close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בינו לבינה

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
זחשווןתשעג23/10/2012

שאלה:

שלום הרב! רצית לשאול אני משתדל להקפיד על הלכות טהרת המשפחה, ראיתי בהלכה שהנישוק באותו מקום אסור כמו כן אסור שהאשה תיהיה למעלה ואני למטה. האם איסורים אלו הם גם כאשר אנחנו עם בגדים? כל רצוני הוא שאשתי תגיע לסיפוק ואלו הדרכים היחידות. כמובן רק עם בגדים.

תשובה:

גם לדעת האוסרים זה רק כאשר אין בגדים, למעשה עם בגדים זה מותר. לגבי האיסור של היא למעלה מדובר רק על החדירה עצמה, מותר להיות גם בלי בגדים במצב כזה, עד השלב שבו ממש מקיימים את המצווה.

תשובות נוספות בנושא-
אישות כללי- תגובה
א. אני לא ממש יודע מה ניתן לומר על זה, אני תמיד משוכנע שדברים כאלו תלויים בסופו של דבר בנו, שאנחנו יכולים לשנות ולשלוט, אולם אני מבין שיתכן גם אחרת. בהחלט יתכן שיש לעבר שלך השפעה על זה, כל מה שעברת והסרטים וכדומה, אני המון פעמים נתקל בשאלות "מוזרות" ששואלים חתנים שזה עתה התחתנו ושואלים לגבי המון דברים שנראים לי מוזרים ואני מבין שמה שמוביל לזה הם הסרטים. חשוב לציין שרוב הדברים אינם "אסורים", הם נוגעים בסופו של דבר שהנהגות ולא להלכות ואם אתה ממש ממש רוצה ואשתך רוצה זה בסדר. אולם בדרך כלל מדובר על דברים אקראיים, דברים לא קבועים שנועדו לגוון ולא להיות המרכז. אולי צריך שינוי איטי, לאט לאט, למרות שלעיתים זה קשה לרדת מדברים כאלו.

ב. זה דבר שכותב הבן איש חי, אני לא יודע על אחרים שכותבים דברים דומים, לכן אני לא סבור שמדובר בדבר גורף.

ג. הזרע הוא הרבה יותר צמיגי ולבן יותר מהנוזל הזה, הנוזל הוא פחות צמיגי ויוצא ללא "יריה".


ד. אם יש בעיות של קישוי, זה אולי מותר, אולם אם אין בעיות כאלה לא מקובל ורצוי שהגבר יגרה את עצמו, זה חלק ממה שעושה המשחק המשותף.     


ה. בגדול זה נכון, אולם לרוב האנשים אין שליטה כל כך בשלבים האלה וקשה להגדיר מתי ביאה ומתי גמר ביאה. לכן כשמרגישים שזה מתקרב לזה, רצוי לשנות תנוחה.


ו. אני חושב שהבעיה שלך היא הבעיה של כולנו, אנחנו גדלים בדור פרוץ, רואים סרטים איומים, נחשפים לתכנים לא צנועים על בסיס קבוע ומשהו פנימי אצלנו משתנה. אנחנו לא ממש יכולים להנות ולהרגיש בטוחים במצב הרגיל של יחסי אישות. הרב שלי נהג לומר שאנחנו מרגישים כמו בסרט הוליוודי בזמן האינטימי ביותר וזה מזיק.     
אישות כללי
א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן לא בריאות רוחנית אולם מיד לאחר מכן אומרים שכל מה שאדם רוצה לעשות באשתו הוא יכול לעשות ולכן אני לא יכול לומר שיש משהו מבין מה שתיארת שהוא אסור, מלבד אולי ההסתכלות שנשמעת לי מוגזמת מעט, אם כי גם כאן אם מתעקשים אי אפשר לומר שזה "אסור". בכל זאת אני סבור שצריך לבדוק מדוע אתה כל כך לא מצליח להגיע לסיפוק מהתנוחה הרגילה ולמה זה כל כך חשוב לך... זה נשמע קצת אובססיבי וכל אובססיה בתחום הזה היא לא פשוטה.
ב.  מותר.
ג. מותר בתנאי שיש צניעות מסויימת מקום, עדיף בחושך. עד כמה שידוע לי לא משנה אם יש אסלה במקום.
ד. אם יוצא זרע לרוב הדעות זה בעייתי, ישנן כמה דעות שזה ייחשב ביאה דרך איברים שאלותן דעות זה מותר אולם לרוב הדעות ברגע שיוצא זרע זו בעיה. צריך לבדוק האם מדובר בזרע או בנוזל סיכה שיוצא לעיתים לפני... שהוא לא בעיה.
ה. אני חושב שי בעיה שאתה תעסה את האיבר של עצמך.
ו. חז"ל אומרים שאסור לאדם להיות עם אשתו ולהרהר באשה אחרת, ניתן להסיק מכאן שיש בעיה לעסוק בתשמיש ולהרהר בכל מיני מצבים שונים. אני לא מכיר גדרים ממש מדוייקים בזה.  
   
שימוש המיטה
א. מותר רק במקרים מיוחדים, כשהיצר גובר ללא יכולת להתגבר וגם זה כשמחשיכים מעט את המקום.
ב. מותר, מוטב להקפיד לא להסתכל על אותו מקום של האישה ישירות.
ג. כן, מותר.
הנאה ביחסי אישות
האמת היא שאני לא יודע איך החומרים הללו עובדים כך שאני לא יכול ממש להשיב, אולם נראה לי על פניו שלא אמורה להיות מניעה הלכתית ישירה לשימוש בחומר כזה. כמובן שצריך לדעת שמבחינה מחשבתית יש אפשרות לשלוט על משך הזמן אם שולטים על הרגש ועל הכוחות הנפשיים בצורה מחשבתית. אם מרוכזים לחלוטין בצורך וברצון לגרום הנאה לשני. לכן, מבחינה מחשבתית לא הייתי ממליץ על שימוש בחומר כזה.
נטילת ידים יחסי אישות

הבעיה היא שללא נטילת ידיים משתדלים לא לגעת במקומות שיש בהם פתח בגוף, אולם אם אתה חושב ובטוח שללא זאת אשתך לא תסכים לקיים יחסים, אז נראה שניתן להתיר בפשטות, כי עצם העניין שתמשיכו ביחסים רגילים בהריון זה חשוב מאוד.