אביזרים וצעצועי מין

הרב יניב חניאטזכסליותשעג30/11/2012
שאלה:
בס''ד מהי דעת הרב בשימוש באביזרים וצעצועי מין בזמן התשמיש? מותר? ראוי? תודה
תשובה:
אני ממש נגד, חושב שזה לא ראוי ולא רצוי. בני הזוג צריכים ללמוד לענג זה את זה באופן עצמאי וללא עזרה מבחוץ. אם יש בעיות של ממש, עם הוכחות רפואיות, זה אפשרי, אבל אם לא לא אמורה להיות סיבה להשתמש בזה.תשובות נוספות בנושא-
לנשואים בלבד
אני תמיד שבור שלזוג שאין בעיה אין שום מקום לשימוש באביזרי מין או מגבירי תשוקה או כל דבר דומה, התשוקה היא כלי עזר חשוב, וצריך שהיא תהיה בין בני הזוג, אולם היא לא מטרה בפני עצמה ביחסי אישות ולכן אני לא רואה מקום לשימוש אם אין בעיות. יש לעבוד על עצמך, על הדמיון והיחסים כך שעצם היחסים יספקו.
אכן מותר לעשות שימוש בגלולות או בהתקן, בדרך כלל משתמשים בגלולות כאשר רוצים למנוע שנה או פחות, בכל מקרה שניהם מותרים על פי ייעוץ הרופא. אולם, אם אתם זוג צעיר, ללא ילדים, יש לשקול היטב האם יש מקום למנוע הריון ראשון, זה די לא מקובל במגזר הדתי.
אני תמיד שבור שלזוג שאין בעיה אין שום מקום לשימוש באביזרי מין או מגבירי תשוקה או כל דבר דומה, התשוקה היא כלי עזר חשוב, וצריך שהיא תהיה בין בני הזוג, אולם היא לא מטרה בפני עצמה ביחסי אישות ולכן אני לא רואה מקום לשימוש אם אין בעיות. יש לעבוד על עצמך, על הדמיון והיחסים כך שעצם היחסים יספקו.
אכן מותר לעשות שימוש בגלולות או בהתקן, בדרך כלל משתמשים בגלולות כאשר רוצים למנוע שנה או פחות, בכל מקרה שניהם מותרים על פי ייעוץ הרופא. אולם, אם אתם זוג צעיר, ללא ילדים, יש לשקול היטב האם יש מקום למנוע הריון ראשון, זה די לא מקובל במגזר הדתי.
בינו לבינה
גם לדעת האוסרים זה רק כאשר אין בגדים, למעשה עם בגדים זה מותר. לגבי האיסור של היא למעלה מדובר רק על החדירה עצמה, מותר להיות גם בלי בגדים במצב כזה, עד השלב שבו ממש מקיימים את המצווה.
אישות כללי- תגובה
א. אני לא ממש יודע מה ניתן לומר על זה, אני תמיד משוכנע שדברים כאלו תלויים בסופו של דבר בנו, שאנחנו יכולים לשנות ולשלוט, אולם אני מבין שיתכן גם אחרת. בהחלט יתכן שיש לעבר שלך השפעה על זה, כל מה שעברת והסרטים וכדומה, אני המון פעמים נתקל בשאלות "מוזרות" ששואלים חתנים שזה עתה התחתנו ושואלים לגבי המון דברים שנראים לי מוזרים ואני מבין שמה שמוביל לזה הם הסרטים. חשוב לציין שרוב הדברים אינם "אסורים", הם נוגעים בסופו של דבר שהנהגות ולא להלכות ואם אתה ממש ממש רוצה ואשתך רוצה זה בסדר. אולם בדרך כלל מדובר על דברים אקראיים, דברים לא קבועים שנועדו לגוון ולא להיות המרכז. אולי צריך שינוי איטי, לאט לאט, למרות שלעיתים זה קשה לרדת מדברים כאלו.
