כיסוי

הרב יניב חניאבטבתתשפא17/12/2020
שאלה:
לימדתי חתן לקראת החתןנה וכעת הוא מגיע בשאלה: כידוע בשעת חיבור נדרש כיסוי, הוא אומר שגם כשדליקים מזגן הכיסוי בזמן חיבור מטריד ומעיק ( אולי בגלל שהם זזים מידי) מה המינימום של כיסוי שאני יכול להגיד לו שחייב והאם זה תלוי בשנה ראשונה או לא תודה רבה!!!! אשמח למקור אם יש
תשובה:
יש דעות שלא חייבים כיסוי כל הזמן, אם יש חושך.ולענ"ד גם לדעות ש"חייבים כיסוי", אם זה ממש מעיק, אפשר להסתפק בכיסוי רק על "אותו מקום", אין צורך לחנוק...
לגבי מקורות-
המקור לכיסוי הוא הגמרא, והזוהר. מקור שעוסק בתשמיש באור מדיוק בלשון הזוהר משמע שזה הולך ביחד- שהצורך בכיסוי הוא כשיש אור. וכך משמע מהקדמת הזוהר שכתב- "בגילויא דגופא לנהורא דבוצינא". כלומר- שהאיסור הוא כשיש גם גילוי וגם אור.
האורח חיים בסימן רמ"א אכן פוסק שצריך כיסוי, אולם אף אחד אחר לא מביא את זה... לא הרמב"ם, לא השולחן ערוך, סמ"ק וכו'...
(רוב הדברים הללו מהשו"ת של הרב הנקין, בני בנים, ד, יז).
בשולחן ערוך המקוצר כתב- וצריכים להיות אז (ומשמע שזה בזמן התשמיש עצמו), בקירוב בשר, אלא שיכסו את גופם בסדין מלמעלה".
וכן כתב הרב אבינר ב"עצם מעצמי".
ובמקום אחר כתב הרב אבינר- "אך גם בזמן יחסי אישות עצמם אין זה איסור גמור, אלא הדרכה של צניעות" (מקור הדברים שמדובר בדברי צניעות ולא בהנהגה אלוקית כמו שמשמע מהזוהר הוא הספר חרדים.
וכן יש למדו על הגילוי מהשימוש בבית הכסא, ששם חז"ל קבעו שמותר לגלות רק טפח מקדימה או אפחיים מאחורה, אבל כתבו האחרונים שבימינו שהחדר סגור ויש לו מחיצות ולא כמו בזמן חז"ל שהיה בשדה, אז מותר לגלות יותר.
תשובות נוספות בנושא-
ביאה דרך אברים
לכאורה כפי שאתה מתאר, אין לכך מקום. כי אין סיבה רפואית או נפשית של ממש. מלבד הרצון.
מה שאני חושב שאפשר, זה לעשות סוג של ביאה דרך איברים, במקום שתרצו, אולם כשמרגישים שהזרע עומד לצאת, לעבור לביאה רגילה. בצורה כזו תהיה את התחושה של ביאה דרך איברים, ובכל זאת הפליטה תהיה במקום.
כך נראה לי מתאים במקרה שלכם.
לכאורה כפי שאתה מתאר, אין לכך מקום. כי אין סיבה רפואית או נפשית של ממש. מלבד הרצון.
מה שאני חושב שאפשר, זה לעשות סוג של ביאה דרך איברים, במקום שתרצו, אולם כשמרגישים שהזרע עומד לצאת, לעבור לביאה רגילה. בצורה כזו תהיה את התחושה של ביאה דרך איברים, ובכל זאת הפליטה תהיה במקום.
כך נראה לי מתאים במקרה שלכם.
המשך
זה יכול להיות רעיון לנסות להרחיב קצת עם האצבעות. זה גם יתן לה תחושה שזה לא כל כך נורא, לכאורה.
אולי קצת משחה לפני כן.
אני מתקשה להבין למה עם האצבעות זה דוחה אותך ועם האיבר לא... אבל (אני הרי לא רופא מומחה, או בעל ידע אנטומי רחב מידי, הידע שלי הוא מהשאלות המעשיות שאנשים שואלים), למיטב ידיעתי אם האשה במצב שבו האגן קצת מורם, לא מיד מגיעים לאיזור עם צואה...
זה יכול להיות רעיון לנסות להרחיב קצת עם האצבעות. זה גם יתן לה תחושה שזה לא כל כך נורא, לכאורה.
אולי קצת משחה לפני כן.
