close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שמירת הריון וזרע לבטלה

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
לתשריתשעד04/10/2013

שאלה:

כבוד הרב שלום, אשתי נכנסה לשמירת הריון בשבוע 31, עקב התחלה של היפרדות שליה. הרופאים אוסרים קיום יחסי מין. השאלה היא האם ניתן לקיים ביאה שלא כדרכה, כשהזרע לא בגופה, שכן אני מתקשה מאוד להיות ללא יחסים תקופה ארוכה.

תשובה:

מותר לקיים יחסים שלא כרדרכה, או בהתחכחות באיברים, אולם נראה לי שעשדיף שהוצאת הזרע תהיה בגופה, או שלא כדרכה (מאחור), או באיזור הנרתיק, ללא חדירה ממש. קשה מאוד להתיר הוצאת הזרע עצמו ב"אוויר", אם כי יש שמתירים בכל מקום שהוא דרך איברים...
תשובות נוספות בנושא-
דיבור על ליל הכלולות

השאלה הזו די מורכבת, ולא ממש הבנתי למה אתה מתכוון בדיבור. בא נאמר שלדבר על עצם העניין בכלליות וכן להזכיר את החששות והפחדים וכדומה זה בהחלט רצוי, אבל אני לא חושב שבשלב זה ראוי שאתה תפרט לה מה עתיד לקרות בכל השלבים, זה בודאי משהו שיש בו משום גירוי של שניכם... ולכן רצוי לדבר על התהליך, על הפחד, על מה שעתיד לקרות באופן כללי, אבל לא על השלבים. את זה ניתן להשאיר לאחרי החתונה.
לגבי השאלה השניה, באופן עקרוני רבים מאוד מהגדולים ומהפוסקים מאוד מסתייגים מהתופעה של דחיית הביאה הראשונה באופן מודע, יש בכך את הסיבות שאמרת (גירוי של הגבר שלא בא לסיפוק שודאי יביא לזרע לבטלה, כי הוא באמתך לא רגיל) ועוד... אולם יש בכל גם משמעות הלכתית מסויימת. לכן, אני לא ממש ממליץ להגיע להחלטה מודעת שלא לקיים יחסים בלילה הראשון. אולם, חשוב שלדעת שרוב רוב של החתנים "לא מצליחים" בלילה הראשון ולכן זה כמעט תמיד נמשך כמה לילות, לעיתים נדירות מאוד זה נגמר בלילה הראשון... כמובן שצריך למרוח את הזמן ככל הניתן (ולכן גם צריך לשמור כוחות בחתונה עצמה ולא להגיע מותשים), ולכן החלטה כזו היא גם בעייתית, כי צריך לנצל את הזמן שבו מותרים ואפשר עדיין לנסות. התהליך צריך להיות בלילה הראשון, עם כל ההכנותצ האפשריות, אבל השאיפה צריכה להיות להגיע לעניין. אבל, כפי שאמרתי, ככל הנראה זה לא יקרה... כך שממילא יהיה עוד זמן. ואז, החתן כמובן מגיע להוצאת זרע, אבל לא לבטלה, כי זה עם אשתו, למרות שאין עדיין ביאה גמורה.

פרישה אחרי תשמיש
באופן עקרוני לא לוקח כמה דקות בין מיתת האיבר לפליטה, זה עניין של שניות ברוב רובם של המקרים, אלא אם כן יש גירוי נוסף ולכן הזמן מקביל. אכן, אסור לפרוש בחיות, אלא כאשר רפוי
מקום הערווה
מצד אחד זה נראה חיובי שזה מבובל, כי בהחלט מדובר על נושאים שבהם "עיקר הדין" הוא לא ממש מוגדר והוא יכול להיות שונה ממקרה למקרה ומאדם לאדם, ועם התשובות השונות נותנות את ההתייחסות הנכונה...
1. ראיה כוללת מותרת לדעתי, למשל במקלחת.
2. לכוון את האיבר, דבר זה התירו חלק מהפוסקים בלילה הראשון לדוגמא, אבל אם אין בעיה מיוחדת אני לא ממש רואה צורך, וכן לא רואה איך זה עוזר מעשית, כי זה לא ממש אפשרי להסתכל ולכוון באותו זמן, אם כואב, זה תלוי במקרה, כמובן, מה כואב ואיך וכמה... לגבי גילוח- לענ"ד לא.  
3. בהחלט כן.
4. נישוק שלא באותו מקום ממש (פתח הנרתיק), מותר באופן ארעי, עם תחתון לענ"ד מותר.
סיפוק מיני לאישתי
אם מדובר ממש על פתח הנרתיק, זה אסור, ואני לא חושב שניתן להתיר את זה לאחר שחז"ל קבעו שזה דבר אסור. אם מדובר על איזור הדגדגן, זה אפשרי, בתנאי שלא מדובר על משהו קבוע אלא על דבר שקורה במקריות פעם בכמה זמן.
מין אוראלי לאישתי
למה הכוונה "יורד לה"? לא ממש הבנתי
בינו לבינה
א. כפי שעניתי לך בתשובה קודמת זה לא מוגדר אותו מקום ממש.
ב.  זה כן מוגדר, אבל יש בזה נקודה נוספת של סוג של חוסר צניעות ושל בעייתיות יותר גדולה מבחינת עצם התנוחה, זה רק לדעתי. לכן אני עונה שזה נמותר כמו כל תנוחה אחרת, אבל לא רצוי.
ג. כן, מותר.
ד. כי רק זרע נחשב כהוצאת זרע לבטלה וזה לא זרע.