ב. זה דבר שכותב הבן איש חי, אני לא יודע על אחרים שכותבים דברים דומים, לכן אני לא סבור שמדובר בדבר גורף.
ג. הזרע הוא הרבה יותר צמיגי ולבן יותר מהנוזל הזה, הנוזל הוא פחות צמיגי ויוצא ללא "יריה".
ד. אם יש בעיות של קישוי, זה אולי מותר, אולם אם אין בעיות כאלה לא מקובל ורצוי שהגבר יגרה את עצמו, זה חלק ממה שעושה המשחק המשותף.
ה. בגדול זה נכון, אולם לרוב האנשים אין שליטה כל כך בשלבים האלה וקשה להגדיר מתי ביאה ומתי גמר ביאה. לכן כשמרגישים שזה מתקרב לזה, רצוי לשנות תנוחה.
ו. אני חושב שהבעיה שלך היא הבעיה של כולנו, אנחנו גדלים בדור פרוץ, רואים סרטים איומים, נחשפים לתכנים לא צנועים על בסיס קבוע ומשהו פנימי אצלנו משתנה. אנחנו לא ממש יכולים להנות ולהרגיש בטוחים במצב הרגיל של יחסי אישות. הרב שלי נהג לומר שאנחנו מרגישים כמו בסרט הוליוודי בזמן האינטימי ביותר וזה מזיק.
א. אני לא ממש יודע מה ניתן לומר על זה, אני תמיד משוכנע שדברים כאלו תלויים בסופו של דבר בנו, שאנחנו יכולים לשנות ולשלוט, אולם אני מבין שיתכן גם אחרת. בהחלט יתכן שיש לעבר שלך השפעה על זה, כל מה שעברת והסרטים וכדומה, אני המון פעמים נתקל בשאלות "מוזרות" ששואלים חתנים שזה עתה התחתנו ושואלים לגבי המון דברים שנראים לי מוזרים ואני מבין שמה שמוביל לזה הם הסרטים. חשוב לציין שרוב הדברים אינם "אסורים", הם נוגעים בסופו של דבר שהנהגות ולא להלכות ואם אתה ממש ממש רוצה ואשתך רוצה זה בסדר. אולם בדרך כלל מדובר על דברים אקראיים, דברים לא קבועים שנועדו לגוון ולא להיות המרכז. אולי צריך שינוי איטי, לאט לאט, למרות שלעיתים זה קשה לרדת מדברים כאלו.
ב. זה דבר שכותב הבן איש חי, אני לא יודע על אחרים שכותבים דברים דומים, לכן אני לא סבור שמדובר בדבר גורף.
ג. הזרע הוא הרבה יותר צמיגי ולבן יותר מהנוזל הזה, הנוזל הוא פחות צמיגי ויוצא ללא "יריה".
ד. אם יש בעיות של קישוי, זה אולי מותר, אולם אם אין בעיות כאלה לא מקובל ורצוי שהגבר יגרה את עצמו, זה חלק ממה שעושה המשחק המשותף.
ה. בגדול זה נכון, אולם לרוב האנשים אין שליטה כל כך בשלבים האלה וקשה להגדיר מתי ביאה ומתי גמר ביאה. לכן כשמרגישים שזה מתקרב לזה, רצוי לשנות תנוחה.
ו. אני חושב שהבעיה שלך היא הבעיה של כולנו, אנחנו גדלים בדור פרוץ, רואים סרטים איומים, נחשפים לתכנים לא צנועים על בסיס קבוע ומשהו פנימי אצלנו משתנה. אנחנו לא ממש יכולים להנות ולהרגיש בטוחים במצב הרגיל של יחסי אישות. הרב שלי נהג לומר שאנחנו מרגישים כמו בסרט הוליוודי בזמן האינטימי ביותר וזה מזיק.
