרגילה ,האם זה נכון ? ו.האם הרב יכול להגדיר \לאבחן מה הבעיה שלי בגדול? יישר כח גדול הרב.
תשובה:
א. אני לא ממש יודע מה ניתן לומר על זה, אני תמיד משוכנע שדברים כאלו תלויים בסופו של דבר בנו, שאנחנו יכולים לשנות ולשלוט, אולם אני מבין שיתכן גם אחרת. בהחלט יתכן שיש לעבר שלך השפעה על זה, כל מה שעברת והסרטים וכדומה, אני המון פעמים נתקל בשאלות "מוזרות" ששואלים חתנים שזה עתה התחתנו ושואלים לגבי המון דברים שנראים לי מוזרים ואני מבין שמה שמוביל לזה הם הסרטים. חשוב לציין שרוב הדברים אינם "אסורים", הם נוגעים בסופו של דבר שהנהגות ולא להלכות ואם אתה ממש ממש רוצה ואשתך רוצה זה בסדר. אולם בדרך כלל מדובר על דברים אקראיים, דברים לא קבועים שנועדו לגוון ולא להיות המרכז. אולי צריך שינוי איטי, לאט לאט, למרות שלעיתים זה קשה לרדת מדברים כאלו.ב. זה דבר שכותב הבן איש חי, אני לא יודע על אחרים שכותבים דברים דומים, לכן אני לא סבור שמדובר בדבר גורף.
ג. הזרע הוא הרבה יותר צמיגי ולבן יותר מהנוזל הזה, הנוזל הוא פחות צמיגי ויוצא ללא "יריה".
ד. אם יש בעיות של קישוי, זה אולי מותר, אולם אם אין בעיות כאלה לא מקובל ורצוי שהגבר יגרה את עצמו, זה חלק ממה שעושה המשחק המשותף.
ה. בגדול זה נכון, אולם לרוב האנשים אין שליטה כל כך בשלבים האלה וקשה להגדיר מתי ביאה ומתי גמר ביאה. לכן כשמרגישים שזה מתקרב לזה, רצוי לשנות תנוחה.
ו. אני חושב שהבעיה שלך היא הבעיה של כולנו, אנחנו גדלים בדור פרוץ, רואים סרטים איומים, נחשפים לתכנים לא צנועים על בסיס קבוע ומשהו פנימי אצלנו משתנה. אנחנו לא ממש יכולים להנות ולהרגיש בטוחים במצב הרגיל של יחסי אישות. הרב שלי נהג לומר שאנחנו מרגישים כמו בסרט הוליוודי בזמן האינטימי ביותר וזה מזיק.
תשובות נוספות בנושא-
אישות כללי
א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן לא בריאות רוחנית אולם מיד לאחר מכן אומרים שכל מה שאדם רוצה לעשות באשתו הוא יכול לעשות ולכן אני לא יכול לומר שיש משהו מבין מה שתיארת שהוא אסור, מלבד אולי ההסתכלות שנשמעת לי מוגזמת מעט, אם כי גם כאן אם מתעקשים אי אפשר לומר שזה "אסור". בכל זאת אני סבור שצריך לבדוק מדוע אתה כל כך לא מצליח להגיע לסיפוק מהתנוחה הרגילה ולמה זה כל כך חשוב לך... זה נשמע קצת אובססיבי וכל אובססיה בתחום הזה היא לא פשוטה.
ב. מותר.
ג. מותר בתנאי שיש צניעות מסויימת מקום, עדיף בחושך. עד כמה שידוע לי לא משנה אם יש אסלה במקום.
ד. אם יוצא זרע לרוב הדעות זה בעייתי, ישנן כמה דעות שזה ייחשב ביאה דרך איברים שאלותן דעות זה מותר אולם לרוב הדעות ברגע שיוצא זרע זו בעיה. צריך לבדוק האם מדובר בזרע או בנוזל סיכה שיוצא לעיתים לפני... שהוא לא בעיה.
ה. אני חושב שי בעיה שאתה תעסה את האיבר של עצמך.
ו. חז"ל אומרים שאסור לאדם להיות עם אשתו ולהרהר באשה אחרת, ניתן להסיק מכאן שיש בעיה לעסוק בתשמיש ולהרהר בכל מיני מצבים שונים. אני לא מכיר גדרים ממש מדוייקים בזה.
א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן לא בריאות רוחנית אולם מיד לאחר מכן אומרים שכל מה שאדם רוצה לעשות באשתו הוא יכול לעשות ולכן אני לא יכול לומר שיש משהו מבין מה שתיארת שהוא אסור, מלבד אולי ההסתכלות שנשמעת לי מוגזמת מעט, אם כי גם כאן אם מתעקשים אי אפשר לומר שזה "אסור". בכל זאת אני סבור שצריך לבדוק מדוע אתה כל כך לא מצליח להגיע לסיפוק מהתנוחה הרגילה ולמה זה כל כך חשוב לך... זה נשמע קצת אובססיבי וכל אובססיה בתחום הזה היא לא פשוטה.
ב. מותר.
ג. מותר בתנאי שיש צניעות מסויימת מקום, עדיף בחושך. עד כמה שידוע לי לא משנה אם יש אסלה במקום.
ד. אם יוצא זרע לרוב הדעות זה בעייתי, ישנן כמה דעות שזה ייחשב ביאה דרך איברים שאלותן דעות זה מותר אולם לרוב הדעות ברגע שיוצא זרע זו בעיה. צריך לבדוק האם מדובר בזרע או בנוזל סיכה שיוצא לעיתים לפני... שהוא לא בעיה.
ה. אני חושב שי בעיה שאתה תעסה את האיבר של עצמך.
