close
 
הוסף למועדפים|
 
תכנים|שו"ת ברשת|מוצרים 
 
 
התחברות-שלום אורח
 
 
  
 
הלכה | אמונה | שונות | מצוות | מידות | הדרכה | דיני ממונות | צניעות - בינו לבינה | תפילה | הלכות שבת | כשרות | תורה/ פרשת שבוע | 
.......................

הרב ישי סמואל | הרב אייל גריינר | צוות הר ברכה | דני ארגמן | הרב ברוך אפרתי | 
 
 
 
עוד מהרב יניב חניא
ממחק בניקוי כתם בשבת
חטא
בליעת מילים בהבדלה
אני מרגיש שאני מתחרפן מהפורנו
המשך אונס גמור
אונס גמור
עד כמה זמן מתרחש ספר ויקרא
שירים
המשך
האם מותר שימוש במעשרות להכנסת אורחים?
 
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
המשך אונס גמור
אונס גמור
המשך
בינו לבינה
הצילו... ראיתי סרט לא צנוע
סיפורים גסים
ווי נט אומרים שאיסור נגיעה גורם לבעיות נפשיות
אדם ללא ייצר מיני מבוגר מעל 45
מי מגן יותר התורה או האישה
האם יוסף ואליהו הצדיק היה נשואים?
 
 
כיסוי

הרב יניב חניא  ג טבת, תשפא  12/18/2020

.......................

שאלה:

לימדתי חתן לקראת החתןנה וכעת הוא מגיע בשאלה: כידוע בשעת חיבור נדרש כיסוי, הוא אומר שגם כשדליקים מזגן הכיסוי בזמן חיבור מטריד ומעיק ( אולי בגלל שהם זזים מידי) מה המינימום של כיסוי שאני יכול להגיד לו שחייב והאם זה תלוי בשנה ראשונה או לא תודה רבה!!!! אשמח למקור אם יש

תשובה:


יש דעות שלא חייבים כיסוי כל הזמן, אם יש חושך.

ולענ"ד גם לדעות ש"חייבים כיסוי", אם זה ממש מעיק, אפשר להסתפק בכיסוי רק על "אותו מקום", אין צורך לחנוק... 

לגבי מקורות-
המקור לכיסוי הוא הגמרא, והזוהר. מקור שעוסק בתשמיש באור מדיוק בלשון הזוהר משמע שזה הולך ביחד- שהצורך בכיסוי הוא כשיש אור. וכך משמע מהקדמת הזוהר שכתב- "בגילויא דגופא לנהורא דבוצינא". כלומר- שהאיסור הוא כשיש גם גילוי וגם אור.

האורח חיים בסימן רמ"א אכן פוסק שצריך כיסוי, אולם אף אחד אחר לא מביא את זה... לא הרמב"ם, לא השולחן ערוך, סמ"ק וכו'... 

(רוב הדברים הללו מהשו"ת של הרב הנקין, בני בנים, ד, יז).

בשולחן ערוך המקוצר כתב- וצריכים להיות אז (ומשמע שזה בזמן התשמיש עצמו), בקירוב בשר, אלא שיכסו את גופם בסדין מלמעלה".

וכן כתב הרב אבינר ב"עצם מעצמי".

ובמקום אחר כתב הרב אבינר- "אך גם בזמן יחסי אישות עצמם אין זה איסור גמור, אלא הדרכה של צניעות" (מקור הדברים שמדובר בדברי צניעות ולא בהנהגה אלוקית כמו שמשמע מהזוהר הוא הספר חרדים.

וכן יש למדו על הגילוי מהשימוש בבית הכסא, ששם חז"ל קבעו שמותר לגלות רק טפח מקדימה או אפחיים מאחורה, אבל כתבו האחרונים שבימינו שהחדר סגור ויש לו מחיצות ולא כמו בזמן חז"ל שהיה בשדה, אז מותר לגלות יותר.




 
ביאה דרך אברים  לכאורה כפי שאתה מתאר, אין לכך מקום. כי אין סי
בענין תשובה של הרב  א. כן, זה גם מה שאני שמעתי ויודע.
ב. אני
המשך  זה יכול להיות רעיון לנסות להרחיב קצת עם האצבע
המשך  א. תודה. אכן היכולת לשתף היא חשובה ומרכזית בד
אישית מאוד  כמה דברים בענין-

1) חכמים מחשיבים
האם מותר שימוש במעשרות להכנסת אורחים?  זו שאלה מעניינת. אני בדרך כלל סבור שלא ניתן ל
 
.......................

שלח שאלההדפסהמלץ לחברשמורגודל אות:+-
.......................

 
 
 
תכנים
מגזין
כתבות
ערוצים
מאמרים
דעות
שירותים
המרת תאריך עברי ללועזי
מילון עברי אנגלי
הנצחות וברכות
כיף
סאטירה
כרטיסי ברכה ממוחשבים
עוד בשורש
אמירת קדיש לע"נ
סדנאות למורים בנושאי אמונה
פסוקים ומשניות לפי השם
חנות ספרי יהדות
שותפים לדרך
קידום אתרים בגוגל
הסרת שיער בלייזר
אלבום תמונות יהודי חינמי
השתלת שיניים בהרדמה מלאה
אמירת משניות לעילוי נשמת
איתור נזילות מים
הובלה בישראל
קידום בגוגל
מרכז האשראי לעסקים
הדברת מזיקים בגינה
קשר
צור קשר
אי מייל ישיר