בינו לבינה

הרב יניב חניאכחאבתשעג04/08/2013
שאלה:
שלום כב' הרב אם הבנתי נכון, הרב כ' שתשמיש בעמידה אסורה לרוב הדעות, האם זה אחרת מתנוחות אחרות כמו היא למעלה או כניסה לאיבר מינה מאחורה (ולא לפי הטבעת) וכדו' (היה נראה לי מאחד התשובות של הרב שלפלןט זרע בפי הטבעת יותר קיל מאשר לפלוט בתנוחה אחרת שאינה היא למטה) ומה הדין כששניהם שוכבים על הצד, שאלתי גם לגבי לפלוט בתנוחות כאלה ולא רק לחדור כך,(אני מחפש היתר כי כך זה מגוון לי)כמובן שהכל בהסכמת האשה ועוד שאלה ברצוני ללקק את הדגדגן והאיזור כולו ולמעט את פתח הנרתיק ששם בוודאי אסור האם ראוי למנוע,(גם על זה קשה לי לוותר) והאם יש חילוק בין ליקוק לנשיקה ולגבי הסתכלות באותו מקום ממש כגון בשעת מקלחת (לא באמבטיה) כמעט לא שייך כי בדרך כלל עומדים וזה כמעט בלתי אפשרי כי מה שהבעל רואה זה מקום השערות ולא מקום התורף ממש וזה מותר, נכון? ועוד שאלה בשעת המשחק המקדים יוצא נוזל מהי המקור להיתר
תשובה:
לגבי עמידה- זה יותר קרוב לשאר התנוחות, כלומר- אני לא יכול לומר שזה ממש אסור. זה דומה לשאר- לא הכי רצוי אבל לא אסור.אני כמובן לא זוכר את כל התשובות שכתבתי בעניין לפרטיהן, אבל נראה לי שאי אפשר לומר שפליטה בפי הטבעת היא יותר טובה משאר תנוחות, כל עוד זה בנרתיק זה כמעט תמיד יותר טוב. לגבי עצם העניין של פליטה תנוחות, כפי שכבר כתבתי זה לא הכי רצוי, אבל אם זה ממש חשוב לך, אני לא אומר שזה אסור. בכל מקרה לא רצוי שזה יהיה בדרך קביעות אלא יותר בדרך ארעאי מידי פעם.
ליקוק באיזור הוא קצת יותר קשה, אבל אם זה לא ממש בנרתיק ובאיזור הקרוב אליו זה אפשרי, אם כי אני מדגיש שזה דבר שצריך להמעיט בו, יותר בעייתי מנושא התנוחות. אני סבור שיש מעט הבדל בין ליקוק לנשיקה כי נשיקה היא יותר קצרה ומקרית ופחות יש סיכוי למאיסות...
לגבי ההסתכלות בזווית שציינת, אני סבור שזה בסדר ואין עם זה בעיה.
לגבי הנוזל- מה שאסור לפלוט זה זרע, ואילו הנוזל הזה אינו זרע אלא חומר סיכה ראשוני.
תשובות נוספות בנושא-
פרישה בערב הכלולות
1. לאחר שהבעל הגיע לפורקן, הוא צריך לפרוש באיבר מת. לא להישאר כך למשך זמן רב, אבל לא חיביים גם לפרוש בפחד בגלל הדם, יש לפרוש אחרי שהאיבר מת.
1. לאחר שהבעל הגיע לפורקן, הוא צריך לפרוש באיבר מת. לא להישאר כך למשך זמן רב, אבל לא חיביים גם לפרוש בפחד בגלל הדם, יש לפרוש אחרי שהאיבר מת.
שלום הרב
אני סבור שלא, השימוש בקונדום הוא רק במקרים מאוד נדירים שבהם יש צורך עמוק והלכתי, אני לא חושב שהצורך הזה קיים כאן. אולי אתם יכולים להוריד לקונדום את הראש (לגמרי) כך שתהיה הגנה על רוב האיזור לפחות, אבל הזרע יצא לגופך.
אני סבור שלא, השימוש בקונדום הוא רק במקרים מאוד נדירים שבהם יש צורך עמוק והלכתי, אני לא חושב שהצורך הזה קיים כאן. אולי אתם יכולים להוריד לקונדום את הראש (לגמרי) כך שתהיה הגנה על רוב האיזור לפחות, אבל הזרע יצא לגופך.