ו. חז"ל אומרים שאסור לאדם להיות עם אשתו ולהרהר באשה אחרת, ניתן להסיק מכאן שיש בעיה לעסוק בתשמיש ולהרהר בכל מיני מצבים שונים. אני לא מכיר גדרים ממש מדוייקים בזה.
שימוש המיטה
א. מותר רק במקרים מיוחדים, כשהיצר גובר ללא יכולת להתגבר וגם זה כשמחשיכים מעט את המקום.
ב. מותר, מוטב להקפיד לא להסתכל על אותו מקום של האישה ישירות.
ג. כן, מותר.
א. מותר רק במקרים מיוחדים, כשהיצר גובר ללא יכולת להתגבר וגם זה כשמחשיכים מעט את המקום.
ב. מותר, מוטב להקפיד לא להסתכל על אותו מקום של האישה ישירות.
ג. כן, מותר.
הנאה ביחסי אישות
האמת היא שאני לא יודע איך החומרים הללו עובדים כך שאני לא יכול ממש להשיב, אולם נראה לי על פניו שלא אמורה להיות מניעה הלכתית ישירה לשימוש בחומר כזה. כמובן שצריך לדעת שמבחינה מחשבתית יש אפשרות לשלוט על משך הזמן אם שולטים על הרגש ועל הכוחות הנפשיים בצורה מחשבתית. אם מרוכזים לחלוטין בצורך וברצון לגרום הנאה לשני. לכן, מבחינה מחשבתית לא הייתי ממליץ על שימוש בחומר כזה.
האמת היא שאני לא יודע איך החומרים הללו עובדים כך שאני לא יכול ממש להשיב, אולם נראה לי על פניו שלא אמורה להיות מניעה הלכתית ישירה לשימוש בחומר כזה. כמובן שצריך לדעת שמבחינה מחשבתית יש אפשרות לשלוט על משך הזמן אם שולטים על הרגש ועל הכוחות הנפשיים בצורה מחשבתית. אם מרוכזים לחלוטין בצורך וברצון לגרום הנאה לשני. לכן, מבחינה מחשבתית לא הייתי ממליץ על שימוש בחומר כזה.
נטילת ידים יחסי אישות
הבעיה היא שללא נטילת ידיים משתדלים לא לגעת במקומות שיש בהם פתח בגוף, אולם אם אתה חושב ובטוח שללא זאת אשתך לא תסכים לקיים יחסים, אז נראה שניתן להתיר בפשטות, כי עצם העניין שתמשיכו ביחסים רגילים בהריון זה חשוב מאוד.
שלום הרב
האמת היא שאני לא בקי בדיוק במה מוגדר או מהן האפשרויות בתחום של אביזרי מין, עד כמה שיוצא לי להיתקל בדברים הללו דרך שאלות באתר וכדומה מדובר בעיקר על שני סוגים- כל מיני דברים שקשורים לאברי המין, כמו הגדלות, תחליפים, רטט וכדומה... וכל מיני דברים שקשורים לתחום של הביזריות- אמצעי שליטה, עינוי מדומה ועוד כל מיני כאלה. באופן עקרוני, אלא אם כן ישנה בעיה ממש מיוחדת אנילא רואה שיש מקום לשימוש בדברים הללו, הם הופכים את החיים המיניים לפחות אישיים, יותר מחוברים לחוץ וקשורים לכל מיני מאווים אפלים יחסית בנפש האדם כמו שליטה ועינוי (גם אם מדומה ולא אמיתי). הייתי מציע שתנסו למצוא את הפתרון בתחום האישי והפרטי שלכם- תוך כדי שימוש בדברים רגילים כמו לבוש יותר פרובוטיבי אישי, נרות, שמנים וכדומה. אני לא רואה מקום לשימוש באביזרי מין ייעודיים שנמכרים בחנויות וסבור שרובם לא נועדו למיניות נורמלית בין בעל לאשתו.
כמובן שזו החלטה שלהם, ואם תרצו בכל זאת ולמרות דעתי ניתן למצוא דברים שאינם אסורים הלכתית, אני סבור שניתן די בקלות לרכוש אותם דרך האינטרנט או בהזמנות טלפוניות.
האמת היא שאני לא בקי בדיוק במה מוגדר או מהן האפשרויות בתחום של אביזרי מין, עד כמה שיוצא לי להיתקל בדברים הללו דרך שאלות באתר וכדומה מדובר בעיקר על שני סוגים- כל מיני דברים שקשורים לאברי המין, כמו הגדלות, תחליפים, רטט וכדומה... וכל מיני דברים שקשורים לתחום של הביזריות- אמצעי שליטה, עינוי מדומה ועוד כל מיני כאלה. באופן עקרוני, אלא אם כן ישנה בעיה ממש מיוחדת אנילא רואה שיש מקום לשימוש בדברים הללו, הם הופכים את החיים המיניים לפחות אישיים, יותר מחוברים לחוץ וקשורים לכל מיני מאווים אפלים יחסית בנפש האדם כמו שליטה ועינוי (גם אם מדומה ולא אמיתי). הייתי מציע שתנסו למצוא את הפתרון בתחום האישי והפרטי שלכם- תוך כדי שימוש בדברים רגילים כמו לבוש יותר פרובוטיבי אישי, נרות, שמנים וכדומה. אני לא רואה מקום לשימוש באביזרי מין ייעודיים שנמכרים בחנויות וסבור שרובם לא נועדו למיניות נורמלית בין בעל לאשתו.
כמובן שזו החלטה שלהם, ואם תרצו בכל זאת ולמרות דעתי ניתן למצוא דברים שאינם אסורים הלכתית, אני סבור שניתן די בקלות לרכוש אותם דרך האינטרנט או בהזמנות טלפוניות.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