אישות כללי
א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן לא בריאות רוחנית אולם מיד לאחר מכן אומרים שכל מה שאדם רוצה לעשות באשתו הוא יכול לעשות ולכן אני לא יכול לומר שיש משהו מבין מה שתיארת שהוא אסור, מלבד אולי ההסתכלות שנשמעת לי מוגזמת מעט, אם כי גם כאן אם מתעקשים אי אפשר לומר שזה "אסור". בכל זאת אני סבור שצריך לבדוק מדוע אתה כל כך לא מצליח להגיע לסיפוק מהתנוחה הרגילה ולמה זה כל כך חשוב לך... זה נשמע קצת אובססיבי וכל אובססיה בתחום הזה היא לא פשוטה.
ב. מותר.
ג. מותר בתנאי שיש צניעות מסויימת מקום, עדיף בחושך. עד כמה שידוע לי לא משנה אם יש אסלה במקום.
ד. אם יוצא זרע לרוב הדעות זה בעייתי, ישנן כמה דעות שזה ייחשב ביאה דרך איברים שאלותן דעות זה מותר אולם לרוב הדעות ברגע שיוצא זרע זו בעיה. צריך לבדוק האם מדובר בזרע או בנוזל סיכה שיוצא לעיתים לפני... שהוא לא בעיה.
ה. אני חושב שי בעיה שאתה תעסה את האיבר של עצמך.
ו. חז"ל אומרים שאסור לאדם להיות עם אשתו ולהרהר באשה אחרת, ניתן להסיק מכאן שיש בעיה לעסוק בתשמיש ולהרהר בכל מיני מצבים שונים. אני לא מכיר גדרים ממש מדוייקים בזה.
א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן לא בריאות רוחנית אולם מיד לאחר מכן אומרים שכל מה שאדם רוצה לעשות באשתו הוא יכול לעשות ולכן אני לא יכול לומר שיש משהו מבין מה שתיארת שהוא אסור, מלבד אולי ההסתכלות שנשמעת לי מוגזמת מעט, אם כי גם כאן אם מתעקשים אי אפשר לומר שזה "אסור". בכל זאת אני סבור שצריך לבדוק מדוע אתה כל כך לא מצליח להגיע לסיפוק מהתנוחה הרגילה ולמה זה כל כך חשוב לך... זה נשמע קצת אובססיבי וכל אובססיה בתחום הזה היא לא פשוטה.
ב. מותר.
ג. מותר בתנאי שיש צניעות מסויימת מקום, עדיף בחושך. עד כמה שידוע לי לא משנה אם יש אסלה במקום.
ד. אם יוצא זרע לרוב הדעות זה בעייתי, ישנן כמה דעות שזה ייחשב ביאה דרך איברים שאלותן דעות זה מותר אולם לרוב הדעות ברגע שיוצא זרע זו בעיה. צריך לבדוק האם מדובר בזרע או בנוזל סיכה שיוצא לעיתים לפני... שהוא לא בעיה.
ה. אני חושב שי בעיה שאתה תעסה את האיבר של עצמך.
ו. חז"ל אומרים שאסור לאדם להיות עם אשתו ולהרהר באשה אחרת, ניתן להסיק מכאן שיש בעיה לעסוק בתשמיש ולהרהר בכל מיני מצבים שונים. אני לא מכיר גדרים ממש מדוייקים בזה.
שימוש המיטה
א. מותר רק במקרים מיוחדים, כשהיצר גובר ללא יכולת להתגבר וגם זה כשמחשיכים מעט את המקום.
ב. מותר, מוטב להקפיד לא להסתכל על אותו מקום של האישה ישירות.
ג. כן, מותר.
א. מותר רק במקרים מיוחדים, כשהיצר גובר ללא יכולת להתגבר וגם זה כשמחשיכים מעט את המקום.
ב. מותר, מוטב להקפיד לא להסתכל על אותו מקום של האישה ישירות.
ג. כן, מותר.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