פרישה אחרי תשמיש
1. אחרי הפורקן צריך לפרוש בפעם הראשונה, לא להתעכב אחרי הפעם הראשונה.
2. כל דיני ההרחקה הם מיד אחרי הפרישה.
כל זה בהנחה שהיתה חדירה, זה לא תמיד קורה בפעם הראשונה בליל הכלולות.
1. אחרי הפורקן צריך לפרוש בפעם הראשונה, לא להתעכב אחרי הפעם הראשונה.
2. כל דיני ההרחקה הם מיד אחרי הפרישה.
כל זה בהנחה שהיתה חדירה, זה לא תמיד קורה בפעם הראשונה בליל הכלולות.
עניין אישות
באופן אקראי ולא כדרך היחידה והבלעדית זה מותר. אם ישנה בעיה, כגון קושי של האשה בתנוחה הרגילה וכדומה אז זה מותר תמיד.
באופן אקראי ולא כדרך היחידה והבלעדית זה מותר. אם ישנה בעיה, כגון קושי של האשה בתנוחה הרגילה וכדומה אז זה מותר תמיד.
מין חצי אוראלי
לפי רוב הדעות שאני מכיר זה יהיה מותר. לא תמיד ולא כבדבר שבשיגרה, אבל כן. יש גם דעות שלא.
לפי רוב הדעות שאני מכיר זה יהיה מותר. לא תמיד ולא כבדבר שבשיגרה, אבל כן. יש גם דעות שלא.
עונג לאישה
א. אני לא ממש יודע, אני מניח שזה יותר עניין לרופאים. אבל כן ידוע לי שאצל האשה זה לא נובע רק מהצד הגופני, זה קשור לרגשי, לרוגע שלה, לאהבה שהיא חשה וכדומה, לכן אני מניח שזה נתון לכל אחת ואחת. אני מניח שזה עניין של כמה חודשים עד שהכאב הראשוני נפסק, אבל לא ממש בקי.
ב. לענ"ד רוב הגברים לא מסוגלים, אצל הגבר אחרי הפורקן הראשוני מסתלקת התאווה והוא מתקשה מאוד להתעורר מחדש. אולי לא בחודשים הראשונים אחרי החתונה, אבל בטח בהמשך ולכן זה לא ממש מעשי. הגבר צריך לנוח כמה שעות וכדומה... בכל מקרה, מה שאתה מציע כבר מופיע בדברי חז"ל כעצה ומי שמסוגל פעם בכמה זמן זה בהחלט שייך. אין שום חובה שאחרי הפורקן לסיים את המגע, להיפך, בפוסקים מופיע שיש להמשיך עוד זמן מה כדי שהאשה תדע ותרגיש שזה לא רק עניין של פורקן הגבר, אלא משהו מעבר.
ג. לגבי ידיים כן, לגבי לשון זה לא בשופי, יש דברים שמותר ויש שאסור. בכל מקרה כל עוד זה עם הבעל זה לא ייחשב אוננות ח"ו.
א. אני לא ממש יודע, אני מניח שזה יותר עניין לרופאים. אבל כן ידוע לי שאצל האשה זה לא נובע רק מהצד הגופני, זה קשור לרגשי, לרוגע שלה, לאהבה שהיא חשה וכדומה, לכן אני מניח שזה נתון לכל אחת ואחת. אני מניח שזה עניין של כמה חודשים עד שהכאב הראשוני נפסק, אבל לא ממש בקי.
ב. לענ"ד רוב הגברים לא מסוגלים, אצל הגבר אחרי הפורקן הראשוני מסתלקת התאווה והוא מתקשה מאוד להתעורר מחדש. אולי לא בחודשים הראשונים אחרי החתונה, אבל בטח בהמשך ולכן זה לא ממש מעשי. הגבר צריך לנוח כמה שעות וכדומה... בכל מקרה, מה שאתה מציע כבר מופיע בדברי חז"ל כעצה ומי שמסוגל פעם בכמה זמן זה בהחלט שייך. אין שום חובה שאחרי הפורקן לסיים את המגע, להיפך, בפוסקים מופיע שיש להמשיך עוד זמן מה כדי שהאשה תדע ותרגיש שזה לא רק עניין של פורקן הגבר, אלא משהו מעבר.
ג. לגבי ידיים כן, לגבי לשון זה לא בשופי, יש דברים שמותר ויש שאסור. בכל מקרה כל עוד זה עם הבעל זה לא ייחשב אוננות ח"ו.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