אני מתקשה להבין למה עם האצבעות זה דוחה אותך ועם האיבר לא... אבל (אני הרי לא רופא מומחה, או בעל ידע אנטומי רחב מידי, הידע שלי הוא מהשאלות המעשיות שאנשים שואלים), למיטב ידיעתי אם האשה במצב שבו האגן קצת מורם, לא מיד מגיעים לאיזור עם צואה...
המשך
א. תודה. אכן היכולת לשתף היא חשובה ומרכזית בדברים הללו. מה גם שאין שום חסרון קדושה בדבר, בחיבור הקדוש שבין איש לאשתו.
ג. כפי שכתבתי לך בתשובה קודמת, אני לא מומחה גופני ולא מסמך על מחקרים עם הרבה משתתפים וכדומה. רק על הגמרא ועל שאלות של אנשים ששואלים אותי.
וכך, אני יודע שכיום כדי להוציא זרע בצורה מלאכותית (לצורך בדיקות פוריות), משתמשים בשיטה שמוזכרת בגמרא של לשים משהו חם על פי הטבעת. ככה שיש שם קשר למקום שגורם להנאה... ושעמתי, משאלות, שגם אצל נשים זה די קרוב- הנקודות של הקדימה והאחורה, ומכאן אני מסיק (וגם שמעתי משואלים), שנשים אכן נהנות נזה. אבל שוב, זה לא מחקר...
בריחת צואה זו אופציה, אם כי לפי מיטב הבנתי אם האשה מרימה את האגן (עומדת על ארבע), הצואה לא בורחת אם עושים את זה פעם בהרבה זמן... טחורים אני לא יודע, אבל גם כאן נראה לי שבמינון נמוך של פעם ב... זה לא אמור לגרום נזק. אם כי כמובן שבטח יש כאלה שאצלם זה יותר צפוף ובעייתי...
א. תודה. אכן היכולת לשתף היא חשובה ומרכזית בדברים הללו. מה גם שאין שום חסרון קדושה בדבר, בחיבור הקדוש שבין איש לאשתו.
ג. כפי שכתבתי לך בתשובה קודמת, אני לא מומחה גופני ולא מסמך על מחקרים עם הרבה משתתפים וכדומה. רק על הגמרא ועל שאלות של אנשים ששואלים אותי.
וכך, אני יודע שכיום כדי להוציא זרע בצורה מלאכותית (לצורך בדיקות פוריות), משתמשים בשיטה שמוזכרת בגמרא של לשים משהו חם על פי הטבעת. ככה שיש שם קשר למקום שגורם להנאה... ושעמתי, משאלות, שגם אצל נשים זה די קרוב- הנקודות של הקדימה והאחורה, ומכאן אני מסיק (וגם שמעתי משואלים), שנשים אכן נהנות נזה. אבל שוב, זה לא מחקר...
בריחת צואה זו אופציה, אם כי לפי מיטב הבנתי אם האשה מרימה את האגן (עומדת על ארבע), הצואה לא בורחת אם עושים את זה פעם בהרבה זמן... טחורים אני לא יודע, אבל גם כאן נראה לי שבמינון נמוך של פעם ב... זה לא אמור לגרום נזק. אם כי כמובן שבטח יש כאלה שאצלם זה יותר צפוף ובעייתי...
אישית מאוד
כמה דברים בענין-
1) חכמים מחשיבים ביאה מאחורה כביאה לכל דבר (לרוב בדעות אפילו לאובדן בתולים וכדומה...), כך שזה ככל הנראה משהו שמקובל ובעצם התאווה לו עם אשתך, אין בו בעיה של ממש.
2) מצד שני, די ברור שהתאווה הממש מרובה שלך לשם היא תוצאה של החיים המודרנים, עם הסרטים וכו'.. וד"ל. כך שמאוד יתכן שאם הייתם חיים בתקופה אחרת, פחות "מומחזת", לא היתה לך בעיה גדולה כל כך עם זה.
3) כמובן שקיום יחסים בתורה כזו, או בכל צורה אחרת, ללא הסכמה מליאה של האישה, זה לא שייך, כך ש"הפתרון" היחיד, הוא לשכנע אותה, אין כל דרך אחרת, ואם היא לא רוצה, היא לא רוצה.
4) מנסיוני, הרבה נשים שמאוד נרתעו מזה בתחילה, בסופו של דבר די נהנו מזה... כשזה נעשה ברצון, כך שאשתך יכולה להבין שאולי לא מדובר במשהו שהוא כל כך נורא, אחרי שמתרגלים... בהחלט יש מקום מצידך לוותר על "ההזרעה", ואולי רק לעשות קצת חדירה ואחר כך להפסיק... לשטוף טוב את האיבר שלך (כדי לא לזהם) ואז לעבור לתנוחה הרגילה (זה מאוד חשוב, הזיהוים יכול לעבור בקלות קדימה... ולעשות צרות).
