תנוחה באישות

הרב יניב חניאידטבתתשעג27/12/2012
שאלה:
שלום הרב! ברור לי שהנושא כבר נדוש בשאלות, אך קראתי תשובות רבות ועדיין לא הגעתי להבנה ברורה. האם ב"היא למעלה" יש בעיה (גם לכתחילה), כאשר מדובר על פליטה רגילה (בנרתיק)? אני יודע ש"בעילה שלא כדרכה" הותרה רק ארעית, אך לרוב הדעות הכוונה היא על פליטה בפי הטבעת, לא כן? האם יש הבדל כאשר כך נח לאישה? האם הזוהר הקפיד בזה יותר או שהכוונה שם לפליטה בפי הטבעת? האם יש איסור בהיריון? ושאלה אחרת - האם פליטה בישבן אך לא בתוכו, ובכל איזור הנרתיק אך לא בתוכו נחשבת חוץ לאישה? תודה גדולה מראש.
תשובה:
ישנה דעה בגמרא שתנוחת היא למעלה היא אסורה, או לפחות גורמת לפגם בוולד, לרוב הפוסקים אין בכך איסור של ממש. אכן, לרוב רובן של הדעות בעילה שלא כדרכה היא בעילה בפי הטבעת, בעיהל של היא למעלה לא נחשבת בכלל לשלא כדרכה אלא למה שמכונה "בני שבע מידות". שוב, לרוב הפוסקים זה יהיה מותר. לא הייתי אומר שזה לכתחילה וגם כאן הייתי סבור שיש לשמור זאת לזמנים מסויימים, אולם זו דעתי האישית.יש הבדל גדול כאשר כך נח לאישה, במקרה כזה זה יהפוך ללכתחילה ולדרך הנכונה לקיים.
אנילא יודע לאיזה זוהר כוונתך, צריך לראות את המקור כדי להבין, בכל מקרה, נראה שעניין בני שבע מידות אכן יותר שייך על פי הזוהר.
לכאורה אין הבדל בין הריון לזמן אחר.
פליטה כזו תיחשב ל"דרך איברים", למרות שיש דעות רבות שהכנסת אפילו קצה העטרה תיחשב כהכנסה. אם זה היה ממש מחוץ לנרתיק זה ייחשב דרך איברים, גם כאן יש מי שמתירים, אך רבים אוסרים.
תשובות נוספות בנושא-
מין אוראלי
אם אתה ממש מאבד את החשק בגלל זה, אני לא יכול לאסור.
מצד שני, אני לא מבין מדוע מאבדים את החשק בגלל משהו כזה, צריך לעבוד על הנפש. בכל מקרה, בצורה כזו זה אולי אפשרי.
אם אתה ממש מאבד את החשק בגלל זה, אני לא יכול לאסור.
מצד שני, אני לא מבין מדוע מאבדים את החשק בגלל משהו כזה, צריך לעבוד על הנפש. בכל מקרה, בצורה כזו זה אולי אפשרי.
פדיון הבן
אם לא נמצאו איברים בשק, הרי שהוא לא נחשב כוולד שפוטר את הבא אחריו וממילא אתם חייבים לעשות פדיון לבן שנולד במז"ט.
אם לא נמצאו איברים בשק, הרי שהוא לא נחשב כוולד שפוטר את הבא אחריו וממילא אתם חייבים לעשות פדיון לבן שנולד במז"ט.
אביזרים וצעצועי מין
אני ממש נגד, חושב שזה לא ראוי ולא רצוי. בני הזוג צריכים ללמוד לענג זה את זה באופן עצמאי וללא עזרה מבחוץ. אם יש בעיות של ממש, עם הוכחות רפואיות, זה אפשרי, אבל אם לא לא אמורה להיות סיבה להשתמש בזה.
אני ממש נגד, חושב שזה לא ראוי ולא רצוי. בני הזוג צריכים ללמוד לענג זה את זה באופן עצמאי וללא עזרה מבחוץ. אם יש בעיות של ממש, עם הוכחות רפואיות, זה אפשרי, אבל אם לא לא אמורה להיות סיבה להשתמש בזה.
לנשואים בלבד
אני תמיד שבור שלזוג שאין בעיה אין שום מקום לשימוש באביזרי מין או מגבירי תשוקה או כל דבר דומה, התשוקה היא כלי עזר חשוב, וצריך שהיא תהיה בין בני הזוג, אולם היא לא מטרה בפני עצמה ביחסי אישות ולכן אני לא רואה מקום לשימוש אם אין בעיות. יש לעבוד על עצמך, על הדמיון והיחסים כך שעצם היחסים יספקו.
אכן מותר לעשות שימוש בגלולות או בהתקן, בדרך כלל משתמשים בגלולות כאשר רוצים למנוע שנה או פחות, בכל מקרה שניהם מותרים על פי ייעוץ הרופא. אולם, אם אתם זוג צעיר, ללא ילדים, יש לשקול היטב האם יש מקום למנוע הריון ראשון, זה די לא מקובל במגזר הדתי.
אני תמיד שבור שלזוג שאין בעיה אין שום מקום לשימוש באביזרי מין או מגבירי תשוקה או כל דבר דומה, התשוקה היא כלי עזר חשוב, וצריך שהיא תהיה בין בני הזוג, אולם היא לא מטרה בפני עצמה ביחסי אישות ולכן אני לא רואה מקום לשימוש אם אין בעיות. יש לעבוד על עצמך, על הדמיון והיחסים כך שעצם היחסים יספקו.
אכן מותר לעשות שימוש בגלולות או בהתקן, בדרך כלל משתמשים בגלולות כאשר רוצים למנוע שנה או פחות, בכל מקרה שניהם מותרים על פי ייעוץ הרופא. אולם, אם אתם זוג צעיר, ללא ילדים, יש לשקול היטב האם יש מקום למנוע הריון ראשון, זה די לא מקובל במגזר הדתי.
בינו לבינה
גם לדעת האוסרים זה רק כאשר אין בגדים, למעשה עם בגדים זה מותר. לגבי האיסור של היא למעלה מדובר רק על החדירה עצמה, מותר להיות גם בלי בגדים במצב כזה, עד השלב שבו ממש מקיימים את המצווה.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