5) כמובן שהדמיון של נשים אחרות, גם אם למטרות "ענישה" של אשתך, זה דבר לא טוב ולא בריא, ולא נכון הלכתית ולכן צריך להתגבר עליו ולמנוע אותו אותו... זה פשוט לא שייך.
6) אני מציע שתציע לאשתך לעשות את זה לאט לאט. בתחילה אולי רק בהתחכחות בלבד באיזור, ואז אולי להכניס רק את הראש של האיבר וכדומה... אם היא תרגיש שזה מתאים לה ונח לה, אז בסדר. ואם לא, תצטרך לוותר על זה. אבל מאוד יתכן שאם זה לאט לאט ובנקיות מצידך (שטיפה אחר כך וחומר סיכוך), זה יהיה לה קל יותר...
כמה דברים בענין-
1) חכמים מחשיבים ביאה מאחורה כביאה לכל דבר (לרוב בדעות אפילו לאובדן בתולים וכדומה...), כך שזה ככל הנראה משהו שמקובל ובעצם התאווה לו עם אשתך, אין בו בעיה של ממש.
2) מצד שני, די ברור שהתאווה הממש מרובה שלך לשם היא תוצאה של החיים המודרנים, עם הסרטים וכו'.. וד"ל. כך שמאוד יתכן שאם הייתם חיים בתקופה אחרת, פחות "מומחזת", לא היתה לך בעיה גדולה כל כך עם זה.
3) כמובן שקיום יחסים בתורה כזו, או בכל צורה אחרת, ללא הסכמה מליאה של האישה, זה לא שייך, כך ש"הפתרון" היחיד, הוא לשכנע אותה, אין כל דרך אחרת, ואם היא לא רוצה, היא לא רוצה.
4) מנסיוני, הרבה נשים שמאוד נרתעו מזה בתחילה, בסופו של דבר די נהנו מזה... כשזה נעשה ברצון, כך שאשתך יכולה להבין שאולי לא מדובר במשהו שהוא כל כך נורא, אחרי שמתרגלים... בהחלט יש מקום מצידך לוותר על "ההזרעה", ואולי רק לעשות קצת חדירה ואחר כך להפסיק... לשטוף טוב את האיבר שלך (כדי לא לזהם) ואז לעבור לתנוחה הרגילה (זה מאוד חשוב, הזיהוים יכול לעבור בקלות קדימה... ולעשות צרות).
5) כמובן שהדמיון של נשים אחרות, גם אם למטרות "ענישה" של אשתך, זה דבר לא טוב ולא בריא, ולא נכון הלכתית ולכן צריך להתגבר עליו ולמנוע אותו אותו... זה פשוט לא שייך.
6) אני מציע שתציע לאשתך לעשות את זה לאט לאט. בתחילה אולי רק בהתחכחות בלבד באיזור, ואז אולי להכניס רק את הראש של האיבר וכדומה... אם היא תרגיש שזה מתאים לה ונח לה, אז בסדר. ואם לא, תצטרך לוותר על זה. אבל מאוד יתכן שאם זה לאט לאט ובנקיות מצידך (שטיפה אחר כך וחומר סיכוך), זה יהיה לה קל יותר...
האם מותר שימוש במעשרות להכנסת אורחים?
זו שאלה מעניינת. אני בדרך כלל סבור שלא ניתן להשתמש במעשרות בשביל אורחים, כי האורחים של ימינו זה לא בדיוק הכנסת האורחים של הגמרא, הם באים בשביל שעשוע והנאה גם שלנו. לפי זה, אם האורחים הם אורחים שלא באים לפי הזמנה שלנו, להנאתנו, אז ניתן לעשות שימוש בכספי מעשר.
נראה לי שהמטיילים הללו נחשבים כאורחים קלאסיים, ולכן זה יהיה מותר להשתמש בכספי מעשרות בשבילם.
זו שאלה מעניינת. אני בדרך כלל סבור שלא ניתן להשתמש במעשרות בשביל אורחים, כי האורחים של ימינו זה לא בדיוק הכנסת האורחים של הגמרא, הם באים בשביל שעשוע והנאה גם שלנו. לפי זה, אם האורחים הם אורחים שלא באים לפי הזמנה שלנו, להנאתנו, אז ניתן לעשות שימוש בכספי מעשר.
נראה לי שהמטיילים הללו נחשבים כאורחים קלאסיים, ולכן זה יהיה מותר להשתמש בכספי מעשרות בשבילם.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








